در حاشیه کارگاه آموزشی پروپوزال نویسی (ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی) مطرح شد؛
مشارکت دانشجویان در طرح های پژوهشی، زمینه ساز آمار بالای مقالات کاربردی است
دانش آموخته دکترای سالمندی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، مشارکت دانشجویان تحصیلات تکمیلی در طرح های پژوهشی را زمینه ساز آمار بالای مقالات کاربردی است، دانست.
هما مردان دانش آموخته حوزه سالمندشناسی در حاشیه کارگاه پروپوزال نویسی، در این باره به خبرنگار روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: این کارگاه آموزشی که توسط دکتر فلاحی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه برگزار شد، برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی یک ضرورت بود، زیرا کیفیت مقالات در گام های بعدی منجر به تولید محصول و حل مشکلات گوناگون در سطح جامعه خواهد شد . وی در ادامه اظهار داشت: بیان کل تحقیقات کیفی با جزئیات مربوطه، تنها کار اساتید خبره و حرفه ای می باشد که به خوبی در این کارگاه شاهد آن بودیم . دکتر مردان افزود: با توجه به حجم مطالب اگر کارگاه دو روزه برگزار می شد و برای اسکان دانشجویان شهرستانی تمهیداتی اندیشیده می شد، تعداد بیشتری از نفرات خواهان حضور در این کارگاه ارزشمند بودند . وی برگزاری کارگاه پروپوزال نویسی بصورت گروهی و عملی را موضوعی هدفمند دانست و افزود: برای افرادی که بخواهند کار کیفی انجام دهند و پروپوزال خوبی را ارائه نمایند، این کارگاه بسیار مفید بود . وی با اشاره به حضور دانشجویان علاقمند به پژوهش و همچنین فارغ التحصیلان رشته های مختلف در چنین کارگاه هایی، اظهار داشت: این افراد می توانند توسط معاونت تحقیقات و فناوری شناسایی شده و به کمک اساتید که سقف گرنت پژوهشی آنان امکان می دهد، در طرحهای پژوهشی دانشگاه شرکت نمایند. این پژوهشگر حوزه سالمندشناسی افزود: کارگاه های متعدد کیفی از سوی معاونت تحقیقات و فناوری سبب پیشرفت پژوهشی و آموزشی، کسب درآمد و همچنین ایجاد انگیزه فعالیت های پژوهشی فارغ التحصیلان خواهد شد . دانش آموخته دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی همچنین اظهار داشت: اگر دانشجویان تحصیلات تکمیلی و فارغ التحصیلان دانشگاه ما با نام خودشان در طرح های تحقیقاتی بکار گرفته شوند و تضمین های لازم جهت رفع برخی دغدغه ها از سوی معاونت تحقیقات و فناوری برای دانشجویان همکار طرح لحاظ شود، در تلاش، امید و همکاری برای ارتقای سطح علمی کشور کارساز خواهد بود و مجری غیر هیات علمی هم مجال تحقیق خواهد یافت. وی تصریح کرد: آگاهی و اطلاع رسانی از کارگاههای جذاب، هدفمند و کامل از سوی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه می تواند برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی کمک کننده و سرنوشت ساز باشد . وی با تاکید بر اینکه برگزاری کارگاه های اموس و spss، تحلیل آماری پیشرفته که در برخی کشورها جزو واحدهای درسی است، بسیار مطلوب و درست می باشد، افزود: در هر رشته که جای خالی آن احساس می شود، بر اساس واقعیت های جامعه باید با شناسایی و بررسی نیازها، چالش ها و فرصت ها، ایده ها به تحقیق گذارده شود. این پژوهشگر با ذکر تجاربی از پژوهش های کشورهای اطراف عنوان کرد: برگزاری کنفرانس های دانشجویی بسیار حائز اهمیت است و در دوران تحصیل به دانشجویان کمک می کند تا مقالات متعددی راجع به موضوعات گوناگون رشته های علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی داشته باشند و اگر هر سال برای افرادی که در شرف فارغ التحصیلی هستند، مسابقات ارائه طرح در سه دقیقه برگزار شود، موضوعی انگیزه بخش و الگویی برای دیگر دانشجویان خواهد شد. وی در پایان این گفت وگو، خواستار استمرار کارگاه های آموزشی از سوی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه، شناسایی طرح های مفید کشور در پایان هر کارگاه، تعدد جلسات و تحویل مطالب کلیدی از سوی ارائه کنندگان طرح به شرکت کنندگان شد. انتهای پیام/ تهیه و تنظیم خبر: گلرخ – نعیمی پور