برای اولین بار در کشور:
مرجعیت علمی توانبخشی کودکان در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، طراحی شد
مرجعیت علمی توانبخشی کودکان، برای اولین بار در کشور توسط محققان مرکز تحقیقات توانبخشی اعصاب اطفال دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، طراحی شد.
دکتر پیمانه شیرین بیان عضو هیات علمی پژوهشی مرکز تحقیقات توانبخشی اعصاب اطفال دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، با اعلام این خبر به خبرنگار وبدای دانشگاه، گفت: این مرکز با تدوین برنامه پنج ساله استراتژیک مرجعیت علمی توانبخشی کودکان (1405-1400) ،ضمن تلاش در جهت تحقق اهداف تعریف شده در سیاستگذاری های ملی از جمله سند چشم انداز بیست ساله، نقشه جامع علمی و برنامه پنجم توسعه، امیدوار است با توسعه فعالیتهای آموزشی، پژوهشی و خدماتی در سطح کشوری، منطقه ای، مشارکت و همکاری در طرح ها و برنامه های دانشگاه، مرجعیت علمی توانبخشی کودکان را برای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی فراهم آورد.
وی تصریح کرد: این طرح از مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی (نصر) به دانشگاه واگذار شده است، زیرا دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی بعنوان یک مرجع علمی، تحقیقاتی، آموزشی و خدماتی معتبر در حوزه توانبخشی کودکان در سطح کشور، منطقه، و بین الملل شناخته شده و در روشهای ارتقای تکامل، پیشگیری، تشخیص، درمان و توانبخشی بهنگام کودکان نوآوری داشته است و در توليد و انتشار دانش بنيادي، كاربردي، توسعهاي و آموزش محققین در حوزه توانبخشی کودکان در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی شناخته شده است . دکتر شیرین بیان تاکید کرد: دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، می تواند مرجع تصمیم سازی ها و سیاستگذاری های ملی در موضوعات مرتبط با تکامل، کاهش شدت و شیوع انواع اختلالات تکاملی و ارتقای تکامل و توانبخشی کودکان باشد. وی افزود: مرکز تحقیقات توانبخشی اعصاب اطفال این دانشگاه، به عنوان یک مرکز تخصصی منحصر به فرد در حوزه تشخیص و مداخله بهنگام در کودکان و یک قطب پژوهشی در این زمینه فعالیت می کند، ضمن آنکه انجام پژوهشهای کاربردی در سطح ملی و نیروی متخصص کارآمد در حوزه تکاملی و توانبخشی کودکان در مرکز تحقیقات توانبخشی اعصاب اطفال دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، آن را از سایر مراکز تحقیقاتی متمایز کرده است. وی با اشاره به اینکه طرح مرجعیت علمی دانشگاه در عرصه توانبخشی کودکان در مراحل پایانی و ارسال گزارش نهایی می باشد، ادامه داد: تربیت نیروی متخصص توانبخشی کودکان به منظور تامین خدمات عدالت محور در جامعه و در سطح منطقه ای، تعامل با مراکز علمی و فناوری ملی و بین المللی و تلاش در جهت آموزش محققین در حوزه توانبخشی کودکان با تاکید بر تحقیقات بنیادی، کاربردی، بالینی و مبتنی بر نیاز جامعه نیز بخش مهم دیگری از دستاوردهای طرح مرجعیت توانبخشی کودکان است که امیدواریم با این دستاوردها شاهد درخشش هر چه بیشتر نام دانشگاه در عرصه های منطقه ای و بین المللی باشیم. انتهای پیام/ تهیه و تنظیم خبر: گلرخ - نعیمی پور