• 1401/04/28 - 08:32
  • - تعداد بازدید: 247
  • - تعداد بازدیدکننده: 5
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی:

انتخاب دبیران بورد تخصصی کشور از میان اساتید این دانشگاه، از شاخصه های مرجعیت دانشگاه است

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: انتخاب پنج تن از اعضای هیات علمی این دانشگاه، به عنوان دبیران بوردهای تخصصی وزارت بهداشت، از شاخصه های مرجعیت این دانشگاه و گامی به سوی توسعه حوزه های تخصصی توانبخشی و سلامت اجتماعی است .


   دکتر حمیدرضا خانکه در گفت وگو با خبرنگار وبدای دانشگاه، ضمن ابراز خرسندی از این موضوع ، افزود: دانشگاه در حوزه های مختلف مرجع است، یکی از شاخصهای مرجعیت این است که دبیران بوردهای تخصصی وزارت بهداشت از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی انتخاب شدند، در حوزه کار درمانی دکتر سید علی حسینی از افتخارات دانشگاه، در حوزه ژنتیک دکتر خرم خورشید در سطح ملی، در حوزه ارتوپدی فنی دکتر بهرامی زاده همکار جوان و توانمند، و در حوزه گفتاردرمانی خانم دکتر یادگاری از افراد تاثیر گذار  هستند و در حوزه سلامت در حوادث و بلایا نیز اینجانب انتخاب شده ام که این مهم ظرفیت خوبی برای مرجعیت دانشگاه و فرصتی برای اعضای هیات علمی در حوزه های مختلف است .



   وی در ادامه اظهار داشت: انتخاب پنج تن از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی از دبیران بورد تخصصی وزارت بهداشت با توجه به حساسیت شخص وزیر بهداشت در جایگاه های علمی افراد و سایر ملاحظات مقام عالی وزارت، بیانگر این مهم است که  این افراد می توانند هدایت کننده علمی در رشته تخصصی خودشان باشند .


   دکتر خانکه ابراز امیدواری کرد، در رشته هایی که دبیران بورد  تخصصی انتخاب شده اند، شاهد شکوفایی و توسعه حوزه های تخصصی در سطح ملی باشیم و دانشگاه بتواند در ادامه مسیر، مرجعیت خود را حفظ نماید  و در حوزه های دیگر این مرجعیت را به اثبات برساند .


   رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی افزود: امید است که با انتخاب دبیران بورد در حوزه های دیگر نیز  با هدایت علمی از طریق بورد تخصصی و طرق دیگر، متفاوت بودن، تاثیرگذاری و شایستگی دانشگاه را به اثبات برسانیم و محصول تمام این موارد این است که شاهد آموزش بهتر، تولید شواهد علمی موثرتر و تاثیر بر زندگی مردم و مخاطبین مانند معلولین، سالمندان، افراد با محدودیت، بیماران روانی، مردمان ناشی از حوادث و بلایا که از محروم ترین اقشار هستند، باشیم و خدمات بهتری ارائه دهیم .


    دبیر بورد تخصصی رشته سلامت در حوادث و بلایا گفت: به گروه‌های آموزشی توصیه شده، در خصوص محصولاتی که توسط دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اساتید منجر به تولید محصول موثر و خلاصه های سیاستی می شود، تلاش کنند.


دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در حال حاضر مرجعیت خود را در زمینه توانبخشی، سلامت اجتماعی، سلامت روان و حوادث و بلایا به دست آورده و شناخته شده است .


راه اندازی دانشکده های سلامت اجتماعی، سلامت روان و علوم توانبخشی


   رئیس دانشگاه از مصوبه شورای دانشگاه مبنی بر راه اندازی دانشکده های سلامت اجتماعی، سلامت روان و علوم توانبخشی گفت و تصریح کرد: یعنی به نوعی در فرایندها و فعالیتهای استادان، متمرکز و در نهایت، تولیدات علمی، محصول محور می شود و با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری، باید محصول دانش ما، فناوری و تجهیزات فنی باشد که بتواند اشتغال ایجاد کند .


   وی افزود: حوزه معاونت تحقیقات نیز ماموریت دارد که پژوهشکده سلامت اجتماعی و پژوهشكده سیاستگذاری توانبخشی را راه اندازی نماید. 


   دکتر خانکه گفت: از گروه ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه انتظار می رود که در جهت تولید محصولی که اشتغال، ثروت و سرمایه ایجاد می کند، تلاش کنند و  هر چند که در حوزه های توانبخشی، سالمندی، ژنتیک، حوادث و بلایا، و سلامت روان، محدودیت های زیادی داریم، اما بازار بزرگی پیش روی ماست. 


   وی افزود: در کشور ما ۳۰ میلیون نفر نیازمند خدمات توانبخشی هستند و ۲۵ درصد جمعیت از تجهیزات توانبخشی استفاده می کنند، بنابراین بازار بسیار بزرگی در داخل و  کشورهای منطقه پیش روی ماست و اگر اساتید، دانشگاهیان و نخبگان به سمت تولید دانش محصول محور حرکت کنند، برای کشور حائز اهمیت است و شاهد گره گشایی بخش عظیمی از مشکلات و رفع نیاز جامعه هدف خواهیم بود.


انتهای پیام/


تهیه و تنظیم خبر: گلرخ – نعیمی پور



 

  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 23219
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: