• 1402/02/24 - 09:32
  • - تعداد بازدید: 122
  • - تعداد بازدیدکننده: 24
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرپرست کمیته کشوری تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

باید بحث « کارآفرینی و نوآوری » را در سرفصل های آموزشی دانشجویان در نظر بگیریم

دکتر نیما رضایی سرپرست کمیته کشوری تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امروز (چهارشنبه) در اولین کنگره پژوهشی سالیانه دانشجویان علوم پزشکی استان تهران (منطقه آمایشی 10) گفت: باید بحث « کارآفرینی و نوآوری » را در سرفصل های آموزشی دانشجویان در نظر بگیریم



    به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، اولین کنگره پژوهشی سالیانه دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی مستقر در استان تهران، از امروز (چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه جاری) به مدت سه روز در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شده است.



    دکتر رضایی طی سخنانی در مراسم افتتاحیه این کنگره علمی و پژوهشی، تصریح کرد: یکی از ضعف های بزرگ در دانشکده های ما این است که سرفصل های آموزشی مختلفی را یاد می گیریم، اما بعد از فارغ التحصیلی، بازار کار را نمی شناسیم، سرفصل های آموزشی، اجازه کارآفرینی و نوآوری به دانشجو نمی دهد و برخی از دانشجویان علوم پزشکی بعد از فارغ التحصیلی، توان اداره مطب خود را ندارند و اقتصاد مطب نمی دانند.

    وی با تاکید بر گنجاندن بحث کارآفرینی و نوآوری در سرفصل های آموزشی دانشجویان، افزود: اگر بحث کارآفرینی و نوآوری در سرفصل های آموزشی دیده نمی‌شود در کمیته های تحقیقات و فناوری باید برنامه مدل کسب و کار دیده شود.


    وی گفت: توانمندی زیادی را در انجمن های علمی، سازمان ملی پرورش استعداد درخشان و کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی شاهد هستیم، اما نباید جداگانه در این نهادها رقابت کنیم، بلکه باید با همگرایی و کارگروهی در  محافل علمی فعالیت کنیم تا شاهد نتایج خوبی باشیم.


    وی با ابراز خرسندی از اینکه شاهد برنامه‌های متراکم علمی تحقیقاتی دانشجویی در سطح کشور هستیم، به برنامه ها و سفرهای کاری خود طی دو هفته اخیر  و برگزاری ۱۱ رویداد علمی تحقیقاتی بزرگ در کشور گفت.


    سرپرست کمیته کشوری تحقیقات و فناوری دانشجویی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی، افزود: برنامه مدرسه بازاریابی شبکه ای علمی در دزفول برگزار شد و استقبال دانشجویان بیانگر علاقه مندی این گروه‌ها در سراسر کشور بود و طی آن دریافتیم که چقدر کار لازم داریم تا بتوانیم توانمند شده و به اهداف خود نزدیک شویم.


    دکتر رضائی گفت: باید بدانیم که نیامدیم تا در کنگره ها تازه ها را بیاموزیم، بلکه باید در کنگره ها و محافل علمی تمرین کنیم تا آنچه را که داریم با تعامل هرچه بیشتر و بهتر بپرورانیم.


    سرپرست کمیته کشوری تحقیقات و فناوری دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه سخنانش، از چندین کنگره، کنفرانس و رویداد علمی و پژوهشی که طی هفته گذشته در داخل و خارج از کشور  برگزار شد، نام برد و حضور دانشجویان در این برنامه های علمی و تحقیقاتی را ارزشمند خواند.


   وی با اشاره به خاطرات دانشجویی و حضور خود در رویدادهای بین المللی نیز گفت: دو آفت بزرگ در نسل جوان داریم که یکی " نبود اعتماد به نفس لازم " است که  در این زمینه باید به خودباوری برسیم و دیگری " اعتماد به نفس بالاست " که فقط خود را دیدن نیز اشتباه است و نیاز به تعادل در این زمینه داریم .


    دکتر رضایی همچنین خطاب به دانشجویان توصیه کرد: ما بیش از پیش نیاز به امید داریم، در هر گرفتاری و سختی در کار و زندگی، نباید ناامید شد، بلکه با آگاهی از نقاط ضعف، قوت، فرصت و تهدید در هر جای دنیا باید امیدوارانه شرایط واقعی را دید و هدف های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت را ترسیم کنید .


    وی در پایان سخنانش، برنامه ریزی برای رسیدن به هدف، سختکوشی و کار گروهی را زمینه‌ساز اتفاقات بزرگ دانست.


    گفتنی است؛ این کنگره برای ارائه فعالیت های پژوهشی دانشجویان دانشگاه های منطقه آمایشی 10 (دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و دانشگاه های علوم پزشکی تهران، ایران، شهید بهشتی، بقیه الله، شاهد، ارتش، آزاد اسلامی واحد تهران، تربیت مدرس و انستیتو تحقیقات پاستور) طراحی شده است.


    ۱۴۰ مقاله بصورت سخنرانی و ۱۶۵ مقاله بشکل پوستر در سه روز کار این کنگره ارائه می شود، علاوه بر اینکه رویداد talk school  همراه با کارگاه های آموزشی مرتبط با " هوش مصنوعی، علوم داده، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده " برای شرکت کنندگان برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/


تهیه و تنظیم خبر: گلرخ – نعیمی پور



 

  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 26206
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: