• 1401/08/10 - 09:07
  • - تعداد بازدید: 215
  • - تعداد بازدیدکننده: 5
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

گزارش چگونگی برگزاری اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور، به هیات رئیسه دانشگاه ارائه شد

گزارش چگونگی برگزاری اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور، امروز (دوشنبه) توسط دکتر مهرداد فرخی معاون توسعه مدیریت دانشگاه، به نشست هیات رئیسه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی که میزبان این اجلاس بود، ارائه شد.









    به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه، این اجلاس طی سه روز از چهارشنبه هفته گذشته به میزبانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد و برای اولین بار، پنل " توانبخشی " با سخنرانی دکتر حمیدرضا خانکه رئیس دانشگاه به مسایل، چالش ها، رویکردها و پیشنهادهای حوزه توانبخشی پرداخت.



   دکتر فرخی با اشاره به مشکلاتی که در تجهیز مکان انتخاب شده برای برگزاری اجلاس (دهکده نشاط ولیعصر (عج)) وجود داشت، از همکاری و هماهنگی گسترده میان همه همکاران در بخش های مختلف برای ایجاد آمادگی جهت این میزبانی گفت و از همه همکارانی که در این خصوص تلاش کردند، تشکر کرد.


   دکتر حمیدرضا خانکه رئیس دانشگاه در ابتدای این جلسه با عرض تسلیت به مناسبت شهادت جمعی از زائران حرم حضرت شاهچراغ شیراز، تلاش دشمنان این سرزمین را بیهوده خواند و گفت که این حمله ددمنشانه نشان داد که این افراد با به شهادت رساندن زائرانی که برای زیارت در آن مکان بودند و در میان آنان، کودکان نیز به شهادت رسیدند، از انسانیت بویی نبردند و رسانه های غربی نیز با نپرداختن به آن، همراهی خود را با این حرکات تروریستی نشان دادند.


   وی سپس با اشاره به میزبانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور، افزود: این فعالیت ارزشمند، در تاریخ دانشگاه، ماندگار است و به همکاری و یکدلی همه همکاران که سبب شدند تا یکی از بهترین اجلاس های روسای دانشگاه های علوم پزشکی برگزار شود، افتخار می کنم.


   دکتر خانکه اظهار داشت: دانشگاه ما، شاید به ظاهر کوچک باشد اما از نظر توانایی، دانشگاه بزرگی است و با تمام مشکلاتی که طی سه روز کار اجلاس پیش می آمد، همکاران با مدیریت خوب خود، توانستند بر مشکلات غلبه کنند و من به عنوان عضوی از این دانشگاه، به وجود همکاران توانمند خود افتخار می کنم.


   در ادامه این نشست، هیات رئیسه وارد دستور جلسه شد و روند فعالیت آموزشی و برگزاری دوره های کارآموزی و کارورزی از ابتدای سال تحصیلی توسط دکتر حمیدرضا خرم خورشید معاون آموزشی دانشگاه بیان شد.


   سپس، دکتر فریدون لایقی معاون درمان و توانبخشی دانشگاه از تصمیمات اتخاذ شده توسط مجموعه معاونت درمان و مسئولان مرکز آموزشی – درمانی روانپزشکی رازی برای کاربری ساختمان ایثار گفت که دیگر اعضای هیات رئیسه با تائید این تصمیمات، مصوبه جلسه را بر تاسیس بخش ها و کلینیک های خاص با روش های نوین درمانی در حوزه روان که تاکنون در کشور فعالیت نداشته و از بیمارستان های روان در کشورهای پیشرفته دنیا الگوبرداری شده است، مشخص کردند.


   معاون درمان دانشگاه همچنین از رویکرد جدید این معاونت در فعالیت درمانگاه مرکز نشاط خبر داد و افزود: با تمرکز بر فعالیت های پیشگیرانه، همکاران معاونت درمان، مرحله اول برنامه پایش سلامتی مادران، همسران و خواهران شهدا و جانبازان را اجرا کردند و در این برنامه، 101 خانم توسط اساتید دانشگاه و همکاران متخصص و درمانگر دانشگاه مورد پایش اولیه سلامتی، تشکیل پرونده پزشکی، کنترل تعادل، بینایی سنجی، شنوایی سنجی و بررسی های اسکلتی و عضلانی قرار گرفتند.


   دکتر لایقی تصریح کرد که در مراحل بعدی برنامه پایش سلامتی، برنامه های تخصصی تر برای خانواده معظم شهدا و جانبازان اجرا خواهد شد، ضمن آنکه همزمان، راه اندازی سیستم HIS و استفاده از پوشش بیمه ها در برنامه قرار دارد.


    در ادامه نشست هیات رئیسه، دکتر محسنی بندپی معاون امور بین الملل دانشگاه و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی طی سخنانی، ضمن تقدیر و تشکر از میزبانی خوب دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور، به مسایل روز تحت بررسی در مجلس مانند ترمیم حقوق کارکنان دولت، بحث پزشک خانواده، چگونگی تخصیص اعتبارات و توجه به اولویت ها پرداخت.


   همچنین بخش پایانی این نشست، به سخنان حجت الاسلام والمسلمین افشاری مسئول نمایندگی دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه اختصاص داشت که ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت جمعی از زائران حرم شاهچراغ در حمله تروریستی هفته گذشته، با توجه به اینکه ایام ولادت حضرت عبدالعظیم است، حدیثی مربوط به  نامه ایشان با امام رضا (ع) را بیان داشت.


    حاج آقا افشاری افزود: در فرازی از نامه ایشان آمده است، دوستان ما توجه کنند که خداوند نیکوکاران را مورد بخشایش خویش قرار داده و بدکاران را جزء انان که یا یکی از دوستان ما را برنجاند و در دل نسبت به آنان کینه بورزند، همه را مورد عفو قرار خواهد داد، اما از آن سه گروه نخواهد گذشت و آنان را مورد بخشایش قرار نخواهد داد، جز اینکه از نیت خود برگردند و از عمل زشت خویش بازگردند، مورد آمرزش خواهند بود، اما اگر همچنان باقی باشند، خداوند روح ایمان را برای همیشه از دل آنان خارج ساخته و از دوستی با اهل بیت نیز بی بهره خواهند بود، و من از این لغزش ها به خداوند پناه می برم .


انتهای پیام/10


 







  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 24288
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: