• 1401/11/18 - 12:03
  • - تعداد بازدید: 186
  • - تعداد بازدیدکننده: 9
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی:

گروه های ماموریت محور حوزه "سلامت اجتماعی"، ادغام می شوند

مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی امروز (سه شنبه) اعلام کرد: در راستای اعطای مرجعیت سلامت اجتماعی به دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و طبق پیشنهاد هیات رئیسه دانشگاه، گروه هایی که در حوزه "سلامت اجتماعی" کار می کنند، ادغام می شوند .


    دکتر کیانوش عبدی مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات دانشگاه با اعلام این خبر به خبرنگار وبدای دانشگاه گفت: با این ادغام، مسئولیت گروه ها، با حوزه آموزش و مسئولیت فعالیت های پژوهشی با رئیس مرکز تحقیقاتی می باشد که در این راستا می توانیم شاهد هم افزایی بخش های آموزش و پژوهش در عرصه سلامت اجتماعی باشیم .



    وی اظهار داشت: مراکز تحقیقاتی که در راستای سلامت اجتماعی، ماموریت یکسان دارند و به نوعی هم ماموریت هستند، در راستای سلامت اجتماعی، مقدمات و بستر اولیه برایشان فراهم می کنیم.


    دکتر عبدی افزود: از مراکز درخواست کردیم، کلان پروژه هایی در قالب فاز های گوناگون یک ساله، دو ساله تا پنج ساله، تعریف و طراحی کنند و در قدم اول، دو پروپوزال اصلی در حیطه سلامت اجتماعی، تهیه و تدوین نهایی شده است .


    وی در این خصوص اظهار داشت: رصد سلامت اجتماعی شهر تهران و در فاز بعدی، رصد سلامت اجتماعی کل کشور، به عنوان پروپوزال اول از سوی مرکز تحقیقات رفاه اجتماعی با مشارکت تعدادی از اعضای هیات علمی در خارج از مراکز تحقیقاتی تدوین شده و در پروپوزال دوم با عنوان " تطبیق در خانه برای افراد دارای معلولیت "، طراحی و روان سنجی ابزار و ارزیابی وضعیت در ایران در دانشکده سلامت اجتماعی و با همکاری مراکز تحقیقات دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی طراحی، و به وزارت بهداشت اعلام شده است ‌.


    مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات دانشگاه تصریح کرد: با پیگیری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برای انجام تحقیقات در حیطه سلامت اجتماعی، دیگر معطوف به مراکز تحقیقاتی خودش نیست و این دانشگاه می تواند با سایر پژوهشکده‌های سلامت اجتماعی سراسر کشور نیز مشارکت داشته باشد.


    دکتر عبدی همچنین گفت: در حال شناسایی مراکز تحقیقاتی سلامت اجتماعی در سراسر کشور هستیم و از آنجایی که دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی نقطه کانونی حوزه سلامت اجتماعی است، سفارش سایر مراکز تحقیقاتی از سراسر کشور را خواهیم پذیرفت و پذیرای کلان پروژه‌های دانشگاه‌های دیگر هستیم با این تاکید که در تمام پروپوزال ها، مالکیت فکری و معنوی با معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی است و دوستانی که پروپوزال را تدوین و نگارش می کنند، می توانند مجری حقیقی پروپوزال در فازهای تدوین شده باشند.


    وی تاکید کرد:  بحث سلامت اجتماعی، از ماموریت های دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی است و اگر این دانشگاه به آن نپردازد، دانشگاه های دیگر توان و دغدغه پرداختن به آن را ندارند. چنانچه طی هفته گذشته با مدیریت دکتر خانکه معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه و همچنین موافقت و حمایت دکتر حسینی سرپرست دانشگاه، فعالیت هایی را انجام دادیم و امیدواریم بعد از فاز عملیاتی، شاهد نتایج مطلوب این طرح ها در جامعه باشیم .


    وی افزود: با ابلاغ وزارت بهداشت، باید کارگروهی در حوزه سلامت اجتماعی با محوریت معاونت تحقیقات و فناوری راه اندازی کنیم که وظیفه این کارگروه، برنامه ریزی، پایش و ارزشیابی پروپوزال هاست که در موقع خودش به سرانجام برسد و امیدواریم با اثربخشی طرح ها، شاهد ارتقای نظام سلامت و رفع نیازهای مردم جامعه باشیم.


انتهای پیام/


تهیه و تنظیم خبر: گلرخ – نعیمی پور



 

  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 25411
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: