• 1398/04/09 - 10:37
  • - تعداد بازدید: 531
  • - تعداد بازدیدکننده: 3
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی روابط عمومی ؛

کارگاه آموزشی " ارزیابی خطر " در حوزه حوادث و بلایا، در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد

کارگاه آموزشی " ارزیابی خطر در بلایا " به همت گروه آموزشی و مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایا دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با تدریس دکتر "علی عسگری " استاد گروه مدیریت بحران دانشگاه یورک کانادا، در سالن فارابی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد.


    به گزارش وبدای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، در این کارگاه که با شرکت جمعی از اعضای هیات علمی، دانشجویان دکتری و فارغ التحصیلان رشته "سلامت در حوادث و بلایا " این دانشگاه و سایر دانشگاههای علوم پزشکی برگزار شد، دکتر عسگری به معرفی ابزار بین المللی Risk Matrix بر مبنای استاندارد ایزو ۳۱۰۰۰   و نحوه استفاده از آن پرداخت و در پایان به ویژگی ها، مزایا و ضعف های این نرم افزار اشاره کرد.



    وی همچنین با بیان راهکارهایی که به منظور اصلاح نسبی ضعف های این سیستم به کار برده می شود، افزود: نرم افزار معرفی شده در این کارگاه که در حال حاضر در بیش از ۲۰ کشور صنعتی دنیا مورد استفاده قرار می گیرد، برای ارزیابی خطر حوادث و بلایای طبیعی و انسان ساز به کار برده می شود و برای ارزیابی در سطوح ملی، منطقه ای و استانی قابل استفاده است.


    بگفته این متخصص ایرانی، از آنجا که ارزیابی خطر در تدوین برنامه های مدیریت خطر حوادث و بلایا یک اصل بسیار مهم محسوب می شود، برگزاری چنین کارگاهی برای این حوزه حائز اهمیت است.


    این کارگاه آموزشی، با پرسش و پاسخ شرکت کنندگان و بحث و تبادل نظر در خصوص مطالب ارائه شده، به پایان رسید.


انتهای پیام/


تهیه خبر: رجبی



 

  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 14701
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: