• 1400/09/13 - 10:24
  • - تعداد بازدید: 194
  • - تعداد بازدیدکننده: 6
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

پیش رویداد « استارت آپ فناوری توانبخشی افراد دارای معلولیت، سالمندان و جانبازان » آغاز به کار کرد

پیش رویداد « استارت آپ فناوری توانبخشی افراد دارای معلولیت، سالمندان و جانبازان » صبح امروز (پنجشنبه) با شرکت جمعی از ایده پردازان، فناوران و فعالان حوزه توانبخشی، فعالیت بر روی 15 ایده منتخب هیات داوران این رویداد ملی را بصورت مجازی آغاز کرد.


    به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، سومین رویداد ملی « استارت اپ فناوری توانبخشی افراد دارای معلولیت، سالمندان و جانبازان »، از امروز (پنجشنبه) به همت مدیریت توسعه فناوری سلامت معاونت تحقیقات دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همکاری شرکت خیریه باران یاس کبود، شرکت فناوری همیار مکانیک کوشا، صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، دانشکده فنی دانشگاه تهران، دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران، مرکز تحقیقات فناوری‌ جواد موفقیان و دانشگاه علمی کاربردی رعد، برگزار شده است.


    دکتر فرهاد طباطبایی قمشه دبیر علمی این رویداد ملی در ابتدای این نشست مجازی، طی سخنانی که با استفاده از مترجم ناشنوایان، به زبان اشاره نیز بازگو شد، گفت: طی امروز تیم های تشکیل شده از صاحبان 15 ایده منتخب و همراهان آنان، با هدایت و راهنمایی منتورهای رویداد، نسبت به بررسی همه جانبه و تکمیل ایده مربوطه اقدام می کنند، افتتاحیه رسمی رویداد فردا صبح (جمعه) با حضور داوران و منتورها، و برای تبادل نظر بر روی طرح اولیه تهیه شده از ایده ها برگزار خواهد شد تا از میان 15 ایده کارشناسی شده، سه ایده در مراسم اختتامیه (عصر شنبه) و همزمان با روز جهانی معلولان معرفی شود.


    مدیر توسعه فناوری سلامت معاونت تحقیقات دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی افزود: این رویداد، نهالی است که توسط همکاران فناور در شرکت همیار مکانیک کوشا بوجود آمد و با حمایت خیریه باران یاس کبود و با میزبانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی به ثمر نشسته است.


   دکتر طباطبایی تصریح کرد که این رویداد با هدف توسعه فناوری توانبخشی برای ارائه سهل تر و در دسترس تر خدمات توانبخشی، بهزیستی و سلامت اجتماعی به همه آحاد جامعه و ملت شریف ایران، برگزار شده است.


*****


   در ادامه، دکتر حامد معیری رئیس رویداد طی سخنانی روند اجرایی و چگونگی فرایند اجرایی پیش رویداد را توضیح داد و با معرفی 15 ایده برتر براساس امتیازات هیات داوران، صاحبان و تیم های ایده پرداز را به اتاق های جلسات مجازی راهنمایی کرد.


   وی گفت که 15 ایده انتخاب شده از میان 45 ایده، حداقل از 7 داور و حداکثر از 10 داور امتیاز قابل قبول و مجوز ورود به رویداد را دریافت کردند. تیم های تشکیل شده برای این  15 ایده، طی امروز تا فردا، با تکمیل و رفع نواقص ایده خود، با یکدیگر به رقابت می پردازند، چرا که فردا پس از مراسم افتتاحیه رویداد، طرح اولیه کسب و کار مربوط به ایده، به داوران رویداد ارائه خواهد شد تا از میان آنها، سه ایده انتخاب، و از هدایای نقدی بهره مند شوند، ضمن آنکه همه 15 ایده منتخب مورد حمایت شتابدهندگان، سرمایه گذاران، صندوق نوآوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بخش های فناوری دانشگاه ها قرار می گیرند.


    معیری با تاکید بر اهمیت این فرایند، توصیه هایی به صاحبان ایده و تیم های همکار  ارائه داد و افزود: فردا صبح پس از مراسم افتتاحیه، صاحبان هر ایده می بایست در 7 دقیقه، طرح اولیه کسب و کار از ایده خود را در حضور داورها و سرمایه گذاران ارائه بدهد و آنان را مجاب کند که بتوانند حمایت های مادی و معنوی از این ایده ها داشته باشند.


   وی فرایند کار تیم های ایده پرداز را توضیح داد و با قرائت عناوین 15 ایده منتخب، ضمن راهنمایی تیم های مربوطه را به اتاق های جلسات مجازی هر گروه، خاطرنشان کرد که 15 تن از متخصصان و فعالان حوزه فناوری توانبخشی به عنوان منتورهای رویداد، هر نیم ساعت در یکی از اتاق های جلسات و در کنار تیم های ایده پرداز قرار می گیرند و با بیان نقاط قوت و ضعف ایده هر گروه، در تکمیل و تهیه طرح اولیه از ایده، به آنان کمک می کنند.


   گفتنی است که علاوه بر فعالیت تیم های ایده پرداز در اتاق های جلسات مجازی، در طول روز و طی چهار مرحله، با سخنرانی چهار تن از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران (دکتر امیرسالار جعفرپیشه، دکتر کامیاب، دکتر سنجری و دکتر اکبرفهیمی)، شرکت کنندگان با مباحث مربوط به تولید محصول، کسب و کار، رقابت حرفه ای و ...  آشنا می شوند.


    « دکتر جعفرپیشه، مهندس برجیان، دکتر حقیقی، دکتر علیرضالو، مهندس پریش، مهندس حاتمی، میرابوالقاسمی، دکتر پژوتن، دکتر بیات، مهندس دیلمی، دکتر علیزاده، دکتر پیشیاره، میرزاآقایی، دکتر اسلامی و دکتر معیری »، گروه منتورهای این رویداد را تشکیل می دهند.




انتهای پیام/


تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور


  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 21138
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: