• 1401/08/25 - 10:26
  • - تعداد بازدید: 211
  • - تعداد بازدیدکننده: 5
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

پیام سرپرست دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در گرامی داشت هفته « کتاب و کتابخوانی »

سرپرست دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با انتشار پیام، ضمن گرامی داشت هفته کتاب و کتابخوانی، روز بزرگداشت مقام "کتابدار" را به كتابداران عزیز در کتابخانه مرکزی دانشگاه و کتابخانه مرکز روانپزشکی رازی تبريك گفت.


     به گزارش وبدای دانشگاه، متن کامل پیام دکتر سیدعلی حسینی به این شرح است:



« به نام خداوند جان و خرد »


   هفته کتاب و کتابخوانی فرارسیده است، و به جرات می توان گفت که موضوع این هفته، نزد همه اقشار مردم، از بزرگ و کوچک، و زن و مرد، جذابیت خاص خود را دارد، چرا که  مطالعه، پنجره‌ای بسوی اندیشه‌ها، تجربه‌ها و دانستنی هاست.


   این علاقه شاید در میان ایرانیان که همواره به حفظ علوم و ثبت آن در کتاب‌ها علاقه داشتند، بیشتر باشد، ضمن آنکه در دین مبین اسلام بر " خواندن " و حرمت قلم تاکید شده است.


   امروزه برغم رشد و پیشرفت تکنولوژی، و تولید وسایل مختلف و انواع نرم افزارها که به ظاهر جای " کتاب " را گرفته اند، هنوز دنیا بر این عقیده استوار است که یکی از عوامل مهم در گفتمان توسعه، سرانه مطالعه و اساساً جایگاه فرهنگ مطالعه در بین مردم آن کشور است.


    این درحالی است که در فرهنگ ما ایرانیان، به دلیل اهمیت کتاب و کتابخوانی، شغل کتابداری نیز از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و از گذشته های دور، کتابداری و حفظ کتابخانه که گنجینه ای ارزشمند است، به افراد برجسته و دانشمندان درجه اول هر ملک و سرزمین سپرده می شد.


    خوشبختانه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، بعنوان مرجع این حوزه ها در نظام سلامت کشور، از وجود کتابخانه ای ارزشمند و غنی از کتب مرجع و کمیاب در حوزه های توانبخشی، سلامت اجتماعی و روانی، برخوردار است که می تواند قابل استفاده و بهره برداری برای همه دانشگاهیان در داخل و خارج از کشور باشد.


   اينجانب هفته كتاب و كتابخواني را به همه اساتيد، دانشجويان، دانش پژوهان و كاركنان دانشگاه و همچنين 24 آبان ماه روز بزرگداشت مقام " كتابدار " را خدمت كتابداران و حافظان گنجینه علوم در دانشگاه و مرکز روانپزشکی رازی تبريك گفته و براي همکاران عزیز، آرزوي سلامتي و بهروزی دارم.


دکتر سیدعلی حسینی


سرپرست دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی






 

  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 24534
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: