• 1401/09/26 - 09:35
  • - تعداد بازدید: 200
  • - تعداد بازدیدکننده: 6
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

پیام سرپرست دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در گرامی داشت سالروز « پژوهش »

سرپرست دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی امروز با انتشار پیام، فرارسیدن 25 آذرماه سالروز « پژوهش » را گرامی داشت و برای همه محققان و پژوهشگران تحت پوشش دانشگاه، آرزوی سلامتی و موفقیت در مسیر سبز تحقیقات کاربردی و رفع بخشی از نیازهای جامعه هدف کرد.


      به گزارش وبدای دانشگاه، متن کامل پیام دکتر حسینی به این شرح است:



« به نام خداوند جان و خرد »


     با فرارسیدن 25 آذرماه، روز پژوهش و آغاز هفته پژوهش، نقش ارزشمند پژوهشگران در تولید علم و حل مشکلات جامعه یادآوری می شود. نقشی که در گره گشایی امور سیاستگذاری و برنامه ریزی به اثبات رسیده و تاثیر اجتناب ناپذیر آن در پیشبرد اهداف کشور، بر همگان روشن است.


   دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، خوشبختانه به واسطه فعالیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی که بیش از 60 درصد دانشجویان این دانشگاه را تشکیل می دهند، بر فعالیت های پژوهشی تاکید دارد، همچنان که از سال های دور، محققان این دانشگاه، همکاری های مشترک تحقیقاتی و مشارکت در اجرای طرح های کشوری را با بخش های مختلف نظام سلامت و سازمان ها و دستگاه های مختلف اجرایی، در برنامه خود داشته اند.


   در سالی که به " تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین " نامگذاری شده، مسیر تحقیقات بیش از پیش مشخص شده است، ضمن آنکه امروزه یکی از مهمترین عوامل افزایش توان رقابت اقتصادی کشورها، گسترش روز افزون تحقیقات و توجه به توسعه فناوری است. به ویژه که کشورهای در حال توسعه با آگاهی از نقش پژوهش در خلق فناوری و شتاب‌دهی برای توسعه، عمده توجه خود را مصروف تقویت و ارتقای بخش تحقیقات نموده اند.


    در عین حال،  افزایش سهم پژوهش از تولید ناخالص ملی، برقراری ارتباط هر چه بیشتر مراکز تحقیقاتی با گروه های آموزشی و استفاده از ظرفیت کلان دانشجویان تحصیلات تکمیلی در جهت رفع نیازهای پژوهشی و فناوری کشور، می تواند به  افزایش تولید شواهد علمی متناسب با نیازهای جامعه کمک کند. فعالیتی که بسادگی می تواند دشمنان کشورمان را خلع سلاح کرده و خودکفایی و استقلال را به ارمغان بیاورد.


    با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای عرصه علم و پژوهش و دانشمندان شهید کشورمان که جان گرانبهای خود را فدای اهداف ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند و جرمشان، پژوهشگری و فناوری در عرصه دشمن شکن عدم وابستگی به غرب و شرق، و اعتلای میهن اسلامی بود، و با ارزش گذاری نسبت به خدمات تاثیرگذار همه محققان و پژوهشگران کشورمان بویژه محققان فعال در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، آرزوی سلامتی و موفقیت برای این عزیزان در مسیر سبز تحقیقات کاربردی را دارم تا به رفع گوشه ای از مشکلات اقشار آسیب پذیر و جامعه نیازمند کشورمان بیانجامد.


دکتر سیدعلی حسینی


سرپرست دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی



 

  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 24851
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: