• 1399/08/28 - 08:24
  • - تعداد بازدید: 315
  • - تعداد بازدیدکننده: 5
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی روابط عمومی؛

پیام رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گرامی داشت « هفته کتاب »

رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی امروز (سه شنبه) با انتشار پیام، ضمن گرامی داشت « هفته کتاب »، فرارسیدن این مناسبت را به کتابداران، همه دانش پژوهان، اعضای هیات علمی و دانشجویان تبریک گفت.


    به گزارش وبدای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، متن کامل پیام دکتر حمیدرضا خانکه ، به این شرح است:



    فرارسیدن « هفته کتاب » که همه ساله از روز 24 آبان ماه بعنوان روز « کتاب و کتابخوانی » آغاز می شود، برای اهالی فرهنگ وعلم و دانش، از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و شاید مصادف شدن این روز با سالروز درگذشت علامه طباطبایی، اهمیت آن را دو چندان کرده است.


   همواره فرهیختگان و بزرگان این سرزمین، « کتاب » را معلمی دلسوز معرفی کردند که بال های اندیشه را برای پرکشیدن به دنیای نادیده ها و ناشنیده ها قوت می بخشد، کیفیت زندگی بشر را افزایش داده و قطره های آگاهی را به اقیانوسی از شعور و معرفت تبدیل می کند.


    در سال‌های اخیر، کتاب‌ها شکل نوینی به خود گرفته‌اند. با پیشرفت وسایل و امکانات فناوری، کتاب‌های الکترونیکی یا ای بوک و همچنین کتاب های گویا یا کتاب های صوتی تولید می‌شوند که به راحتی و با صرف هزینه کمتر از طریق گوشی‌های هوشمند و رایانه‌ها می‌توان از آنها استفاده کرد، اما آنچه مسلم است، تمامی کتب چه بصورت مکتوب و چه اشکال دیگر، « افزایش آگاهی، تقویت حافظه، افزایش تمرکز، تقویت قدرت تحلیل، بهبود مهارت نوشتن و خواندن، تقویت قوه تخیل، توسعه تفکر انتقادی، تقویت ذهن، افزایش آرامش و کاهش استرس » را سبب می شوند.


    برخود لازم می دانم، ضمن گرامی داشت هفته کتاب، این مناسبت را به همکاران کتابدار در کتابخانه مرکزی دانشگاه و کتابخانه های مراکز تابعه، همه دست اندرکاران انتشارات دانشگاه  و تمامی دانش پژوهان، اعضای محترم هیات علمی و دانشجویان و همه علاقه مندان به این دوست صمیمی (کتاب)، تبریک عرض کنم و آرزوی توسعه هر چه بیشتر حوزه چاپ و نشر، و بویژه جمعیت کتابخوان کشورمان را دارم.


دکتر حمیدرضا خانکه


رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی



 

  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 17757
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: