• 1401/04/11 - 09:34
  • - تعداد بازدید: 248
  • - تعداد بازدیدکننده: 6
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
عضو کمیته علمی ترجمان دانش دانشگاه علوم پزشکی ایران:

پژوهش با نگرش تغییر نگاه و فرهنگسازی، ضروری است

عضو کمیته علمی ترجمان دانش دانشگاه علوم پزشکی ایران امروز (چهارشنبه) در کارگاه " تدوین خبر ترجمان دانش " که به همت مدیریت اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد، گفت: در بحث پژوهش، هدف فقط تولید محصول نیست، بلکه تغییر نگرش و فرهنگسازی زمینه ساز توسعه دانشگاه ها، جامعه و از ضرورت هاست.


    به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دکتر شبنم رضوی در این کارگاه که در سالن اجتماعات دکتر شاملو دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد، افزود: فرهنگسازی موضوعات ترجمان دانش سلامت يکي از مفاهيمي است که با کاربرد دانش در بالين و علوم پایه، ارتباط نزديک دارد و امروزه به تکرار در مقالات علوم سلامت و علوم پایه به چشم مي‌ خورد.



    وی در جمع اعضای هیات علمی دانشگاه گفت: با اين حال، در تعريف و خصوصيات اين مفهوم، ابهام و عدم توافق وجود دارد و تحليل مفهوم ترجمان دانش، محققان را در دستيابي به يک تعريف يکسان، روشن و قابل درک در هر حوزه بهداشت و درمان همسو می کند .


    عضو هیات علمی مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: با تقویت و توسعه ترجمان دانش با شناسایی اولویت ها، دسته بندی پژوهش ها، بودجه ها در جای درست صرف می شود و این مهم،  زمینه ساز توسعه دانشگاه ها و جامعه است.


   دکتر رضوی همچنین بیان کرد: اگر اساتید بتوانند از کارهای تحقیقاتی خودشان، پیام قابل فهم و قابل انتقال داشته باشند، علاوه بر تولید محصول، شاهد ایجاد تغییرات و فرهنگسازی خواهیم بود .


   وی تصریح کرد ويژگي ‌هاي اصلي مفهوم ترجمان دانش شامل، تاکيد بر کاربرد دانش تحقيقات در عمل، مشارکت مداوم توليدکنندگان و کاربران دانش و در نهايت تغییر نگاه و فرهنگسازی می شود.


    وی افزود: بر اساس يافته‌ ها، ترجمان موفقيت آميز دانش پيامدهايي چون ارتقاي سطح سلامت جامعه، ارايه موثرتر خدمات سلامت، بهبود عملكرد باليني و تقويت نظام مراقبت سلامت، را به دنبال خواهد داشت.


انتهای پیام/


تهیه و تنظیم خبر: گلرخ – نعیمی پور



 

  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 23078
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: