• 1401/08/17 - 07:58
  • - تعداد بازدید: 169
  • - تعداد بازدیدکننده: 5
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در دومین کنگره رصد اجتماعی کووید ۱۹ تاکید شد:

پرداختن‌ به مباحث اجتماعی پساکرونا در رصدخانه اجتماعی حائز اهمیت است

دکتر غلامرضا معصومی عضو بورد سلامت در حوادث و بلایای وزارت بهداشت امروز (دوشنبه) در دومین کنگره رصد اجتماعی کووید ۱۹ تاکید کرد: اهمیت مباحث اجتماعی در پساکرونا بعد از فروکش کردن مشکلات درمانی و پرداختن‌ به این مباحث در رصدخانه اجتماعی حائز اهمیت است.


   وی به عنوان عضو هیات رئیسه پنل " نظام ارائه اطلاعات و اطلاع رسانی در حوادث و بلایا و رویدادهای بیولوژیک با تاکید بر همه گیری کووید 19 " به خبرنگار وبدای دانشگاه افزود: در پسا کرونا، مباحث اجتماعی با فروکش کردن مشکلات درمانی اهمیت بالای پیدا می کند، و ارتباطات خطر در دوران کرونا و پساکرونا نشان داد که ساختارها باید خود را بهتر بشناسند .


   دکتر معصومی گفت: پرداختن به مباحث اجتماعی کرونا و پساکرونا موضوع مهمی است و رصدخانه اجتماعی که در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی تشکیل شده از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که بحث های اجتماعی کرونا در حد و یا مهمتر از بحث درمانی و بهداشتی کرونا است و از این به بعد هم اهمیت بیشتری دارد، چرا که برغم فروکش کردن مشکلات بهداشتی کرونا، مباحث اجتماعی پساکرونا تمام نمی شود.


    این متخصص طب اورژانس افزود: موضوع ارتباطات خطر در بحران از موضوعاتی است که‌ در کشور به خوبی به آن پرداخته نشده و طی چند سال اخیر به خاطر رشد شبکه های اجتماعی بیشتر با آن مواجه هستیم، لذا باید در این بحث، برنامه بیشتری داشته باشیم.


    دکتر معصومی تصریح کرد: حجم زیادی از ارتباطات در اختیار  سیستم های دولتی یا سیستم های نظارتی نیست و آنچه باید اتفاق بیافتد، اعتماد سازی است، باید روی بحث اعتمادسازی مردم در زمان غیر بحران کار کنیم تا در زمان بحران، برغم همه اخبار، اتفاقات و ورودی های مختلف بتوانیم با آن مقابله کنیم و مردم اطلاعات صحیح را از غیر صحیح تشخیص دهند و ما محل رجوع باشیم.


    وی گفت: در ‌این ‌کنگره، به این مهم رسیدیم که باید ذهنیت و پیش بینی آموزشی برای مردم ایجاد کنیم که در زمان بحران مردم سراغ ارتباطات غلط نروند و یا اخبار و شنیده ها برای مخاطبانمان قابل تفکیک باشد .


   وی تاکید کرد: اعتماد سازی از سوی سازمانهای متولی هم در این زمینه تاثیرگذار است، هنوز بحث های علمی به خوبی به مدیران کشور نرسیده است و در انتخاب مدیران باید شرایط احراز مدیریت با حداقل صلاحیت ها و گواهینامه ها در نظر گرفته شود .


    دکتر معصومی افزود: مدیران باید در حوزه بحران و غیر بحران، ارتباطات با رسانه ها و سایر ارتباطات و تعاملات را بدانند و توانمندی های لازم را کسب کنند و این مهم باید در شرایط احراز مدیران لحاظ شود .


    وی همچنین یادآور شد که محققان کشور باید آماده باشند، در بحث کووید ۱۹ از ظرفیت سازمان مدیریت بحران استفاده نکردند با  اینکه این سازمان ساختار داشت و این نشان می دهد، هنوز ساختارها خودشان را پیدا نکرده اند و باید این مهم لحاظ شود و  شناسایی بیشتری شود تا در بحران از ظرفیت های اصولی بهره مند شویم.


انتهای پیام/


تهیه و تنظیم خبر: گلرخ


  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 24401
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: