• 1400/02/07 - 17:54
  • - تعداد بازدید: 294
  • - تعداد بازدیدکننده: 5
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

هیات رئیسه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی تشکیل جلسه داد

هیات رئیسه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی روز دوشنبه با حضور رئیس دانشگاه، معاونان، مدیران ادارات بازرسی، حراست، حوزه ریاست دانشگاه و چند تن از اعضای هیات علمی تشکیل جلسه داد.



   به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دکتر حمیدرضا خانکه رئیس دانشگاه در ابتدای این نشست، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تبریک به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی(ع)، آخرین اطلاعات مربوط به وضعیت شیوع کرونا در کشور را جهت اطلاع اعضا، مطرح ، و فعالیت رصدخانه اجتماعی کووید 19،  دبیرخانه و کمیته کشوری آن را خوب توصیف کرد و گفت که گزارش های این فعالیت ها بمرور برای مقام عالی وزارت بهداشت ارسال می شود.


   وی ضمن تشکر از دکتر خراسانی معاون درمان و دکتر اجلی مدیر پرستاری دانشگاه به جهت اجرای منظم و دقیق برنامه واکسیناسیون در مراکز درمانی تحت پوشش، یکی از موفقترین دانشگاه ها در اجرای این برنامه را دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی دانست.


   دکتر خانکه همچنین از درخواست دانشگاه برای دریافت تجهیزات PCR برای بیمارستان رفیده و اکسیژن ساز 600 لیتری برای بیمارستان روانپزشکی رازی گفت که توسط همکاران معاونت درمان دانشگاه درحال پیگیری است.


*****


    در ادامه این نشست، دکتر حمیدرضا خرم خورشید معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه با ارائه توضیحاتی درباره 25 شبکه تحقیقات زیر مجموعه وزارت بهداشت، فرایند واگذاری مسئولیت شبکه کشوری تحقیقات اجتماعی به دکتر حمیدرضا خانکه رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی را تشریح کرد.


   وی با معرفی دکتر آمنه ستاره فروزان عضو هیات علمی دانشگاه برای تهیه مستندات لازم جهت انجام مقدمات این واگذاری و تشکیل شبکه، آمار دانشگاه های علوم پزشکی کشور و مراکز تحقیقاتی زیرمجموعه این دانشگاه ها و وزارت بهداشت که در زمینه سلامت اجتماعی فعالیت دارند را ارائه داد و بر لزوم ارتباط شبکه با این مراکز تحقیقاتی تاکید کرد.


  در ادامه، دکتر فروزان در مورد مستندات لازم جهت تشکیل شبکه تحقیقات اجتماعی کشور که باید برای تایید نهایی به وزارت بهداشت ارسال شود، توضیح داد.


  وی همچنین تصریح کرد: در این شبکه می توان دو جنبه " تحقیقات در حوزه سلامت اجتماعی " و " تحقیقات در زمینه عوامل اجتماعی موثر بر سلامت (SDH) " را بصورت تفکیک شده پیگیری کرد.


*****


   در ادامه نشست، دکتر محمدرضا خدایی معاون آموزشی دانشگاه با اعلام برنامه اختصاصی روز گرامی داشت مقام استاد (روز معلم) که روز دوشنبه 13 اردیبهشت ماه جهت تقدیر از خدمات ارزشمند اعضای هیات علمی دانشگاه برگزار خواهد شد، چگونگی امتیازدهی به فعالیت های اعضای هیات علمی و انتخاب برترین های حوزه آموزش را برای اعضای هیات رئیسه تشریح کرد.


   وی با قرائت و توضیح درباره برنامه گرامی داشت روز استاد، اجرای همه بخش های این برنامه را مورد نظرخواهی اعضای هیات رئیسه قرار داد  که  دکتر خانکه رئیس دانشگاه، ضمن تشکر از ارزیابی و محاسبات دقیق بر عملکرد اعضای هیات علمی، بر اجرای همه برنامه هایی که در سال های گذشته مرسوم بوده است، تاکید کرد.


*****


   در ادامه، دکتر بیژن خراسانی معاون درمان و توانبخشی دانشگاه طی سخنانی، با آرزوی قبولی طاعات و عبادات، گزارشی از چگونگی تهیه واکسن کرونا برای کادر درمانی در مراکز تحت پوشش دانشگاه، تهیه پروتکل و تعیین اولویت ها با نظر نهایی وزارت بهداشت جهت تزریق واکسن را ارائه داد.


   وی افزود: با احتساب تعداد واکسن تزریق شده طی دو روز گذشته در دو بیمارستان رازی و رفیده، برآورد می شود که بیش از  90 درصد از پرسنل مراکز درمانی نسبت به بیماری کرونا واکسینه شدند و برای بقیه همکاران نیز درخواست واکسن شده و پروتکل مربوط به اولویت بندی ها آماده است که بمحض دریافت واکسن، با مجوز وزارت بهداشت برای بقیه همکاران نیز واکسیناسیون صورت بگیرد تا ایمنی آنان نسبت به کرونا ارتقا یابد.


    معاون درمان دانشگاه، با اشاره به درخواست معاون فرهنگی – دانشجویی و شورای صنفی دانشجویان دانشگاه مبنی بر اجرای برنامه واکسیناسیون برای دانشجویان مشغول در فیلد (کارورزی)، گفت که با مشارکت و تبادل نظر سه معاونت فرهنگی – دانشجویی، آموزشی و درمانی، پروتکل ابلاغی وزارت بهداشت، جهت دانشجویان مشغول به کارورزی در مراکز درمانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، معادل سازی و اولویت ها مشخص می شود و به مرور تحت پوشش برنامه واکسیناسیون قرار می گیرند.


   دکتر خراسانی همچنین برای مقابله با موج چهارم شیوع کرونا و آمادگی بیمارستانی نیز گفت: در بیمارستان رازی تمهیدات لازم مانند گذشته اندیشیده شده تا در صورت ابتلای کادر درمانی و یا بیماران روانپزشکی، از بخش های اختصاصی برای درمان آنان استفاده شود.


****


  در بخش پایانی این نشست نیز حجت الاسلام والمسلمین افشاری مسئول نمایندگی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه طی سخنانی با آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع)، در بیان حدیثی برای دستیابی به مسیر خوشبختی و سعادت، پنج عامل را در این خصوص موثر دانست.


   وی، توجه به مرگ ناشی از شهادت، نجات در روز قیامت، داشتن سایه بانی در روز قیامت، هدایتی که از گمراهی ناشی می شود و توجه به کلام قرآن کریم ، چهار ویژگی این کتاب آسمانی (تدبر در قرآن، شفابخش بودن آن، هدایت گری و رحمتی که قرآن برای همه انسان ها دارد ) را مورد تاکید قرار داد.


    حجت الاسلام والمسلمین افشاری افزود: با توجه به این ویژگی ها، این سئوال مطرح می شود که چرا انسان ها نسبت به قرآن، کم توجه و یا بی توجهند؟ و  مطمئنا این موضوع به سلامت اجتماعی افراد مربوط می شود، که باید در کنار همه حیطه های پژوهشی، از مولفه های قرآنی و سلامت اجتماعی نیز استفاده شود.



انتهای پیام/


تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور


عکاس :محمد مظلومی


  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 19016
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: