• 1399/12/20 - 10:55
  • - تعداد بازدید: 325
  • - تعداد بازدیدکننده: 5
  • زمان مطالعه : 13 دقیقه
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

هیات رئیسه دانشگاه، آخرین جلسه خود در سال 99 را با ارائه گزارش از عملکرد بخش های مختلف برگزار کرد

هیات رئیسه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، روز دوشنبه آخرین جلسه از سال 99 را با ارائه گزارش کوتاهی از عملکرد معاونت ها، و درخواست های بخش های مختلف برگزار کرد.

 



    دکتر حمیدرضا خانکه رئیس دانشگاه طی سخنانی، پیشاپیش مبعث حضرت رسول اکرم (ص) را تبریک گفت و افزود: سال 99، سالی سخت برای همه کشورهای دنیا و همینطور ما بود و برغم شیوع بیماری کرونا از اسفندماه سال گذشته، اما با اعمال تحریم ها از سوی امریکا، در برابر جنگی همه جانبه برعلیه خود قرار گرفتیم.


    وی یادآوری کرد که دوم اسفندماه سال گذشته، ستاد مبارزه با کرونا، ماهیت عملیاتی پیدا کرد و درحالی که با شیوع کرونا روبه رو شده بودیم، به دلیل اعمال تحریم ها، در تهیه کیت تشخیصی و حتی ماسک با مشکل مواجه بودیم و به لطف ائمه اطهار ، حمایت مقام معظم رهبری، و همکاری مردم فهیم کشورمان، با رعایت پروتکل های بهداشتی و تبعیت از دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا، شیوع بیماری تا حدودی کنترل و مدیریت شد.


   دکتر خانکه افزود: این درحالی است که کشورهای پیشرفته دنیا مانند امریکا و آلمان هرچند برای تامین ماسک مشکلی نداشتند، مردمشان از استفاده ماسک خودداری می کردند ولی در ایران، مسئولان و مردم با حمایت مقام معظم رهبری، تبعیت از دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا را اصل می دانستند و به آن عمل می کردند، و این نشان از توسعه یافتگی کشور ماست.


   وی که عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کروناست، تصریح کرد: هرچند ضعف هایی در بعضی از بخش ها داشتیم، اما خوشبختانه در کنترل و مهار بیماری خوب عمل شد و تهیه و تدوین انواع پروتکل برای اقشار مختلف مردم، اجرای طرح شهید سلیمانی، مشارکت گروه ها و تشکل های مردمی و خیریه، و همه، کشوررا با شیب ملایمی در مسیر توسعه قرار داد.


   رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، همچنین گفت: در دانشگاه ما، کارکنان، اعضای هیات علمی و کادر درمانی با روحیه به فعالیت ادامه دادند، طی ماه های اخیر منابع خوبی برای کادر درمانی درگیر کرونا جذب شد و به همکاران اختصاص یافت.


   وی ، تغییر نام دانشگاه را اتفاق مبارکی خواند و افزود: در این خصوص باید از زحمات دکتر محسنی بندپی و دکتر حسینی برای حمایتی که در این زمینه داشتند، قدردانی کنم، و با زحمات دکتر خرم خورشید و حمایت ایشان در معاونت تحقیقات وزارت بهداشت نیز، ان شاالله تولی گری شبکه تحقیقات حوزه سلامت اجتماعی به دانشگاه ما واگذار خواهد شد.


   رئیس دانشگاه همچنین از برنامه های دانشگاه گفت که مقدمات تاسیس انستیتو سیاستگذاری توانبخشی در حال اجراست، روند تولی گری شبکه تحقیقات سلامت اجتماعی، فرایند جذب و ساماندهی هیات علمی ضریب K در دست اقدام است.


   دکتر خانکه به پرداختی های انجام شده طی ماه های اخیر اشاره کرد و افزود: هرچند مبالغ ناچیز بوده اما برای دریافت آن زحمت بسیاری کشیده شد و تلاشمان بر این بود، افرادی که زحمت بیشتری را متقبل شدند، از دریافتی بیشتری برخوردار شوند و تا حد امکان در سال اینده نیز پرداختی ها ادامه خواهد داشت.


   وی، اظهار داشت: در روزهای پایانی سال قرار داریم و از همه روسا، مدیران، کارکنان، هیات علمی و دانشجویان حلالیت می طلبم و از خدمات آنان طی ماه های گذشته تشکر و قدردانی می کنم.


   وی، آینده ای روشن برای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی را تصور کرد و افزود: این دانشگاه با قدرت کار خود را به عنوان مرکزی متمایز در امور آموزشی، علمی و پژوهشی ادامه می دهد و امیدواریم بیش از پیش تلاش کنیم، تولیت و مرجعیت سلامت اجتماعی در کشور را داشته و با اجرای برنامه همکاری دو مرکز تحقیقات دانشگاه با سازمان جهانی بهداشت، در پروژه های بین المللی مشارکت داشته باشیم.


*****


   در ادامه، دکتر فریبا یادگاری مدیر پژوهش دانشگاه، گزارش عملکرد سه ماهه معاونت تحقیقات و فناوری را ارائه داد.


   وی با اشاره به برنامه هایی که طی چند ماه اخیر اجرا شده، اظهار داشت: برای رفع نقص در تکمیل اطلاعات مربوط به فعالیت های پژوهشی دانشگاه در سامانه پژوهان، مقرر شد تا فارغ التحصیلان قبل از دریافت تسویه حساب از معاونت پژوهشی، حتما اطلاعات خود را در سامانه پژوهان تکمیل کنند.


   دکتر یادگاری، اصلاح فرایندها برای تسریع در امور و رفع موانع، ارزیابی تحقق برنامه ها، به روز کردن دائم اطلاعات روی سایت معاونت و همچنین، به روزرسانی اطلاعات در سامانه علم سنجی و به روز رسانی مجله فیزیک درمانی را از جمله برنامه های مهم اداره پژوهش طی ماه های اخیر ذکر کرد.


   وی گزارش کامل عملکرد معاونت تحقیقات طی ماه های اخیر را در اختیار هیات رئیسه قرار داد.


*****


   حجت الاسلام والمسلمین محمد افشاری مسئول نمایندگی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه در سخنانی، به شرایط کرونایی کشور و سختی و مشکلات این بیماری اشاره کرد و در عین حال گفت: ظرفیت هایی که قبلا کمتر مورد توجه قرار می گرفت، در این دوران دیده شد و ان شاالله سال جدید ریشه این بیماری از جامعه برداشته شود و سالی با نعمت، خیر و برکت باشد.


   وی افزود: برای دانشگاه ما نیز با توجه به ماموریتی که دارد و بخصوص با تغییر نام دانشگاه و رویکرد بیشتر آن به سمت  سلامت اجتماعی، آرزوی خیر و موفقیت داشته و امیدوارم در همه عرصه های فعالیت ، خوش بدرخشد.


   حجت الاسلام والمسلمین افشاری، با انتصاب ماه های رجب و شعبان به حضرت امیرالمومنین (ع) و رسول گرامی اسلام  (ص) و رمضان، به ماه خدا ، گفت: با توجه به اینکه ماه رجب مزین به نام حضرت علی (ع) می باشد، لذا باید تلاش کنیم تا در عرصه مهر و محبت، از دستورات ایشان پیروی کنیم، چنانچه علاوه بر مدیریت اقتصادی خانواده، مدیریت معنوی خانواده نیز با آقایون به عنوان مدیران کلان خانواده می باشد.


   وی با اشاره به روایتی از منابع معتبر شیعه، افزود: آیا همه ما برای سفر اخروی همیشه آماده هستیم ؟ آیا سبک بال هستیم و یا کفه ترازوی اعمال ما سنگین است ؟، در واقع، اگر در محاسبه روزانه توفیق داشته باشیم، آخرسال از سیر و سلوک عقب نخواهیم افتاد.


  مسئول نمایندگی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه تصریح کرد: تلاش کنیم تا برای سال جدید، نقاط ضعف خود را برطرف کنیم و در حوزه مسئولیت علاوه بر نوآوری و تلاش مجاهدانه، در این عرصه اثرگذار باشیم و چشم انداز کاری خود را در نظر بگیریم.


*****


   دکتر محمدعلی محسنی بندپی معاون امور بین الملل دانشگاه نیز با اشاره به سختی های شرایط کرونایی سال 99 ، گفت: خوشبختانه با درایت رهبری و همت مردم شریف کشورمان، این سال سخت را هم با موفقیت پشت سر گذاشتیم.


   وی از ریاست دانشگاه تشکر کرد و افزود: قدردانی می کنم از اینکه جنابعالی علاوه بر امور آموزشی، پژوهشی و خدماتی، به فکر معیشت همکاران نیز هستید و از هیات رئیسه فعلی و قبلی دانشگاه که در طول سال گذشته زحمات بسیاری را متقبل شدند، تشکر می کنم.


   این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، اظهارداشت که در بودجه سال 1400، به معیشت و دریافتی کارکنان ، بیمه توانبخشی و حمایت از بیماران مبتلا به بیماری های نادر، توجه ویژه شده است، ضمن آنکه باید پرونده الکترونیک بیماران و نسخه نویسی الکترونیک عملا درسال آینده شکل بگیرد و اجرایی شود.


   وی ضمن عرض تبریک بمناسبت تغییر نام دانشگاه، افزود: امیدوارم با سازمان بهزیستی کشور که اهداف گسترده ای با جامعه هدف بزرگی دارد، همچنان همکاری داشته و به عنوان پشتیبان علمی این سازمان، گام های بلندی را برای کمک به جامعه هدف بردارید.


*****


   سپس، دکتر بیژن خراسانی معاون درمان و توانبخشی دانشگاه طی سخنانی ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا و توفیق تداوم راه آن بزرگواران، از خدمات ریاست قبلی دانشگاه در سال کرونایی گذشته و دکتر خانکه و تیم خوبی که در کنارشان دارند، تشکر و قدردانی کرد.


   وی بعنوان یک خبر مبارک، از دریافت مجوز سی تی اسکن برای مرکز روانپزشکی رازی گفت که ان شاالله مراحل اداری آن بزودی به پایان رسیده و این بخش در مرکز رازی راه اندازی می شود.


   معاون درمان همچنین به آغاز مرحله اول واکسیناسیون کووید 19 در مرکز روانپزشکی رازی اشاره کرد و افزود: امیدواریم که پارت دوم واکسن ها قبل از پایان سال به دستمان برسد و بقیه افراد کادر درمان در مرکز روانپزشکی رازی و بیمارستان توانبخشی رفیده را علیه کرونا، واکسینه کنیم.


   رئیس دانشگاه سپس، از دکتر خراسانی برای حضور مستمر در عرصه کاری و تلاش شبانه روزی ایشان تشکر و قدردانی کرد.


*****


   دکتر موسوی عضو هیات رئیسه دانشگاه نیز ضمن آرزوی سلامتی برای همگی، پیش بینی سالی با شیوع کم کرونا بدلیل انجام واکسیناسیون های برنامه ریزی شده و در نتیجه، حضور دانشجویان در سال آینده در دانشگاه را بیان داشت.


   وی از ریاست دانشگاه خواست تا خرید و تامین تجهیزات مورد نیاز گروه های آموزشی نیز در برنامه های دانشگاه پیش بینی بشود، که دکتر خانکه در این خصوص گفت: تامین تجهیزات مورد نیاز گروه ها و مراکز تحقیقاتی در اولویت برنامه های دانشگاه است و منابع مالی آن پیش بینی شده که ان شاالله از طریق معاونت توسعه پیگیری می شود.


*****


   دکتر مسعود فلاحی خشکناب رئیس دبیرخانه مشارکت های اجتماعی دانشگاه در سخنان کوتاهی، گزارش اصلی از فعالیت های دبیرخانه را به بعد از تعطیلات نوروز موکول کرد که فرایندها کامل شده باشد.


   وی گفت که مقدمات راه اندازی واحد خیریه بیمارستان توانبخشی رفیده انجام شده ضمن آنکه طی روزهای اخیر و تا پایان سال درصدد تهیه بسته های معیشتی برای نیازمندان هستیم.


   دکتر خانکه نیز از زحمات ایشان تشکر کرد و اعلام کرد که منابع خوبی برای توسعه و تکمیل بخش ایثار در مرکز روانپزشکی رازی تامین شده تا ان شاالله با همکاری خیر مربوطه، نسبت به این مهم اقدام شود.


*****


   دکتر سیدعلی حسینی عضو هیات رئیسه نیز با تبریک بمناسبت عید مبعث رسول گرامی اسلام (ص) و پیشاپیش تبریک حلول سال نو، آرزوی سالی سرشار از سلامتی و آرامش را برای ملت بزرگ ایران و جامعه بشری کرد.


   وی که نتایج برگزاری پویش « اگر من جای رئیس دانشگاه بودم ... » و پیشنهادهای ارائه شده را بصورت مکتوب دریافت کرده بود، ضمن تعریف از این اقدام ارزشمند، ایجاد اتاق فکر را که از جمله پیشنهادهای ارائه شده بود، بسیار حائز اهمیت خواند و طرح مسایل مختلف در این اتاق فکر را در پیشبرد اهداف دانشگاه موثر دانست.


*****


   دکترحمیدرضا خرم خورشید معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه نیز با تبریک فرارسیدن سال نو و طلب خیر و برکت برای هموطنان و همه مردم جهان، از پیگیری واگذاری شبکه تحقیقات سلامت اجتماعی به دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت که مراحل اداری و اجرایی خود را می گذراند.


    وی همچنین به مزایای همکاری دانشگاه های تحت پوشش دو وزارت علوم و بهداشت با یکدیگر، اشاره کرد و افزود: این همگرایی بنفع دانشگاه های زیر مجموعه دو وزارتخانه است و خوشبختانه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با برقراری ارتباطات علمی، آموزشی و پژوهشی با دانشگاه تربیت مدرس، در این بخش پیشگام بوده است.


   وی، بکارگیری هیات علمی وابسته از هر دو طرف و ایجاد فرصت های مطالعاتی کوتاه مدت در دانشگاه های یکدیگر، را از مزایای این همکاری ها عنوان کرد.


*****


   دکتر حسن شاکری معاون فرهنگی – دانشجویی دانشگاه برای همه همکاران و دانشجویان سالی همراه با سلامتی و بهروزی آرزو کرد و از همکاری های بین بخشی برای اجرای برنامه های آموزشی دانشجویان و برگزاری آزمون های آنان بصورت مجازی تشکر و قدردانی کرد.


   وی افزود: خوشبختانه طی یک سال گذشته انواع فعالیت های فوق برنامه و انواع وبینارهای علمی و آموزشی با همکاری اعضای هیات علمی و دانشجویان برگزار شد و حتی مسابقات تربیت بدنی بصورت مجازی برگزار شد و دانشجویان دانشگاه ضمن شرکت در این مسابقات، کسب مقام هم داشتند.


*****


   دکتر فریدون لایقی رئیس بیمارستان توانبخشی رفیده، ضمن تشکر و قدردانی از زحمات ریاست دانشگاه و معاونان در پشتیبانی از مراکز درمانی تابعه، گفت: قبل از ورود به زمستان، انتظار فصل سختی را داشتم، اما با پشتیبانی خوب مالی  که انجام شد، خوشبختانه تمهیدات لازم برای پذیرش بیماران و حفظ آنان در مقابل هرگونه آلودگی بخوبی پیش می رود.


   وی همچنین از پرداخت حق کرونا به همکاران کادر درمان تشکر کرد و بر پرداخت های هدفمند با توجه به کارکرد کارکنان و پرسنل تاکید کرد.


   رئیس بیمارستان توانبخشی رفیده، داشتن معیارهای مشخص (خط کش) برای سنجش میزان کارکرد کارکنان در هر بخش را لازم دانست و افزود: در نظر داریم در راستای پرداخت های هدفمند، 30 درصد از امتیاز پزشکان را وابسته به رضایت بیماران از خدمات دهی پزشکان و میزان تاثیرگذاری خدمات پزشکان در وضعیت بیمار ارزیابی کنیم.


   وی برای همگی سالی پرخیر و برکت و غلبه بر بحران کرونا، آرزو کرد.


*****


   دکتر رضا دانشمند رئیس بیمارستان روانپزشکی رازی، از حضور در جمع اعضای هیات رئیسه دانشگاه ابراز خشنودی کرد و با اشاره به سال گذشته که در شرایط کرونایی سپری شد، گفت: خدا رو شاکرم که با خطر اندکی همراه شد و کمترین آسیب را نسبت به شرایط مشابه مرکز رازی در کشورهای پیشرفته دنیا داشتیم.


   وی از زحمات و حمایت های دکتر خراسانی معاون درمان دانشگاه از کادر درمان روانپزشکی رازی تشکر کرد و در مورد واکسیناسیون انجام شده، گفت: میزان پارت اول واکسن دریافتی نسبت به تعداد اعضای کادر درمان کم بود و ان شاالله قول دو پارت دیگر را داده اند که با دریافت دومین بخش واکسن ها، مابقی پرسنل واکسینه خواهند شد و با دریافت سومین پارت واکسن ها، در نظر داریم تا تعدادی از بیماران با شرایط ویژه جسمی را نیز تحت پوشش واکسیناسیون قرار بدهیم.


  رئیس بیمارستان روانپزشکی رازی، حمایت بیشتر معاونت پژوهشی دانشگاه از پروپوزال های گروه های آموزشی فعال در این بیمارستان را خواست، ضمن آنکه حمایت برای راه اندازی بخش های سی تی اسکن و داخلی در بیمارستان و راه اندازی کمپینی جهت نشان دادن فعالیت های مرکز روانپزشکی رازی را خواستار شد.


*****


   دکتر مهرداد فرخی معاون توسعه مدیریت دانشگاه در سخنان کوتاهی، گفت که طی ماه های گذشته تلاش کردیم که از همه درخواست ها از سوی دانشگاه و مراکز، حمایت کنیم و آنچه که انجام نشد، فقط به دلیل محدودیت های قانونی بوده است.


   وی همچنین بر پرداخت های هدفمند تاکید کرد و افزود: پرداختی نوبت دوم همکاران نیز براساس شیوه نامه ای که توسط بخش مالی با همکاری معاونت درمان تهیه شده است، انجام خواهد شد و در واقع، طبق این شیوه نامه، هر کسی که پرکارتر بوده، از پرداختی بیشتر برخوردار می شود.


   رئیس دانشگاه در این ارتباط گفت: قرار است یک میزان مشخص و یکسان به همه همکاران تعلق بگیرد و برای پرداخت بیشتر از این میزان، به کارکرد و میزان فعالیت افراد توجه شود و براساس کارکرد آنان، میزان اضافه پرداختی هم تغییر خواهد کرد.


 *****


   دکتر محمدرضا خدایی معاون آموزشی دانشگاه، از همه اعضای هیات علمی و کارشناسان حوزه معاونت آموزشی که خدمات آنان طی یک سال گذشته برغم شرایط ویژه کرونایی، سبب شد که امور آموزشی تداوم داشته و دانشجویان از مباحث آموزشی بصورت مجازی بهره مند شوند، تشکر کرد.


*****


   دکتر خانجانی مدیر حوزه ریاست دانشگاه نیز در پایان ضمن تشکر و قدردانی از اعضای هیات رئیسه دانشگاه، برای همگی همکاران و دانشجویان، فرارسیدن سالی با خیر و برکت را آرزو کرد.


   در پایان این نشست، تقدیرنامه ای از سوی رئیس دانشگاه به همه اعضای هیات رئیسه اعطا شد.






  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 18660
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: