• 1401/03/24 - 10:07
  • - تعداد بازدید: 289
  • - تعداد بازدیدکننده: 6
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

همکاری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با جمعیت هلال احمر و سازمان بهزیستی گسترش می یابد

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی هیات رئیسه دانشگاه، از گسترش همکاری دانشگاه با جمعیت هلال احمر و سازمان بهزیستی خبر داد.




















     به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دکتر حمیدرضا خانکه در ابتدای این نشست، ضمن عرض تبریک به مناسبت ولادت امام رضا (ع)، از چند اتفاق خوب در هفته گذشته گفت که بازدید از مجتمع توانبخشی هلال احمر با همراهی معاون درمان دانشگاه، از جمله آنها بود که منجر به همکاری فی مابین دانشگاه و جمعیت هلال احمر خواهد شد.



    وی در این زمینه، گفت: این مجتمع توانبخشی به عنوان یک مرکز جامع، از امکانات خیلی خوبی برخوردار است و می تواند به دانشجویان و اساتید دانشگاه ما در فعالیت های آموزشی و پژوهشی کمک کند.


    وی اظهار داشت : با توجه به ابراز تمایل جمعیت هلال احمر برای همکاری با دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، امضای تفاهم نامه همکاری با محوریت معاونت درمان دانشگاه پیش بینی شده است که مقدمات آن پیگیری خواهد شد.


    رئیس دانشگاه همچنین از ملاقات با رئیس سازمان بهزیستی کشور در هفته گذشته، گفت که بسیار راهگشا بوده و با حسن نیتی که رئیس سازمان بهزیستی در همکاری با دانشگاه، از خود نشان داد، همکاری با این سازمان شکل جدیدی می گیرد و مقرر شده است تا دکتر خانجانی (معاون فرهنگی – دانشجویی) به عنوان نماینده دانشگاه، موارد همکاری بین دانشگاه و سازمان بهزیستی را پیگیری کند.


    دکتر خانکه، از ملاقات با معاون بودجه وزارت بهداشت نیز گفت و افزود: مقرر شده است که بودجه ای برای تهیه آمبولانس جهت مرکز روانپزشکی رازی به دانشگاه اختصاص یابد، و تا وصول آن، همکاران معاونت توسعه، موضوع را پیگیری کنند.


    وی از معاونان درمان و آموزش دانشگاه تشکر کرد و اظهار داشت: دکتر لایقی طی این مدت کوتاه، سبب اتفاقات خوبی برای دانشگاه شدند که جای تشکر دارد و با قبول مسئولیت معاونت آموزشی از سوی دکتر خرم خورشید نیز ارتباطات گروه های آموزشی با این معاونت بهتر شده و امیدواریم که سال کم تنشی را در پیش داشته باشیم .


    وی افزود: دانشجویان رسوبی که به دلیل شیوع کرونا در کشور، از تحصیل بازمانده بودند، در خوابگاه ها و دانشگاه حضور دارند و در حال ادامه تحصیل هستند.


    دکتر خانکه با نقل قول از دانشجویانی که برای صرف غذا با آنان همنشین شده، کیفیت غذای دانشجویی و وضعیت خوابگاه ها را در شرایط بهتری ارزیابی کرد و گفت: تلاش برای آماده سازی حداقل 10 سوئیت برای دانشجویان متاهل نیز در جریان است.


    وی همچنین از معاونان آموزشی، پژوهشی و توسعه خواست که با تشکیل کمیته مشترک، هر چه زودتر موضوع راه اندازی دانشکده و پژوهشکده سلامت اجتماعی را پیگیری کنند.


    رئیس دانشگاه، سفر به استان یزد و بازدید از مرکز تحقیقات سالمندی اردکان در هفته گذشته را مورد اشاره قرار داد و افزود: این مرکز هم اکنون کهورت سالمندی را اجرا می کند که اطلاعات فوق العاده ای را برای تحقیقات بعدی و مطالعات کاربردی دانشجویان و اعضای هیات علمی جمع آوری کرده است، ضمن آنکه بنا به پیشنهاد نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، استاندار یزد و امام جمعه شهر اردکان که در این بازدید حضور داشتند، « تاسیس دانشکده توانبخشی، درمانگاه خیریه سالمندی و راه اندازی مدرسه تابستانی در زمینه علوم توانبخشی »، در برنامه دانشگاه قرار گرفت.


*****


    در ادامه این نشست، هیات رئیسه وارد دستورجلسه شد که دکتر مهرداد فرخی معاون توسعه مدیریت دانشگاه براساس مواردی از دستور جلسه، گزارش کوتاهی از قراردادهای مربوط به تغذیه در دانشگاه و مرکز روانپزشکی رازی، و چگونگی ساماندهی زمین فوتبال دانشگاه، پروژه های اخوان، یافت آباد و مرکز رشد فناوری دانشگاه ارائه داد، و دیگر اعضای شرکت کننده به اظهارنظر و همفکری با معاونت توسعه برای پیشبرد این پروژه ها پرداختند.


    سپس، دکتر حمیدرضا خرم خورشید معاون آموزشی دانشگاه با اشاره به اولویت های خرید تجهیزات آموزشی، خرید تجهیزات برای اسکرین لب و مرکز آزمون دانشگاه را در اولویت این برنامه قرار داد و جای مناسب برای اسکرین لب را به شور و مشورت با اعضای هیات رئیسه گذاشت.


    پس از تبادل نظر اعضا، مقرر شد تا سه معاون آموزشی، پژوهشی و توسعه، با بازدید از چند محل، بهترین مکان را برای استقرار تجهیزات اسکرین لب، بعنوان یک مرکز آزمایشگاهی مشترک و قابل استفاده برای گروه های مختلف آموزشی در نظر بگیرند.


    در ادامه، مجموعه گروه های آموزشی تحت نظارت دانشکده سلامت اجتماعی نهایی شد و مقرر گردید تا هر چه زودتر ابلاغ رئیس این دانشکده صادر شود تا پیگیری برنامه راه اندازی دانشکده، با مدیریت ایشان انجام گردد.


    پرداخت تمام وقتی چغرافیایی اعضای هیات علمی نیز مبحث دیگری از دستور جلسه هیات رئیسه بود که مورد تبادل نظر اعضا قرار گرفت.


انتهای پیام/




تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور


 






 

  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 22851
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: