• 1401/06/07 - 09:21
  • - تعداد بازدید: 321
  • - تعداد بازدیدکننده: 5
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی:

همه تلاش معاونت توسعه دانشگاه در راستای پرداخت بموقع و کامل حقوق و مزایای کارکنان است

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی امروز با گرامی داشت هفته دولت و روز کارمند گفت: دیدگاه مسئولان دانشگاه به نیروی انسانی به عنوان یک سرمایه اجتماعی، دیدگاهی وسیع و ارزشمند بوده و همه تلاش معاونت توسعه در راستای پرداخت بموقع و کامل حقوق و مزایای کارکنان است .


   دکتر مهرداد فرخی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه، افزود: طبق آخرین تحقیقات، درصد بالایی از سرمایه اصلی یک سازمان ، نیروی انسانی آن سازمان است که می‌تواند برای سازمان مزیت رقابتی پایدار ایجاد کند، در گذشته تمرکز سازمان‌ها بیشتر بر روی منابع فیزیکی و مالی و تجهیزات سازمان بود، چون ظاهرا تنها وسیله ای که سرعت و توان لازم را برای رسیدن به اهداف سازمان تامین می‌کرد، منابع فیزیکی بود، اما امروزه نقش منابع انسانی و کارکنان عزیز به عنوان سرمایه های اجتماعی بر کسی پوشیده نیست و ما نیز قدردان زحمات کارکنان دانشگاه و مراکز تابعه هستیم.



    وی در ادامه تصریح کرد: معاونت توسعه در ابتدای هر سال، یک تفاهم نامه بودجه ای با  معاونت ها منعقد می کند و به نوعی قانون بودجه ای که برای ما الزام آور است، برای معاونت ها نیز پیاده سازی می شود تا اجرا شود ، و یکی از موارد این آیین نامه، تعیین سقف اضافه کاری بر اساس بودجه مصوب معاونت توسعه، به میزان ۸۰ ساعت به ازای هر نفر می باشد و هر معاونت می تواند ۸۰ ساعت اضافه کار انجام نداده، در نظر بگیرد و به نوعی اضافه کار موضوع تشویقی است.


    معاون توسعه مدیریت با تاکید بر اینکه اضافه کار با تایمکس افراد، از طریق استعلام از متولیان، حتما پرداخت می شود، افزود: تاکنون برغم وجود مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم ها و تورم ، علاوه بر اضافه کار با تایمکس، به دلیل نداشتن محدودیت مالی و تامین بموقع منابع، میزان اضافه کاری ها را بدون توجه به سقف اضافه کاری قید شده در آئین نامه مربوطه، پرداخت می کردیم، اما هم اکنون منابع مالی بموقع تخصیص داده نمی شود و بخشی از اضافه کار از دست ما خارج شده ، و از سویی، معاونت‌ها نیز ملاحظات و موارد قید شده در آئین نامه بودجه را رعایت نمی کنند، لذا پرداخت اضافه کاری ها مانند سابق انجام نمی شود و معطوف به درآمدها شده است.


    دکتر فرخی در عین حال، توضیح داد که دانشگاه ما درآمد چندانی ندارد، درصورتی که دانشگاه های دیگر،  اضافه کاری ها را از محل درآمدهایشان تامین می کنند. به عنوان مثال، درآمد بیمارستان های ما کمتر از ۸۰ میلیارد تومان است، اما فقط هزینه تغذیه یکی از بیمارستان ها حدود ۷۰ میلیارد تومان است، و کاری که ما تاکنون انجام می دادیم این بود که اضافه کاری ها را از محل سایر پرداخت می کردیم، اما سازمان برنامه و بودجه در ماه گذشته به ما از محل سایر هزینه ای نداد، بلکه ۱۸ میلیارد تومان از حقوق قراردادهای تبصره ای و حکم هم کمتر داشتیم و حتی برای پرداخت حقوق ها هم به مشکل برخوردیم و به سختی توانستیم حقوق ها را پرداخت کنیم و با تاخیر یک روزه ، اضافه کاری ها را واریز کردیم.


    وی افزود: معاونت توسعه دانشگاه در سال گذشته ، عملکرد خوبی در بحث پرداخت حقوق و مزایا داشته و دانشگاه ما در بحث پرداخت حقوق و اضافه کار، جزو رتبه های برتر دانشگاه های مستقر در تهران بود، چرا که برخی  دانشگاه ها، اضافه کاری های تایمکس یک سال گذشته را پرداخت نکردند.


    معاون توسعه مدیریت و منابع ، تاکید کرد: همکاران عزیز بدانند که مشکل اضافه کاری ها  از طرف دانشگاه نیست و  متاسفانه سازمان برنامه و بودجه به واسطه مشکلات تحریم ها و ...  ، اعتبارات دانشگاه را به طور کامل و بموقع پرداخت نمی کند و لذا، با توجه به شرایطی که برای تخصیص منابع دانشگاه پیش آمده، از معاونت ها خواهش می کنیم که در اعلام سقف اضافه کاری ها، آئین نامه و تفاهم نامه بودجه را رعایت کنند و معاونت توسعه مدیریت نیز تلاش خواهد کرد تا به هر شکلی اضافه کاری ها را مانند گذشته به کارمندان پرداخت کند.


    وی در ادامه و به مناسبت هفته دولت به برخی از اقدامات معاونت توسعه مدیریت دانشگاه پرداخت و گفت: بازسازی و تعمیر برخی ساختمان های دانشگاه، خریداری تجهیزات گروه های آموزشی، تامین حدود ۴ میلیارد تومان از اعتبارات تملک، خرید تجهیزات آموزشی نظیر لپ تاپ، وسایل کمک آموزشی، و تجهیزات درمانی که در گروه‌های شنوایی سنجی و ... به کار گرفته شده، گوشه ای از این اقدامات است.


    دکتر فرخی با اشاره به اینکه اعتبارات حوزه پژوهش را در اولویت قرار دادیم، ضمن آنکه مراکز تحقیقاتی هر کدام ، اعتبار پژوهشی دارند، گفت: تجهیز کافه کتاب دانشجویی، تجهیز مرکز رفاهی تفریحی صلاح الدین کلا در شمال کشور جهت رفاه کارکنان دانشگاه، پاداش سفر در هفته ولایت (عید قربان تا غدیر) نیز از فعالیت ها و حمایت های مالی این معاونت بود .


    دکتر فرخی همچنین، " راه اندازی سریع (دو هفته ای) واحد مربوط به دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان رازی در ایام کرونا، خریداری دستگاه  PCR (آزمایش کرونا) و آماده سازی واحد مربوطه در بیمارستان رفیده،  توسعه و پیشرفت ۵۰ تا ۶۰ درصدی پروژه مرکز رشد فناوری دانشگاه و تامین منابع اعتباری آن، تحویل موقت پروژه یافت آباد با ۹۵ درصد پیشرفت کار و آغاز محوطه سازی آن " را از دیگر اخبار خوش مربوط به فعالیت های عمرانی معاونت توسعه ذکر کرد.


    وی در ادامه، از حمایت و مشارکت معاونت توسعه مدیریت دانشگاه در راه‌اندازی درمانگاه دانشگاه به نام مرحومه دکتر روشنک وامقی، خبر داد و افزود: این اقدام ، به پاس خدمات ارزنده این استاد فرهیخته و در راستای تلاش برای حمایت از کارکنان گرامی به عنوان سرمایه های اجتماعی انجام می شود.


    وی در پایان این گفت وگو ، از " اتمام پروژه اخوان در آینده ای نزدیک، موافقت اصولی ۱۵۰ میلیارد تومانی جهت پروژه های دانشگاهی، و راه اندازی پروژه مرکز جامع توانبخشی نشاط ، بعنوان یک فیلد تخصصی آموزشی و یکی از مجهزترین مراکز توانبخشی در کشور با همکاری بنیاد شهید " گفت و ابراز امیدواری کرد که  با بهبود فرهنگ سازمانی و همدلی خانواده دانشگاه، شاهد توسعه هر چه بیشتر و تحول در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی باشیم.


انتهای پیام/


تهیه و تنظیم خبر: گلرخ – نعیمی پور



 

  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 23579
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: