• 1397/01/29 - 10:22
  • - تعداد بازدید: 1095
  • - تعداد بازدیدکننده: 5
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
مجله علمی-پژوهشی سالمند

نمایه شدن نخستین نشریه ایرانی حوزه سالمندی در پایگاه بین المللی Scopus و PsycINFO

مجله علمی- پژوهشی سالمند، نخستین نشریه ایرانی حوزه سالمندی در پایگاه بین المللی Scopus و پایگاه اطلاعاتی PsycINFO نمایه شد.

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی به عنوان صاحب امتیاز نشریه علمی پژوهشی سالمند مفتخر است به اطلاع عموم اساتید، پژوهشگران، نویسندگان و علاقه‌مندان این حوزه برساند که این نشریه به تازگی مراحل نمایه‌سازی در پایگاه اطلاعاتی Scopus  را با موفقیت گذرانده و در این پایگاه نمایه شده است.


مجله سالمندی ایران فصلنامه‌ای علمی‌پژوهشی است که توسط دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تاسیس شد و هم اکنون با همکاری موسسه نگاه مشرق میانه منتشر می شود. مدیر مسئول این نشریه دکتر احمدعلی اکبری کامرانی، سردبیر آن دکتر رباب صحاف، مدیر اجرایی آن دکتر یدالله ابوالفتحی ممتاز، و کارشناس آن دکتر مریم رامشینی است. این نشریه به زبان فارسی به صورت دسترسی آزاد منتشر می شود.


نشریه سالمند اولین نشریه حوزه مطالعات سالمندان از ایران و چهارمین نشریه در خاورمیانه است که با مساعی ارزشمند سردبیر،مدیر مسئول و کلیه همکاران این نشریه و پشتیبانی و حمایتهای بی دریغ معاونین تحقیقات و فناوری و نیز مدیران محترم اداره انتشارات در ادوار گذشته، در پایگاه اطلاعاتی اسکوپوس پذیرفته شده است. پیش از این نیز این نشریه علاوه بر نمایه شدن در تمامی پایگاه های داخلی نظیر ISC, Ricest, SID به عضویت کمیته‌جهانی اخلاق انتشارات (COPE)،  DOAJ (Directory of Open Access Journals) پذیرفته شده بود. دیگر نمایه‌های نشریه در این لینک قابل مشاهده است.


اسکوپوس نمایه‌‌ استنادی معتبر بین‌المللی است که در سال 2004 میلادی توسط انتشارات الزویر آغاز به کار کرد. این نمایه‌نامه سالانه تنها ده درصد از نشریات متقاضی را نمایه می کند. نمایه شدن یک نشریه در این نمایه‌نامه نشان از اعتبار علمی، کیفیت روند داوری، رعایت اخلاق نشر و پژوهش، رعایت استانداردهای جهانی نشر الکترونیک، کیفیت سطح ویراستاری، میزان اهمیت نشریه در سطح جهانی، ملی و منطقه‌ای، میزان تاثیرگذاری هیئت تحریریه در حوزه موضوعی نشریه در سطح جهان، منطقه و ملی و دیگر شاخص‌های کیفی انتشارات علمی است. اطلاعات مربوط به نمایه‌شدن نشریه در این لینک قابل مشاهده است.


پایگاه اطلاعاتی PsycINFO متعلق به انجمن روانشناسی آمریکا (American Psychological Association) معتبرترین پایگاه نشریات حوزه پژوهشی علوم رفتاری و اجتماعی است. این پایگاه در سال 1967 شروع به کار نموده است و شامل نشریات، کتب و پایان‌نامه ها است. تعداد مدارک این پایگاه نزدیک به 3میلیون و نیم عنوان است که شامل مقالات، فصل‌های کتاب‌ها و پایان‌نامه‌‌ها می‌شود. تعداد نشریات نمایه‌شده در این پایگاه نیز نزدیک به 2400 عنوان است. نمایه‌شدن نشریه در این لینک قابل دسترس است.


 


اطلاعات تکمیلی:



 


 

  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 11645
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: