• 1397/04/13 - 10:28
  • - تعداد بازدید: 830
  • - تعداد بازدیدکننده: 3
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
نشست مشترک

نشست مشترک معاونت های تحقیقات و فناوری و آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد

نشست مشترک معاونت تحقیقات و فناوری و معاونت آموزشی با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع و مدیران گروه های آموزشی و روسای مراکز تحقیقاتی روز دوشنبه مورخ 4 تیرماه با محوریت "پایان نامه های دانشجویی" برگزار شد.

نشست مشترک معاونت های تحقیقات و فناوری و آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با محوریت "پایان نامه های دانشجویی" ، با حضور معاون توسعه و مدیریت منابع، مدیران گروه های آموزشی و روسای مراکز تحقیقاتی این دانشگاه روز دوشنبه 4 تیرماه با محوریت "پایان نامه های دانشجویی" در سالن اجتماعات حوزه ریاست برگزار شد.


به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، دکتر " امیرمسعود عرب " معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه در ابتدای جلسه ، ضمن تشکر از تلاش همکاران دانشگاه بویژه دکتر کریم زاده در برگزاری کنگره ارزشمند "آموزش و سلامت کودکان پیش از دبستان "، گفت: کنگره پرباری بلحاظ علمی بود و ارگان ها و سازمان های دولتی و غیردولتی بسیاری مشارکت خوبی داشتند.


وی در ادامه ، با اشاره به ضرورت برگزاری جلسات مشترک معاونت های تحقیقات و فناوری و آموزشی برای هماهنگی هرچه بیشتر، گفت: مقرر شده تا هریک ماه در میان ، این نشست مشترک برگزار شود.


((*** تمامی طرح های پژوهشی تسویه شده است ***))


معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه در بیان اقدامات انجام شده طی ماههای اخیر ، اظهارداشت: از تاریخ ۱۶ دی ماه سال گذشته که رسما خدمتم را در این مسئولیت آغاز کردم ، تلاش شد تا راهکارهای لازم برای پشتیبانی از فعالیت های پژوهشی بعمل آید و خوشبختانه تا کنون تمامی طرح های پژوهشی تسویه شده است.


دکتر عرب افزود: تا پایان سال ۹۶ مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در پژوهش هزینه شد و از اول امسال تا کنون نیز مبلغ یک میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان هزینه شده و کمافی السابق مرحله به مرحله جلو می رویم.


((*** گروه های آموزشی و مراکز تحقیقاتی، اولویت های پژوهشی را ارائه بدهند ***))


معاون تحقیقات دانشگاه همچنین با تاکید بر اینکه باید اولویت های پژوهشی را خودمان تعیین کنیم ، گفت : میزان انطباق طرح های پژوهشی با اولویت ها، در تامین اعتبار دانشگاه تاثیرگذار است.


دکتر عرب افزود: گروه ها و مراکز، اولویت های پژوهشی را ارائه بدهند و این اولویت ها طبق یک ساختار مورد بررسی قرار می گیرد.


وی در باره پرداخت هزینه برای پایان نامه ها نیز گفت: با بررسی فرآیند اجرای هر پایان نامه ، هزینه " اجرای " پایان نامه ها پرداخت می شود ، نه آنکه به خود پایان نامه ، مبلغی را اختصاص بدهیم.


وی به لزوم ثبت قراردادها در سامانه وزارت بهداشت اشاره کرد و اظهارداشت: اگر قراردادها در سامانه ثبت نشوند، نمی توان قراردادی را منعقد کرد.


((*** کمیته " ترجمان دانش " با بهره گیری از توان علمی اعضای هیات علمی فعال شود***))


دکتر عرب با اشاره به ضرورت توسعه ترجمان دانش که مورد تاکید ریاست دانشگاه نیز می باشد، گفت: باید کمیته ترجمان دانش با بهره گیری از توان علمی اعضای هیات علمی فعال شود و با هماهنگی دکتر علیپور، یکبار در ماه جلسه داشته باشیم.


وی همچنین پیشنهاد کرد تا برای تقویت ارتباط آموزش ، پژوهش و درمان جهت رفع نیاز جامعه ، و اجرای تحقیقات بالینی ، بیمارانی که در بیمارستان رفیده بستری هستند به عنوان یک سوژه در تحقیقات مشارکت داده شوند و این ، مستلزم حضور محققان دانشگاه در بیمارستان است که باید راهکار آن را مورد بررسی قرار بدهیم.


((*** سه پروژه بین المللی راه اندازی شده است ***))


وی همچنین به مصوبه هیات رئیسه دانشگاه جهت اجرای سه پروژه بین المللی اشاره کرد و از راه اندازی این سه پروژه با همکاری مراکز و مجامع بین المللی خبر داد.


معاون پژوهشی دانشگاه گفت ، یکی از حوزه های فعالیت دانشگاه ، سلامت اجتماعی است که از جمله مسایل مربوط به این حوزه ، " تغییرات جمعیتی کشور" می باشد که با همکاری معاونت اجتماعی وزارت بهداشت و تامین اعتبار این معاونت ، پایگاهی برای بررسی این تغییرات فعال خواهد شد.


((*** مجله "سالمند" دانشگاه ، اسکوپوس شد***))


وی درباره فعالیت های انجام شده طی ماههای اخیر نیز گفت: مجله " سالمند" دانشگاه اسکوپوس شده است و اسکوپوس شدن مجلات سبب شناخت محققان و متخصصان سراسر دنیا نسبت به این نشریه می شود و افراد بسیاری خودشان در ارسال مقاله پیشقدم خواهند شد.


دکتر عرب ، خرید ۳۶۰ جلد کتاب با حمایت ریاست دانشگاه و پشتیبانی معاون اجرایی در سالجاری را از جمله اقدامات انجام شده برشمرد، ضمن آنکه بر به روز شدن صفحات وب سایت بخش های مختلف این معاونت تاکید کرد.


((*** در بخش فناوری سلامت ، تفاهم نامه هایی با دانشگاه صنعتی شریف در جریان است***))


معاون پژوهشی در بخش فناوری سلامت دانشگاه ، از تفاهم نامه هایی که با دانشگاه صنعتی شریف در جریان است ، گفت و موفقیت در رفع نیاز جامعه را در ارتباط دانشگاه با نهاد ها و سازمان های مختلف دانست و امکان پشتیبانی مالی پروژه ها را از طریق بانک پاسارگاد امکانپذیر خواند.


وی همچنین در بخش فناوری ، از راه اندازی اولین مدرسه تابستانه فناوری خبر داد، ضمن آنکه سامانه نوپا و کاربرد آن را نیز تشریح کرد.


******


در ادامه این نشست ، دکتر " آرش میراب زاده " معاون آموزشی دانشگاه طی سخنانی با اشاره به دو شاخص مربوط به هویت دانشگاه که مربوط به فعالیت اعضای هیات علمی و فعالیت دانشجویان دکتری است ، به بیان مشکلات پرداخت.


وی ، کمبود بودجه را یکی از مشکلات دانست نه همه مشکلات ، و گفت: مشکلاتی همچون نداشتن انتخاب خوب برای عناوین پروژه ها که باید با اهداف هماهنگی داشته باشند، انجام فعالیت های پژوهشی کاربردی که دردی از جامعه کم کند و تقویت ارتباط اعضای هیات علمی آموزشی با مراکز تحقیقاتی و بالعکس ، نیز مطرح هستند.


دکتر میراب زاده پیشنهاد کرد که برای تقویت ارتباط بین اعضای هیات علمی آموزشی با تحقیقاتی ، می توان اعضای مراکز تحقیقاتی دانشگاه را به عضویت پاره وقت گروه های آموزشی درآورد.


در ادامه این نشست ، در مورد فرآیند بررسی پایان نامه های دکتری نیز توضیح داده شد.


******


در بخشی از این نشست مشترک ، اعضای هیات علمی آموزشی و پژوهشی شرکت کننده نیز نقطه نظرات خود را مطرح کردند که مهمترین آنها ، مربوط به " تاخیرهای داوری های طرح های پژوهشی ، هزینه چاپ مقالات در مجلات داخل دانشگاه ، روند چاپ مقالات و کمک هزینه چاپ آنها ، طولانی بودن روند داوری مراکز تحقیقاتی " می شد.


 


  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 12192
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: