• 1399/07/13 - 08:41
  • - تعداد بازدید: 353
  • - تعداد بازدیدکننده: 5
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
به مناسبت فرارسیدن روز جهانی « سالمندان » (اول اکتبر- 10 مهرماه)؛

نشریه « سالمند: مجله سالمندی ایران »، در بسیاری از پایگاه های معتبر ملی و بین المللی نمایه شده است

نشریه " سالمند: مجله سالمندی ایران " (Salmand: Iranian Journal of Ageing ) که از جمله نشریات دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی می باشد، برگزیده جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی بوده و در بسیاری از پایگاه های معتبر ملی و بین المللی از جمله Scopus وWeb of Science نمایه شده است.

   دکتر " یداله ابوالفتحی ممتاز " عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و سردبیر نشریه  "سالمند: مجله سالمندی ایران" ، در گفت وگو با خبرنگار وبدای دانشگاه بمناسبت روز جهانی " سالمندان "، گفت: این نشریه که شامل دستاوردهای علمی محققان حوزه سالمندی می باشد، نتایج تحقیقات حوزه‌های مختلف سالمندشناسی و طب سالمندان، سلامت روانی-اجتماعی و اقتصادی سالمندان و سیاستگذاری حوزه سالمندی را به زبان فارسی و چکیده انگلیسی به صورت دسترسی آزاد و الکترونیکی منتشر می کند.



   وی با اشاره به اینکه 57 شماره این نشریه  از سال 1385 تا کنون،  در 15 دوره بصورت منظم به چاپ رسیده است، افزود: نشریه سالمندی دانشگاه علوم بهزیستی، دارای 47 عضو هیات تحریریه ( 36 درصد بین المللی) و 183 عضو هیات داوری است  که همه اعضای هیات تحریریه و داوری آن، از اساتید دانشگاه های داخل و خارج از کشور می باشند.



   دکتر ابوالفتحی ممتاز، ظرفیت چاپ این نشریه را که بصورت فصلنامه منتشر می شود، 40 مقاله در سال ذکر کرد و اظهارداشت: در حال حاضر میزان مقالات ورودی به نشریه، سالانه حدود 200 تا 300 مقاله است، لذا میزان پذیرش نهایی مقاله حدود 15 تا 20 درصد می‏باشد.



   وی افزود:  به منظور استفاده بهینه و به موقع از نتایج پژوهش های علمی ، همه مقالات پس از پذیرش و دریافت DOI ، بصورت Articles in Press   منتشر می شوند، که به منظور جذب مخاطبان خارجی و بین المللی، انتشار مقالات بصورت  Extended abstract نیز انجام می شود. 


   این متخصص و محقق حوزه سالمندی تصریح کرد: انتشار مقالات بصورت Articles in Press، علاوه بر اینکه باعث افزایش رویت پذیری مقالات و استفاده بهنگام از نتایج تحقیقات می شود، زمینه لازم برای استفاده معنوی نویسندگان را نیز فراهم می کند.


   دکتر ابوالفتحی ممتاز در پایان این گفت وگو تاکید کرد که نشریه  تخصصی " سالمند: مجله سالمندی ایران "،  علاوه بر اینکه منبع علمی معتبری برای محققان و  دانش پژوهان حوزه ‏های مختلف سالمندی محسوب می شود، می تواند مورد استفاده سیاستگذاران و برنامه ‏ریزان حوزه سالمندی جهت خدمات رسانی بهتر به سالمندان نیز قرار بگیرد.


آدرس وب سایت و لینک های مربوط به نشریه " سالمند: مجله سالمندی ایران ": 























وب‌سایت



http://salmandj.uswr.ac.ir



لینک نشریه در Scopus



https://www.scopus.com/sourceid/21100870388



لینک نشریه در Web of Science



https://mjl.clarivate.com/search-results



لینک نشریه در


Google Scholar



https://scholar.google.com/citations?user=IuRww2wAAAAJ&hl=en




 


انتهای پیام/


تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور



 


 


 

  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 17392
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: