• 1399/11/20 - 08:29
  • - تعداد بازدید: 313
  • - تعداد بازدیدکننده: 5
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
رئیس دانشگاه در نشست سیاستگذاری حوزه پژوهش؛

مراکز تحقیقاتی، طرح « تحول توانبخشی کشور » را کلید بزنند

رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در نشست سیاستگذاری حوزه پژوهش و در جمع روسای مراکز تحقیقاتی و مدیران بخش پژوهش دانشگاه، از آنان خواست تا به طرح های مشترک و بزرگ چند مرکزی فکر کنند و طرح « تحول توانبخشی کشور » را کلید بزنند.





    به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، دکتر حمیدرضا خانکه، روسای مراکز تحقیقاتی را به مدیریت نیروی انسانی و تامین نیروی متخصص مراکز از طریق بکارگیری همکاران ضریب K توصیه کرد.


   وی همچنین از روسای مراکز تحقیقاتی خواست تا اعضای گروه های آموزشی که بلحاظ حیطه فعالیت، به آنان نزدیک هستند، را برای اجرای پروژه های مشترک، جذب کنند و بخشی از فعالیت های خود را با انعقاد تقاهم نامه با سازمان ها و نهادهای بیرون از دانشگاه بصورت مشترک انجام بدهند و در جذب گرنت تلاش کنند.


   وی با اشاره به نشست مشترک با رئیس سازمان بهزیستی کشور و ابراز تمایل ایشان به همکاری های آموزشی و پژوهشی، تصریح کرد: می توانیم حداقل 12 طرح مشترک را با سازمان بهزیستی اجرا کنیم و ایده های مربوط به این طرح ها، باید از سوی مراکز تحقیقاتی و گروه های آموزشی دانشگاه ارائه شوند.


   رئیس دانشگاه همچنین حضور دکتر خرم خورشید (معاون تحقیقات دانشگاه) در حوزه معاونت تحقیقات وزارت بهداشت را غنیمت دانست و افزود: نگاه پژوهشی و آشنایی ایشان با حوزه توانبخشی، سلامت اجتماعی و روانی، به ما کمک می کند تا در این حوزه ها، از پشتیبانی قوی ایشان بهره مند شویم.


   دکتر خانکه تصریح کرد: رتبه دانشگاه علوم بهزیستی باید در میان دانشگاه های تیپ دو ، ارتقا یابد و حوزه پژوهش دانشگاه این ظرفیت را دارد تا دانشگاه را به رتبه یک برساند.


   وی، وجود 60 درصد دانشجویان در تحصیلات تکمیلی، دپارتمان محور بودن دانشگاه، ساختار گروهی بدنه دانشگاه، فعالیت در حوزه سلامت اجتماعی همچون اعتیاد، سالمندی، SDH  و رفاه را از جمله مزیت های دانشگاه علوم بهزیستی ذکر کرد که باید با تمام توان، از این ظرفیت علمی و تخصصی استفاده شود.


    دکتر خانکه در بخشی از سخنانش با اشاره به استعفای دکتر فروزان مدیر سابق پژوهش، از زحمات و خدمات ایشان در طول مسئولیت بخش پژوهش تشکر کرد و دکتر " فریبا یادگاری " را به عنوان مدیر پژوهش دانشگاه معرفی، و برایشان آرزوی موفقیت کرد.


******  


   دکتر فریبا یادگاری مدیر پژوهش دانشگاه نیز طی سخنانی در این نشست، از خدمات دکتر فروزان مدیر سابق پژوهش در مدت مسئولیتشان تشکر کرد و  در ادامه، با همکاری دکتر تیموریان، گزارش عملکرد پژوهش دانشگاه طی سه سال اخیر (97 الی 99) را ارائه داد.


   براساس گزارش ارائه شده، تعداد مقالات چاپ شده افزایش یافته، جذب گرنت از سال 98 تا امسال، روند صعودی داشته، و در سال 99 افزایش یافته است. میزان گرنت پژوهشی بین المللی در سال 98 زیاد شده ولی سال 99 کم شده است، و به دلیل شیوع کرونا در داخل و خارج از کشور، برگزاری کارگاه های آموزشی برای هیات علمی و دانشجویان و همچنین، همایش های ملی و بین المللی کاهش یافته است.


   این گزارش ضمن آنکه مقایسه مراکز تحقیقاتی را بلحاظ شاخص های مختلف نشان می داد، بیانگر این نکته بود که بیشترین تعداد طرح ها بین سه حوزه " توانبخشی، سلامت اجتماعی و روانی "، به حوزه سلامت اجتماعی اختصاص دارد.


   بیشترین طرح ها طی ده ماه گذشته، به موضوع کووید 19 اختصاص داشته و بیشترین جذب گرنت از سوی مراکز تحقیقاتی، متعلق به مراکز سلامت در حوادث و فوریت ها، ژنتیک و رفاه اجتماعی و گروه مددکاری، بوده است.


   در ادامه این نشست، روسای سه مرکز تحقیقاتی " توانبخشی اعصاب اطفال، مدیریت رفاه اجتماعی و سالمندی "، با اشاره به ساختار مرکز خود و چالش هایی که با آن رو به رو هستند، گزارشی از عملکرد و فعالیت مرکز مربوطه طی سه سال اخیر را ارائه دادند.



انتهای پیام/


تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور



 

  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 18384
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: