• 1397/10/04 - 11:36
  • - تعداد بازدید: 491
  • - تعداد بازدیدکننده: 3
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی روابط عمومی ؛

مراسم گرامیداشت هفته پژوهش در دانشگاه علوم بهزیستی وتوانبخشی برگزار شد

مراسم گرامیداشت هفته پژوهش به همت معاونت تحقیفات و فناوری دانشگاه علوم بهزیستی وتوانبخشی و با حضور رئیس دانشگاه، معاونان، مدیران، اعضای هیات علمی و کارکنان معاونت تحقیقات در سالن فارابی دانشگاه برگزار شد.

گالری تصاویر

   به گزارش وبدای دانشگاه علوم بهزیستی وتوانبخشی بنقل از مفدا، دکتر"امیرمسعود عرب" رئیس دانشگاه در ابتدای این مراسم، ضمن تشکر از زحمات تک تک اعضای هیات علمی، محققان و کارکنان معاونت پژوهش و افرادی که در گذشته تلاش کردند و ثمره آن هم اکنون وضعیت فعلی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی است، هفته پژوهش را تبریک گفت.

    وی افزود: اصولا فعالیت های علمی بدون اجرای پژوهش یک فعالیت ابتر و غیر قابل قبولی است و ما معمولا زمانی می توانیم به تعالی علم برسیم که زیر ساخت های آن را با انجام فعالیت های پژوهشی آماده کرده باشیم و این به خصوص بسیار بارز تر و مشخص تر می شود زمانی که در فعالیت های بالینی این مورد را دنبال می کنیم.

   دکتر عرب اظهارداشت: قطعا بهترین درمان هایی که در دنیا و هر حوزه ای اجرا خواهد شد، متعاقب نتایج تحقیقات به روز است که دانشمندان آن حوزه انجام می دهند. بنابر این، چه محصولاتی که در دنیا استفاده می شود، و چه در پروتکل های درمانی است، اصولا بهترین مدل هر کاری، از دل یک پژوهش کاربردی موفق به دست می آید.

    وی افزود: در دانشگاه ما هم همانطور که اشاره کردیم به هر حال بحث توانبخشی مساله ی مهمی است که توجه وزارت بهداشت را به آن معطوف کرده است، بحث سلامت اجتماعی نیز مساله ی مهمی است که به هر حال از دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ، انتظار تامین آن را دارند.

    رئیس دانشگاه همچنین گفت: در حوزه ی سلامت روان نیز در دانشگاه ما یکی از بزرگ ترین بیمارستان های روانی در حال فعالیت است، بنابراین ما زمانی به هدف اصلی خود می رسیم که بتوانیم ارتباط خوبی بین حوزه ی معاونت پژوهشی با معاونت های آموزشی و درمانی و بخصوص معاونت اجتماعی برقرار کنیم .

    دکتر عرب درمورد سیاست های کلی حوزه معاونت تحقیقات گفت: امیدوارم ما بتوانیم کمک فکری برای سیاست گذاران و برنامه ریزان سلامت اجتماعی، توانبخشی و سلامت روان باشیم ، لذا محصولات ما باید به این سمت سوق داده شود که تحقیقات مان را نه به عنوان یک تحقیق صرف، بلکه در حوزه های کاربردی تر برای کشور ارائه بدهیم.

    وی افزود: در حوزه ی توانبخشی بسیار مهم است که ما بتوانیم  از تنها بیمارستان توانبخشی کشور نهایت استفاده را ببریم. وقتی ما تعامل خیلی خوبی بین معاونت های مختلف در دانشگاه ایجاد کنیم، می توانیم فعالیت های خوبی داشته باشیم و  از کمیته تحقیقات دانشجویی و پتانسیل بسیار بالای دانشجویان نیز استفاده کنیم.

     رئیس دانشگاه تصریح کرد: با توجه به اینکه دانشگاه ما جزو معدود دانشگاه هایی است که پژوهشگران زیادی در جشنواره های برتر، مجلات تخصصی و... دارد، باید زیر ساخت هایی را فراهم کنیم که تحقیقات بیشتر به سمت کاربردی شدن هدایت شوند.

   دکتر عرب افزود: علاوه بر کمیته تحقیقات دانشجویی، ما باید بتوانیم در حوزه های فناوری که مورد توجه بنده و حتی وزارت بهداشت است، حرف های خوبی داشته باشیم و این دانشگاه بتواند محصولاتی در سطح کلان کشور و در حوزه های مختلف خدماتی ارائه بدهد و در حوزه های انتشارات نیز بتوانیم به نشر علم در ابعاد ملی و بین المللی در حوزه های سلامت اجتماعی ، توانبخشی و سلامت روان بپردازیم .

   وی در پایان تاکید کرد: علم، نبردی است بی پایان. ما باید زیر ساخت های لازم برای طراحی و تولید محصولات مناسب از طریق پژوهش فراهم کنیم و ان شاالله بتوانیم این بستر را بهتر از پیش ایجاد کنیم.

******

    معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی طی سخنانی در این مراسم گفت: وقتی از مقوله پژوهش صحبت می شود دو المان در ذهن آدم شکل می گیرد، یکی هوش و دیگری عقل.

    دکتر " محمدرضا خدایی اردکانی" افزود: پژوهش، یک موتور محرکه است و  اگر فقط هوش باشد، ممکن است نتواند به آن هدف اصلی برسد، بلکه با عقل که همراه شود، آنوقت می تواند تبدیل به محصول شده و محصولاتی از این تحقیقات بیرون بیاید که بتوانیم در همه زمینه ها از آن استفاده کنیم.

    وی تصریح کرد: مقوله پژوهش و پژوهشگری، مقوله بسیار با اهمیتی است و یکی از توانمندی های ذهنی و به عنوان یکی از مهارت های ذهنی و اکتسابی انسان تلقی می شود. پژوهش یک مقوله فرآیندی ، یک هنر، یک مهارت و یک توانمندی است که ان شاالله در همه ما باشد.

   دکتر خدایی ضمن تبریک هفته پژوهش ، از ریاست دانشگاه بخاطر حمایت هایی که از این بخش دارند و از زحمات مدیران مراکز تحقیقاتی و گروه های آموزشی و مدیران مسئول مجلات تشکر کرد.

******

   مدیر پژوهش دانشگاه نیز در بخش دیگری از این مراسم طی سخنانی گفت که این برنامه با هدف ترویج پژوهش و قدردانی از فعالیت های پژوهشی اساتید، دانشجویان و همکاران که در این عرصه فعالیت می کنند، برگزار شده است.

   دکتر" آمنه ستاره فروزان " افزود: ضمن آگاهی از اینکه همه همکارانی که در عرصه پژوهش در خدمتشان هستیم شایسته تقدیر و قدردانی هستند و اعتقاد داریم که پژوهش حاصل یک فعالیت گروهی و تیمی است، به منظور انتخاب و تشویق فعالان برتر این عرصه از دو گروه شاخص استفاده شده است که گروه اول شامل شاخص های ارزیابی معاونت تحقیقات و فناوری است که ما هم تلاش کردیم به استناد آن شاخص ها یک بررسی از مجموع فعالیت همکاران انجام داده و کسانی که فعالیت بیشتری داشته باشند، امروز در خدمتشان باشیم و از فعالیت این عزیزان تشکر و قدردانی کنیم.

   وی در مورد گروه دوم شاخص ها نیز گفت: در این مورد، بر این باور هستیم که همکاری های پژوهشی زمینه ساز انجام پژوهش های با کیفیت بهتر و مورد نیاز و مورد نظر ذینفعان و بهره برداران می باشد. بر این اساس در دو سطح همکاری های درون بخشی و همکاری های بین بخشی ملاک هایی مورد نظر قرار گرفت.

    دکتر فروزان افزود: سعی کردیم از یک سری مستنداتی که همکاران برایمان ارسال کرده بودند یا اطلاعاتی که در گزارش ارزشیابی وجود داشت با چنین باوری که یکی از تکالیف اصلی مدیریت پژوهش توسعه و بستر سازی همکاری با پژوهشگر است، امروز بتوانیم قدردان فعالیت همکاران باشیم. اعتقاد داریم توجه به این موضوع سرآغازی به منظور توسعه مبتنی بر جامعه است.

    وی در پایان سخنانش، از تمامی کسانی که در این زمینه فعالیت دارند و همچنین کسانی که در برگزاری این مراسم کمک کردند، تشکر کرد.

    گفتنی است؛ این برنامه با ارائه گزارش عملکرد تصویری معاونت تحقیقات و فناوری و  تجلیل از برگزیدگان و فعالان حوزه پژوهش، اعضای هیات علمی، اعضای غیر هیات علمی، مراکز تحقیقات برتر، فناوران برتر، پژوهشگران جوان، دانشجویان فعال در کمیته تحقیقات دانشجویی، فصلنامه برتر، داوران فصلنامه برتر، دانشجویان برتر، کتاب برتر، داوران کتاب برتر، همکاران دبیرخانه و پشتیبانان معاونت تحقیقات ، به پایان رسید.

انتهای پیام /

تهیه خبر: طیبی

  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 13368
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: