• 1401/04/05 - 09:14
  • - تعداد بازدید: 243
  • - تعداد بازدیدکننده: 7
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
معاون آموزشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی:

مدیریت و سیاستگذاری حوزه توانبخشی، نیازمند سرمایه گذاری است

معاون آموزشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، در کارگاه " بررسی مشکلات توسعه فناوری در علوم توانبخشی و ارائه راهکارهای اجرایی "، گفت: مدیریت و سیاستگذاری حوزه توانبخشی، نیازمند سرمایه گذاری است و باید به حوزه توانبخشی اهمیت خاص داده شود .

     به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه علوم توانبخشی، دکتر حمیدرضا خرم خورشید در این کارگاه که به میزبانی دفتر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد، افزود: حوزه توانبخشی صرفا" خدمات توانبخشی نظیر فیزیوتراپی و ... نیست، بلکه قسمت های مختلفی دارد که باید به آن پرداخته شود و برنامه ریزی خاص داشت .



    وی در این نشست که با حضور رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، مدیران حوزه فناوری این دانشگاه، متولیان عرصه فناوری تجهیزات توانبخشی و جمعی از استادان و صاحبنظران حوزه توانبخشی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مسائلی که راجع به دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی صدق می کند، بعد اجتماعی و توجه خاص به علوم انسانی است که نسبت به سایر دانشگاه های علوم پزشکی برتری دارد و در مدیریت و سیاستگذاری در کنار تحقیقات و فناوری، نقش آفرینی می کند.



    معاون آموزشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی افزود: در زمینه تحقیقات و فناوری دغدغه‌های زیادی داریم، این موضوع در دهه های گذشته در بین حاکمیت خوب جا نیافتاد، اما امروزه اوضاع بهتر است .


    دکتر خرم خورشید گفت: وقتی اولین بار در سال ۸۲-۸۳، قانون حمایت از موسسات دانش بنیان مورد بحث قرار گرفت و به شورای نگهبان رفت، آیین نامه اجرایی در سال ۱۳۹۰ صادر شد و این نشان می دهد در حوزه فناوری، کندی حرکت داشتیم و تا رفع کندی حرکت محقق نشود، شاهد ثمرات کاربردی نخواهیم بود.


حدود  0/4 درصد از تولید ناخالص ملی صرف تحقیقات می شود 


    دکتر خرم خورشید تصریح کرد:  حدود 0/4 درصد از تولید ناخالص ملی صرف تحقیقات می شود، در صورتی که طبق برنامه ششم توسعه کشور، این رقم باید 4 درصد باشد .


    معاون آموزشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در ادامه اظهار داشت: در حوزه فناوری توانبخشی، بحث زيرساخت ها، قانونگذاری و ایجاد محتوا توسط متخصصان، استادان و دانشجویان جای کار بیشتری دارد.


  وی در پایان سخنانش، ابراز امیدواری کرد: با ارتباط بین بخشی و عزم و تلاش بیشتر متولیان فناوری تجهیزات توانبخشی، شاهد نتایج بهتری در ارتقای سطح آموزش و پژوهش فناوری باشیم.


انتهای پیام/


تهیه و تنظیم خبر: گلرخ – نعیمی پور



 


 

  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 22999
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: