• 1401/12/06 - 09:45
  • - تعداد بازدید: 127
  • - تعداد بازدیدکننده: 8
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

مدیرکل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت: استفاده از ظرفیت متخصصان طب ایرانی به مدیریت مراسم اربعین، کمک می کند

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، در اولین نشست تخصصی " درس آموخته های نظام سلامت در مدیریت تجمعات انبوه با تاکید بر مراسم اربعین حسینی (ع) "، گفت: استفاده از ظرفیت متخصصان طب ایرانی بصورت سیستماتیک، به مدیریت مراسم اربعین کمک می کند.


   به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دکتر نفیسه حسینی یکتا طی سخنانی در این نشست تخصصی، استفاده از دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت را از سال 96 و به جهت تهیه بسته های همراه زائر، تجربه خوبی خواند و گفت: امسال نیز خدمات طب ایرانی در قالب فعالیت گروه ها و موکب های گوناگون به زائران ارائه شد، علاوه بر اینکه گروه های متخصصان و دانش آموختگان این حوزه، با روش های ساده موجود در طب ایرانی،  به درمان بیماری ها و رفع مشکلات شایع زائران همچون گرمازدگی، گرفتگی عضلات پا و یا درمان تاول کف پا، کمک کردند.


    وی با اشاره به اینکه هم اکنون 400 فارغ التحصیل و حدود 400 دانشجوی در حال تحصیل در رشته طب ایرانی در کشور داریم، افزود: استفاده از ظرفیت بسیار ارزشمند این متخصصان در آموزش موکب داران و همچنین زائران، برای رعایت بهداشت محیط، بهداشت مواد غذایی و نوشیدنی ها، در جهت پیشگیری از بروز مشکلات سلامتی، و یا تجویز داروهای ایرانی به جبران کمبود داروهای معمول، باید مورد توجه و حمایت بیشتر قرار بگیرد.


   دکتر حسینی یکتا در عین حال، نسبت به ارائه خدمات این حوزه از سوی افراد غیرمتخصص، هشدار داد و تاکید کرد: ساماندهی فعالیت این افراد، ضروری است. ضمن آنکه باید تدابیری اتخاذ شود که گروه ها برای ارائه خدمات این حوزه، نیاز به مجوز رسمی از مرجع ذیصلاحی مانند وزارت بهداشت، داشته باشند.


   اولین نشست تخصصی " درس آموخته های نظام سلامت در مدیریت تجمعات انبوه با تاکید بر مراسم اربعین حسینی (ع) "، به همت مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایا دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و با مشارکت وزارت بهداشت، سازمان اورژانس کشور و انجمن علمی سلامت در حوادث و بلایا ایران، در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد.


انتهای پیام/


تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور


  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 25591
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: