• 1398/04/01 - 10:37
  • - تعداد بازدید: 431
  • - تعداد بازدیدکننده: 3
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
معاون امور آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی در شورای مدیران این معاونت اعلام کرد:

فیلد آموزشی بیمارستان روانپزشکی رازی، از اول تیرماه راه اندازی می شود

معاون امور آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی روز دوشنبه در شورای مدیران امور آموزشی دانشگاه اعلام کرد: فیلد آموزشی مرکز آموزشی – درمانی روانپزشکی رازی از اول تیرماه راه اندازی می شود.



گالری تصاویر



 


     به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، شورای مدیران معاونت امور آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با حضور ریاست دانشگاه، معاونان آموزش، تحقیقات و فرهنگی- دانشجویی، مدیران آموزش و تحصیلات تکمیلی، واحدهای EDC و امورعمومی، مدیران پژوهش و کمیته تحقیقات دانشجویی و مدیران گروه های آموزشی، در سالن اجتماعات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.


    دکتر " آرش میراب زاده " معاون امور آموزشی دانشگاه در ارتباط با آغاز به کار فیلد آموزشی رازی از اول تیرماه، افزود:  حضور تمامی گروه های آموزشی در این فیلد با هدف ارتقای عرصه بالینی برای رشته هایی که بخش بالینی دارند و ایجاد عرصه بالینی برای رشته هایی است که بخش بالینی ندارند، ضروری است.


   وی، حضور تمامی گروه ها در فیلد رازی را برای تقویت ارتباط بین گروه ها لازم دانست و از مدیران گروه ها نیز خواست که عنوان فعالیت ها را ذکر کنند تا در HIS بیمارستان رازی تعریف شود.


   دکتر میراب زاده در بخش ابتدایی این جلسه ضمن تبریک به دکتر فروغان و دکتر موللی بابت انتصاب ایشان به سمت مدیران گروه های آموزشی سالمندی و کودکان استثنایی، گفت: بزودی احکام دیگر مدیران گروه های آموزشی نیز صادر خواهد شد.


    وی، با توجه به اینکه در فصل امتحانات بسر می بریم، ضمن تاکید بر حضور اعضای هیات علمی در جلسات امتحان، چند نکته مربوط به این ایام را نیز به مدیران گروه ها و اعضای هیات علمی یادآور شد.


    وی همچنین برگزاری بموقع آزمون جامع و در زمان مقرر را مورد توجه مدیران گروه ها قرار داد و در مورد داوری پروپوزال ها ، گفت: در برخی مواقع دانشجویان درخواست عوض کردن داور مشخص شده را دارند و چون این تغییر در داوری، مشکلاتی را ببار می آورد، لذا حتی الامکان از عوض کردن داور خودداری شود.


    وی با اشاره به برخی از مکاتبات که در قالب قوانین به گروه ها ارسال می شود که نیاز به آگاهی دانشجویان از این قوانین و مقررات می باشد، توصیه کرد: این نامه ها از طریق مسئولان دفاتر گروه ها به دانشجویان نشان داده شده و تایید این اطلاع رسانی، از آنان کسب شود.


   معاون امور آموزشی دانشگاه با توجه به بحث فناوری در جهت دستیابی به دانشگاه نسل سوم، و تاکید ریاست دانشگاه برای آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان با این مباحث و مشارکت آنان در این بخش، گروه های آموزشی را به گنجاندن دروسی با محتوای " فناوری توانبخشی " در میان دروس دانشجویان ترغیب کرد.


   وی همچنین با اشاره به اینکه برخی اعضای هیات علمی، فعالیت خود را در گروه های غیر از گروه اصلی آغاز کرده اند و گزارش های این فعالیت را نیز ارائه دادند، افزود: درصددیم تا با هماهنگی  IT  دانشگاه ، تمهیداتی برای سهولت کار این اساتید فراهم شود، ضمن آنکه نرم افزار آنیکو نیز برای تسریع و سهولت امور آموزشی درحال نصب و راه اندازی است.


   " به روز کردن صفحات وب سایت گروه ها، ارزیابی دقیق عملکرد همکاران ضریب K ، اجرای دستورالعمل های مربوط به بسته های تحول و تحویل گزارش فعالیت هایی که مطابق با اهداف میان مدت است تا آخر ماه جاری، و هماهنگی با معاونت پژوهشی دانشگاه جهت دریافت امتیاز " دانش پژوهی " یا " نوآوری " ، از دیگر مواردی بود که توسط معاون امور آموزشی دانشگاه مورد تاکید قرار گرفت.


*******


    دکتر " امیرمسعود عرب " رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی نیز طی سخنانی با تاکید بر تربیت درست دانشجویان و برگزاری کارورزی های مناسب و با کیفیت، گفت: اگر هر گروه آموزشی برای انجام کارورزی که باید بلحاظ کمی و کیفی ارتقاء  یابد، نیاز به مرکز درمانی خاصی داشته باشد، دانشگاه با عقد قرارداد و برقراری ارتباط با مرکز درمانی مورد نظر، از کارورزی دانشجویان حمایت می کند، چرا که معتقدیم، رونق علمی هر رشته حائز اهمیت است و ارتقای آموزشی دانشجویان، به اقتصاد درمان نیز کمک می کند.


   وی همچنین  افزود: افزایش اطلاعات تخصصی اعضای هیات علمی با استفاده از منابع بین المللی،  ارتباطات خارجی و استفاده از توان علمی اساتید و متخصصان بنام دیگر کشورها نیز به ارتقای آموزشی دانشجویان و رونق علمی دانشگاه کمک می کند.


    دکتر عرب تاکید کرد که علوم پزشکی و علوم توانبخشی مرتبا در دنیا در حال تغییرند و لذا نیاز است تا برای ارتقای آموزشی دانشجویان، علم خود را به روز کرده و در این مسیر، دانشگاه زیرساخت های لازم را فراهم می کند.


*******


    در ادامه این نشست، دکتر " معصومه پورمحمدرضا تجریشی " مسئول واحد EDC دانشگاه ، در مورد چگونگی امتیازدهی دو بخش نوآوری و دانش پژوهی توضیح داد و یادآور شد که اطلاعات جزئی  در این ارتباط ، در سایت  EDC  موجود است و اعضای هیات علمی و گروه ها می توانند به صفحه مربوط به این واحد مراجعه کنند.


*******


    دکتر" حمیرا سجادی " مسئول کمیته تحقیقات دانشجویی نیز در سخنان کوتاهی از مدیران گروه ها خواست تا به دانشجویان یادآوری کنند تا زمانی که از خدمات کمیته تحقیقات دانشجویی استفاده می کنند، نام این کمیته تحقیقات را به عنوان  Affiliation ( نسبت وابستگی سازمانی ) در سامانه وزارت بهداشت ذکر کنند چرا که برغم برگزاری کارگاه ها و انجام فعالیت های با کیفیت و ارزشمند از سوی کمیته تحقیقات دانشجویی، اگر نام این کمیته ذکر نشود، امتیازی نیز در ارزشیابی ها، به این کمیته تعلق نمی گیرد.


    دکتر " فروزان " مدیر پژوهش نیز متذکر شد که اگر در مواردی نیز مراکز تحقیقاتی نقش دارند، دانشجویان می توانند Affiliation  اول را نام مرکز تحقیقاتی و Affiliation دوم را کمیته تحقیقات دانشجویی ذکر کنند.


*******


    دکتر " محمدرضا خدایی اردکانی " معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه نیز اعلام کرد : جلسه ای خاص چگونگی حمایت از پایان نامه های دانشجویی با اعضای هیات علمی و مدیران گروه های آموزشی خواهیم داشت تا از نقطه نظرات آنان در حمایت بهتر و بیشتر از پایان نامه ها استفاده کنیم.


   در ادامه این نشست، برخی از مدیران گروه های آموزشی در مورد موضوع هایی همچون " چگونگی عملکرد نرم افزار آنیکو و نگرانی هایی که از بابت افزایش نرم افزارها و ناکارآمدی برخی از آنها وجود دارد، لزوم لباس فرم بخصوص برای دانشجویان جهت استفاده در کارورزی ها ، وجود ارزشیابی یکسان از عملکرد نیروهای ضریب K و نیروهای تمام وقتی و ... ، ضرورت اختصاص تنخواه برای هر گروه آموزشی جهت هزینه های جزئی "، سخن گفتند.


انتهای پیام/


تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور


  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 14651
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: