• 1401/08/03 - 12:26
  • - تعداد بازدید: 223
  • - تعداد بازدیدکننده: 5
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در راستای برگزاری همایش فناوری های توانبخشی، گفت:

فناوران و ایده پردازان براي شکوفایی در دنياي توانبخشي، به حمايت‌هاي متعددي نيازمندند

مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در راستای برگزاری همایش " فناوری های توانبخشی "، گفت: فناوران و ایده پردازان براي شکوفایی در دنياي توانبخشي به حمايت‌هاي فراوان و متعددي نياز دارند.



     به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، اولین جشنواره " فناوری های توانبخشی "، با شعار " فناوری های توانبخشی از بیمارستان تا منزل " در 22 آذرماه امسال همزمان با هفته پژوهش برگزار می شود و فناوران متقاضی شرکت در جشنواره، می توانند تا 15 آبان ماه جاری، آثار خود را بصورت یک فایل ویدئویی (حداکثر سه دقیقه ای) به سایت جشنواره به آدرس   https://rtf.uswr.ac.ir    ارسال نمایند.



  شرکت کنندگان برای ضبط ویدئو  مختص جشنواره می توانند به نمونه بارگذاری شده در سایت جشنواره به آدرس  rtf@uswr.ac.ir  مراجعه نموده و یا با شماره   71732835 – 021 تماس بگیرند و حتما  در حین ضبط  علاوه بر معرفی کامل خود، عنوان « این اثر جهت ارسال در اولین جشنواره فناوری توانبخشی می باشد » را ذکر نمایند. 


    دکتر فرهاد طباطبایی قمشه در بیان اهمیت فناوری حوزه توانبخشی و نقش آن در زندگی توانخواهان، گفت:  فناوری تجهیزات توانبخشی به توانخواهان کمک می کند تا علاوه بر اينكه کمک‌ها و امکانات بیشتری برای انجام فعالیت‌های روزمره خود با فناوري‌هاي جديد داشته باشند، نیازهای روزمره خود را با هزینه کمتری نیز به دست آورند.


    وی افزود: برای تحقق این هدف، نیاز است که فناوران و ایده پردازان با جامعه هدف و شناخت اجتماعي قواعد حاكم بر نگرش‌هاي مابين توانخواهان و درمانگران، خانواده ها، مسئولان و ساير بازيگران اتمسفر توانبخشي كه در اطراف ايشان است و همچنین، آخرين دستاوردها و پشرفت‌هاي فناوري كه در طيف گسترده‌اي از علوم مورد استفاده و كاربرد دارند، آشنا شوند.


   مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی تصریح کرد: فناوری، به طور کلی، دو فايده اصلي دارد. ضمن اینکه موجب کاهش هزینه تمام شده خدمات، تولیدات و تجهیزات می‌شود، مسيرها و راه‌هاي جديدي را بر روي كاربران مي‌گشايد.


    دکتر طباطبایی قمشه افزود: برای توسعه‌ي این مفاهيم و فناوری تجهیزات توانبخشی براي گروه وسیعی از توانخواهان که به آن نیاز مبرم دارند، می توان فناوران و ایده پردازان را با قوانين بازار، تجارت و اصول مديريت مالي، آشنا کرد و همچنین، آنان را از حمايت‌هاي معنوي جهت صيانت، تحكيم و توسعه فناوري خاص در جامعه توانخواهان و حمايت‌هاي مالي و جذب منابع مالي، بهره مند ساخت.


     لازم به ذکر است، دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با 23 گروه آموزشی و  8 مرکز تحقیقات تحت نظارت وزارت بهداشت، علاوه بر تعلیم و تربیت نیروی متخصص در سه مقطع رشته های سه حوزه سلامت ( رفاه و سلامت اجتماعی، سلامت روانی و توانبخشی )، در طراحی و اجرای پروژه های ملی و منطقه ای مشارکت دارد.


    هم اکنون،  12 شرکت دانش بنیان و فناور، و حدود  8 هسته فناور تحت پوشش و حمایت مرکز رشد فناوری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی فعالیت می کنند.


انتهای پیام/


تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور



 

  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 24204
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: