• 1401/06/02 - 08:03
  • - تعداد بازدید: 352
  • - تعداد بازدیدکننده: 6
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
مصوبه هیات رئیسه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

فارغ التحصیلان رتبه اول دکتری همه گروه های آموزشی، در اولویت تعهد خدمت در دانشگاه قرار می گیرند

هیات رئیسه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی روز دوشنبه با تشکیل جلسه در مرکز روانپزشکی رازی، تصویب کرد که فارغ التحصیلان رتبه اول دکتری همه گروه های آموزشی، در اولویت تعهد خدمت (ضریب K) در دانشگاه قرار می گیرند.









    به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، این مصوبه در پی اعلام نیاز گروه های آموزشی و مراکز تحقیقاتی به نیروی متخصص، مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.


    در ابتدای این نشست، دکتر حمیدرضا خانکه رئیس دانشگاه با تبریک هفته دولت و روز پزشک، گفت که خوشبختانه مردم ما قدر این قشر زحمتکش را می دانند و در کنار آنان احساس آرامش دارند، اختصاص یک روز از هفته دولت به حوزه توانبخشی اتفاق خوبی است که ان شاالله ماندگار باشد و این حوزه مورد توجه همگان قرار بگیرد.


    وی همچنین به دیدار دکتر پورحسینی مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل حوزه وزارتی، از دانشگاه و شرکت در جمع اعضای هیات رئیسه و بازدید ایشان از مرکز نشاط، بیمارستان رفیده و دانشکده سلامت اجتماعی اشاره ، و نتایج آن را بسیار خوب ارزیابی کرد.


   رئیس دانشگاه در بخش دیگری از سخنانش، در مورد عدم تخصیص بموقع اعتبارات دانشگاه که سبب مشکلات و تاخیر در پرداختی های کارکنان می شود، گفت: هرچند که بودجه و اعتبارات دانشگاه کافی است، اما عدم تخصیص بموقع آن، باعث مشکل در تامین منابع می شود که از همه معاونان و مدیران می خواهم که ضمن صرفه جویی در هزینه ها، اضافه کار پرسنل زیر مجموعه خود را با همان سقف 80 ساعت در نظر بگیرند.


*****


    در ادامه این نشست، دکتر امید رضائی رئیس مرکز آموزشی – درمانی روانپزشکی رازی طی سخنانی از اقدامات انجام شده برای آماده سازی ساختمان خیر ساز  ایثار  گفت که در حال جمع بندی نهایی از نظرات مختلف است.


    وی همچنین درباره اقدامات انجام شده از تاسیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری توانبخشی روان ، جهت راه اندازی پژوهشکده سلامت روان دانشگاه گفت که در مراحل اجرایی است.


    دکتر رضائی از بازسازی ساختمان ها و بویژه ساختمان خیریه مرکز رازی خبر داد که توسط نیکوکاران حامی بیماران روانپزشکی در حال اجراست.


 *****


    هیات رئیسه در ادامه وارد دستورجلسه شد و پیش از موارد پیش بینی شده، از معاونت ها خواسته شد تا براساس روزشمار تقویم دانشگاه در هفته دولت، علاوه بر برنامه هایی که تدارک دیده اند، گزارش عملکرد معاونت مربوطه را آماده و ارائه بدهند.


    دکتر حمیدرضا خرم خورشید معاون آموزشی دانشگاه در ادامه نشست، گزارش کوتاهی از روند شکل گیری دانشکده ها ارائه داد، ضمن آنکه دانشکده سلامت اجتماعی را مشتمل بر هفت گروه آموزشی معرفی کرد که فرایند راه اندازی آن توسط دکتر نصرتی نژاد که ابلاغ ریاست این دانشکده را دریافت کردند، در حال پیگیری است.


    دکتر خانکه در این بخش، بر استفاده دانشکده ها از اختیاراتشان تاکید کرد و از معاونت آموزشی خواست تا همزمان پیگیر راه اندازی دانشکده های علوم توانبخشی و سلامت روان هم باشند.


*****


   دکتر مسعود فلاحی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه نیز گزارش این معاونت از راه اندازی پروژه پژوهشکده سلامت اجتماعی و توسعه پژوهش در دانشگاه را ارائه داد و ضمن معرفی پژوهشکده و اهداف آن، فعالیت های تحقیقاتی و مهمترین دستاوردهای پیش بینی شده، فعالیت های در تعامل با معاونت آموزشی، اقدامات پیش نیاز و عملیاتی را شرح داد.


     وی با اشاره به صدور ابلاغ ریاست این پژوهشکده برای دکتر رضا نجفی پور، تدوین اساسنامه و جمع آوری و ارسال مستندات برای اخذ مجوز را اعلام کرد.


*****


    دکتر فریدون لایقی معاون درمان و توانبخشی دانشگاه نیز با تبریک به مناسبت فرارسیدن روز پزشک، گزارشی از روند فعالیت مرکز نشاط ارائه داد که 6 هزار متر مربع مجتمع توانبخشی با تجهیزات به روز توانبخشی و امکانات آب درمانی و ... که می تواند معتبرترین مرکز توانبخشی در سطح تهران باشد.


    وی همچنین از دکتر رضائی رئیس مرکز روانپزشکی رازی به دلیل زحمات شبانه روزی و دغدغه هایشان برای مرکز، و از دکتر اخوان برای فعال کردن کمیته ها و برگزاری جلسات مختلف با گروه ها برای اصلاح و تکمیل فرایندها تشکر کرد.


    وی تاکید کرد که هدف گسترش فیلدهای درمانی و آموزشی و شکل گیری بستر تخصصی هویت دار را دنبال می کنیم و مرکز نشاط هم پتانسیل بی نظیری دارد که می تواند نیازهای آموزشی و درمانی کل دانشگاه را فراهم کند و با بهره برداری از بیمارستان های یافت آباد و اخوان ، مجموعه ای از مراکز را در نقاط مختلف شهر تهران خواهیم داشت.


   دکتر لایقی با اشاره به اینکه تمام اقدامات مانند انعقاد تفاهم نامه با بنیاد شهید برای مرکز نشاط و یا با جمعیت هلال احمر برای مرکز توانبخشی جمعیت، همه در جهت گسترش فیلدهای آموزشی است افزود: اما متاسفانه حضور اساتید و دانشجویان در مراکز درمانی و فیلدها، کم رنگ است.


    وی تصریح کرد که هدف ما آموزش با کیفیت دانشجویان است تا فارغ التحصیلان دانشگاه ما متفاوت از دیگر فارغ التحصیلان و با سطح علمی بالاتر در جامعه خدمت کنند.


    در ادامه معاون آموزشی برای نظارت بر حضور اعضای هیات علمی و دانشجویان در فیلدها گفت که از مهرماه امسال، یک نفر ماموریت سرکشی به مراکز درمانی و بررسی حضور اساتید و دانشجویان در مراکز را بعهده خواهد داشت.


    ضمنا با نظر اعضای هیات رئیسه و برای رفع این مشکلات ، مقرر شد که ابلاغ مسئولیت بخش های توانبخشی در مراکز درمانی تابعه، برای مدیران گروه های آموزشی صادر شود تا مستقیما بر چگونگی فعالیت این بخش ها با حضور اعضای هیات علمی نظارت داشته باشند. علاوه بر اینکه بر حضور تمام وقت دانشجویان دکتری در مراکز درمانی و بالینی تاکید کرده، و نظارت بر حضور آنان در مراکز درمانی را بعهده مدیران گروه های آموزشی گذاشتند.


    در ادامه، دکتر خانکه رئیس دانشگاه خطاب به اعضای هیات رئیسه، دوره فعلی از فعالیت دانشگاه را با توجه به هماهنگی میان اعضای هیات رئیسه، هماهنگ و همراه بودن مسئولان وزارت بهداشت با دانشگاه ، حمایت مقام عالی وزارت از دانشگاه و  وجود منابع و اعتبارات لازم ، دوره طلایی خواند و از همه معاونان و مدیران خواست تا از این فرصت بدست آمده، نهایت استفاده را برده و با جدیت، تحقق اهداف دانشگاه و راه اندازی دانشکده ها و پژوهشکده ها را پیگیری کنند.


   رئیس دانشگاه همچنین بر اجرای پروژه های تحقیقاتی مطابق با نیازهای مراکز درمانی و دانشگاه و همچنین رفع نیاز جامعه تاکید کرد و افزود: همه گروه های آموزشی در نظر داشته باشند که از مهرماه، سال تحصیلی جدید را با جدیت و حضور تمام وقت و فعال در دانشگاه آغاز کنند و نقش خود را در پویایی و تاثیرگذاری بیش از پیش دانشگاه ایفاء کنند.


*****


    دکتر سعید خانجانی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه نیز در سخنانی به تعمیرات اساسی در خوابگاه های دانشجویی اشاره کرد که ان شاالله تا 15 شهریورماه به اتمام خواهد رسید.


    وی همچنین درمورد اختصاص اتاق مناسبی در هر یک از خوابگاه ها برای ارائه خدمات مشاوره به دانشجویان توسط متخصصان، گفت و از دکتر رضائی رئیس مرکز روانپزشکی رازی خواست تا برای تامین نیروی متخصص مشاوره و روانشناسی، جهت استقرار در این واحد ها، با معاونت فرهنگی – دانشجویی همکاری کنند.


*****


    دکتر مهرداد فرخی معاون توسعه مدیریت دانشگاه نیز با اشاره به عدم تخصیص بموقع منابع دانشگاه، گفت: اعتبارات و بودجه اختصاص داده شده امسال برای فعالیت های دانشگاه کفایت می کند، اما متاسفانه تخصیص ها بموقع انجام نمی شود و در پایان ماه با مشکل و تاخیر در پرداختی ها مواجه می شویم.


    وی از معاونان و مدیران خواست تا اضافه کاری ماه های بعد مجموعه کارکنان خود را با سقف 80 ساعت در نظر بگیرند.


*****


    دکتر شاهرخی مسئول دبیرخانه مشارکت های اجتماعی دانشگاه نیز در سخنان کوتاهی مرکز خیریه ای را برای همکاری دو جانبه با دانشگاه معرفی کرد و انعقاد تفاهم نامه همکاری و در راستای گسترش فعالیت های آموزشی و پژوهشی را امکانپذیر دانست که تصمیم گیری در این خصوص به بررسی های بیشتر در مورد آن موکول شد.


انتهای پیام/






٠٩:٠٦ - سه شنبه ١ شهريور ١٤٠١    /    عدد : ٢٣٥٠٠    /    تعداد نمایش :

  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 23515
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: