• 1401/07/24 - 09:24
  • - تعداد بازدید: 162
  • - تعداد بازدیدکننده: 6
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
عضو هیات علمی گروه سلامت در بلایا دانشگاه علوم پزشکی ایران:

ظرفیت سازی رشته حوادث و بلایا، گام اساسی در پاسخگویی نظام سلامت است

عضو هیات علمی گروه سلامت در بلایا دانشگاه علوم پزشکی ایران روز چهارشنبه در اولین همایش ملی دانشجویی مدیریت خطر حوادث و بلایا در نظام سلامت، اظهار داشت: ظرفیت سازی رشته حوادث و بلایا گام اساسی در پاسخگویی نظام سلامت است و باید درصدد توسعه و ترویج آن باشیم.



     دکتر سیدحسام سیدین در یکی از پنل های تخصصی این همایش، تحت عنوان " کاهش خطر در نظام سلامت " افزود:  ظرفیت سازی رشته سلامت در حوادث و بلایا در حوزه های کاهش آسیب، آمادگی نظام سلامت برای کمک به پاسخ موثر نظام سلامت و بازگشت سیستم سلامت به حالت نرمال نقطه کلیدی این پنل است.


     وی تصریح کرد: آمادگی نظام سلامت برای کمک به پاسخ موثر نظام سلامت و بازگشت سیستم سلامت به حالت نرمال از موضوعاتی است که باید مدنظر متولیان امر قرار بگیرد و با ظرفیت سازی مناسب رشته حوادث و بلایا می توان در این عرصه گام برداشت. 


     دکتر سیدین گفت: هدف مدیریت خطر حوادث و بلایا، کاهش خسارات و نتایج ناشی از حوادث و بلایا بر تمدن های بشری است، تهیه نقشه خطر، شناسایی جمعیت در معرض خطر و مخاطرات، اختصاص منابع بیشتر، تمرکز اقدامات توسعه ای در مناطق پرخطر، می توان اقدامات مناسب در فازهای پیش و پس از وقوع حوادث و بلایا با هدف مدیریت خطر حوادث و بلایا انجام داد.


     این استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: یکی از فازهایی که در مدیریت ریسک مهم است، شناسایی جداگانه کاهش ریسک است، معمولاً در ذهن عموم وقتی صحبت از ریسک می شود، یک برداشت است که در قالب عواقب جانی و مالی و غیره لحاظ می شود .


     وی همچنین اظهار داشت:  بعد دوم ریسک، عواقب است و بعد سوم، احتمال را در نظر می گیریم، در ریسک باید به احتمال توجه کرد، "احتمال است " که مفهوم ریسک را شکل می دهد و در جایی که عدم قطعیت داریم، ریسک مطرح می شود.


     دانشیار گروه سلامت در بلایا دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: شاید خطر افتادن حین راه رفتن، افتادن بیمار از تخت، خطر معمولی باشد، اما یکسری خطرها در حوادث و بلایا است که در گام اول برای کاهش خطر باید بحث تحلیل خطر را در نظر داشت، ما باید خطر را بشناسیم تا بتوانیم اقدامات مقابله‌ای را بشناسیم و انجام بدهیم. برای تحلیل خطر، تکنیک های متفاوتی داریم و این تکنیک های خاص از آسیب‌پذیری، ظرفیت بندی، اولویت‌بندی و شناسایی مخاطرات می گذرد.


انتهای پیام/


تهیه و تنظیم خبر: گلرخ – نعیمی پور


  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 24055
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: