• 1395/11/24 - 15:21
  • - تعداد بازدید: 451
  • - تعداد بازدیدکننده: 6
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

شورای فناوری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تشکیل جلسه داد

ورای فناوری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با حضور دکتر " حسین وطن پور" رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و اعضای این شورا در سالن اجتماعات حوزه ریاست دانشگاه تشکیل جلسه داد.


شورای فناوری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با حضور دکتر " حسین وطن پور" رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و اعضای این شورا در سالن اجتماعات حوزه ریاست دانشگاه تشکیل جلسه داد.


   به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، دکتر" وطن پور" ضمن تشکر از ریاست دانشگاه و اعضای شورای فناوری که در فضای جدیدی که در حوزه فناوری کشور شکل گرفته ، گامهای موثری را برداشتند.


   وی افزود: در فضایی که بحث اقتصاد مقاومتی ، جلوگیری از فرار مغزها و حمایت از نخبگان مطرح است ، هرچند که آموزش و پژوهش نیز خوب است و پایه فناوری محسوب می شوند ، اما فناوری ، شرایط خاص خود را لازم دارد و وزارت بهداشت پیش از فعالیت این شورا، دانشگاه علوم بهزیستی را به عنوان قطب طراحی و تولید تجهیزات توانبخشی و اندام مصنوعی کشور معرفی کرده است.


   وی با اشاره به محلی که برای استقرار شرکت ها و کارگاههای فناوری در دانشگاه پیش بینی شده ، ادامه داد: فضای خوبی دارید و اگر آزمایشگاه جامع در این محل داشته باشید که شرکت های دانش بنیان هم بتوانند از آن استفاده کنند، بسیار مهم و ارزشمند است و وزارت بهداشت نیز حمایت خواهد کرد.


   رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت ، ایجاد مرکز رشد در این محل و استقرار کارگاههای فناور در این فضا را مقدمه ای برای ایجاد ارتباط بین دانشگاه و صنعت ذکر کرد و گفت: باید راه صنعت را باز کنیم و ایجاد مراکز رشد فناوری ، بستری است که به صنعت اجازه می دهد تا وارد دانشگاه بشوند.


   وی به تدوین دستورالعمل مربوطه در وزارت بهداشت اشاره کرد و افزود: امیدوارم که به آن توجه شود چرا که خیلی از تسهیلات را برای دانشگاه و برای صنعت ، هر دو آسان کرده است.


    وی همچنین خطاب به شورای فناوری تاکید کرد که اگر " ایده بازار " را راه اندازی کنید، وزارت بهداشت نیز در تقویت آن ، حمایت خواهد کرد.


  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 9851
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: