• 1397/11/09 - 11:40
  • - تعداد بازدید: 723
  • - تعداد بازدیدکننده: 3
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی روابط عمومی ؛

شورای " اخلاق " دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تشکیل می شود

شورای " اخلاق " دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی طبق دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، زیر نظر ریاست دانشگاه، تشکیل می شود.



    دکتر " هما رضایی " دبیر اعتباربخشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفت وگو با خبرنگار وبدای دانشگاه، ضمن اعلام این خبر، گفت: این تصمیم در نشستی که با حضور رئیس دانشگاه، معاونان تحقیقات، آموزش، درمان و فرهنگی، مسئول نمایندگی دفتر نهاد مقام رهبری در دانشگاه، و چند تن از مدیران بخش های آموزشی، تحقیقاتی و روابط عمومی برگزار شد، اتخاذ شده است.


    وی افزود: براساس دستورالعمل وزارت بهداشت، سه کمیته " اخلاق در آموزش "، " اخلاق در پژوهش " و " کمیته های بیمارستانی " زیر نظر شورای اخلاق دانشگاه فعالیت خواهند داشت، ضمن آنکه با تشکیل " گروه اخلاق حرفه ای "، این گروه نیز در قالب شورای اخلاق فعال خواهد شد.


    دبیر اعتباربخشی دانشگاه در مورد مسئولیت این کمیته ها نیز گفت: سیاستگذاری های مربوط به موضوع های اخلاقی در دانشگاه و مراکز تابعه و همچنین سیاستگذاری موضوع های مربوط به کمیته ها، در شورای اخلاق و کمیته های مربوطه انجام خواهد شد.


 گروه آموزشی " اخلاق " در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تشکیل می شود


    دکتر رضایی همچنین از تشکیل گروه آموزشی و کمیته "اخلاق" دانشگاه خبر داد و افزود: راه اندازی گروه و کمیته " اخلاق " در دانشگاه نیز از جمله موارد دستور جلسه مذکور بود که مورد موافقت ریاست دانشگاه و اعضای شرکت کننده قرار گرفت.


   وی در توضیح چگونگی فعالیت گروه و کمیته اخلاق دانشگاه نیز تصریح کرد: هیات علمی گروه اخلاق و چگونگی فعالیت آن، تحت بررسی است و با تدوین چگونگی شکل گیری و برنامه های این دو بخش، اطلاع رسانی خواهد شد.


   لازم به ذکر است، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با ۲۲ گروه آموزشی و هشت مرکز تحقیقات در رشته های خاص سه حوزه سلامت ( رفاه و سلامت اجتماعی، سلامت روانی و توانبخشی ) همچون " مدیریت رفاه و سلامت اجتماعی، رشد و پرورش کودکان پیش از دبستان، مددکاری اجتماعی، سلامت در حوادث و بلایا، کاردرمانی، فیزیوتراپی، گفتاردرمانی، ارتوپدی فنی، شنوایی شناسی و همچنین، روانپزشکی، روانشناسی، پرستاری توانبخشی و ... "، به تعلیم و تربیت حدود یک هزار و ۷۰۰  دانشجو می پردازد که ۶۰ درصد آنان در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل می باشند.



  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 13681
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: