• 1398/10/01 - 08:19
  • - تعداد بازدید: 379
  • - تعداد بازدیدکننده: 3
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی روابط عمومی ؛

سمینار « آخرین دستاوردهای فناوری توانبخشی و صندلی چرخدار » در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی آغاز به کار کرد

دومین سمینار « آخرین دستاوردهای فناوری توانبخشی و صندلی چرخدار » از امروز به مدت دو روز به همت دفتر توسعه فناوری معاونت تحقیقات دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و با حضور متخصصان حوزه های توانبخشی، فنی – مهندسی، صنعت و دانشجویان رشته های توانبخشی در سالن اجتماعات احمدی روشن دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی آغاز به کار کرد.

sandaly charkhdar.jpg



    به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، دکتر " امیرمسعود عرب " رئیس دانشگاه در سخنانی ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان، ابراز امیدواری کرد که اینگونه نشست ها، برنامه های کاربردی تر و عملیاتی تر را برای افراد مورد نیاز رقم زده و شرایط ارائه خدمات را بیش از پیش مطابق با علم کاربردی و عملی به جامعه فراهم کند.



    وی با معرفی حیطه فعالیت دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در زمینه سه حوزه " توانبخشی، سلامت روان و رفاه و سلامت اجتماعی "، گفت: این سه حوزه را نمی توان از هم جدا کرد و در واقع، نمی توان بدون توجه به سلامت روان و سلامت اجتماعی افراد جامعه، به توانبخشی توانخواهان پرداخت.



   دکتر عرب با اشاره به فناوری های مرتبط به حوزه توانبخشی و رفع نیاز جامعه از این طریق، افزود: از یک دهه پیش، با توجه به لزوم گسترش این حوزه، معاونت پژوهش وزارت بهداشت نیز به " تحقیقات و فناوری " تغییر نام داده و تحقیقات بیش از گذشته کاربردی تر و در جهت رفع نیاز جامعه در نظر گرفته می شود.


   رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اظهار کرد: وظیفه ما فراهم کردن زیرساخت های لازم و شرایط برای فناوری های مرتبط با دانشگاه است و همانطور که در کشورهای پیشرفته دنیا برای توسعه این فناوری، پیوند رشته های توانبخشی با حوزه های فنی – مهندسی مشاهده می شود، این ارتباطات علمی را با دانشگاه های صنعتی و مراکز فنی و مهندسی فراهم کردیم و پروژه های مشترکی را با دانشگاه های صنعتی شریف و امیر کبیر در دست اجرا داریم.


   وی فناوری در حوزه توانبخشی را وسیع خواند و افزود: از تکنیک های نوین دنیا، استفاده از هوش مصنوعی و واقعیت مجازی در فناوری این حوزه استفاده می شود و برای رفع نیاز جامعه، از موارد ابتدایی تا پیشرفته، که همه جزو رسالت های دانشگاه علوم بهزیستی است، باید مدنظر قرار بگیرد.


   وی تاکید کرد که رسالت دانشگاه علوم بهزیستی با کمک همکاران در مرکز رشد فناوری دانشگاه و شرکت های دانش بنیان وابسته، رشد این حوزه است تا ضمن ارائه خدمات مورد نیاز جامعه، جوانان وارد بازار کسب و کار شوند.


   دکتر عرب تصریح کرد که مسئولان دانشگاه وظیفه دارند که بلحاظ زیرساختی، شرایط را برای رشد این حوزه فراهم کنند و مصوبات نشست های شورای پژوهش و فناوری نشاندهنده این عزم جدی مسئولان دانشگاه است.


*****


    پیش از سخنان رئیس دانشگاه، دکتر " محمدرضا خدایی اردکانی " معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم بهزیستی طی سخنان کوتاهی، فناوری را ترکیب دانش و مهارت های فردی و تبدیل آن به یک محصول دانست که برای جامعه مفید باشد.


   وی تاکید کرد که فناوری، فقط تکنولوژی روز نیست بلکه همراه با مهارت و هوش انسانی، عقلی و هیجانی است که سبب تبدیل فناوری به تولید یک محصول می شود و زمانی که در مورد فناوری توانبخشی صحبت می کنیم، باید نگاه توانبخشی و توانمندسازی نیز به این فرآیند اضافه کرد.


    وی در بخش آخر سخنانش، از ریاست دانشگاه بابت پشتیبانی از فعالیت های پژوهشی و فناورانه و همکاران دفتر توسعه فناوری و مرکز رشد برای رونق هرچه بیشتر این فعالیت ها، قدردانی کرد.


*****


   مهندس " رضا وهاب کاشانی " عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و مدیر مرکز رشد فناوری این دانشگاه نیز در سخنانی، ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان که شامل جمعی از مهندسان، طراحان، صنعتگران و در کنار آنان، دانشجویان رشته های مختلف توانبخشی می شود، از دبیرعلمی این سمینار که زحمت برگزاری آن را متحمل بود، تشکر کرد.


   وی گفت: مرکز رشد دانشگاه با فراز و نشیب بسیار همراه بوده و در واقع مرکزی نوپا محسوب می شود که 12 شرکت را تحت پوشش حمایت های خود دارد که سه شرکت آن دانش بنیان هستند و عمدتا فعالیت آنها در حوزه توانبخشی است.


   مهندس کاشانی افزود: مرکز رشد در حال اتمام فضای جدید فیزیکی است که در دو طبقه برای نصب تجهیزات پایه (در یک طبقه ) و استقرار شرکت های تحت پوشش (در طبقه دیگر) پیش بینی شده است.


    وی اظهار کرد: طی قرون 12 و 13 ، فعالیت تولید تجهیزات توانبخشی وجود داشته، اما بیش از کاربرد آن، به زیبایی وسایل توجه می شد، اما طی سالهای اخیر، به تولید وسایل و محصولات کاربردی تر و با کیفیت تر پرداخته شده است.


    وی افزود: فناوری در رشته هایی مانند ارتز و پروتز، گفتاردرمانی و بینایی سنجی از اهمیت زیادی برخوردار است تا در کنار صنعت بتواند به نیازهای جامعه هدف توجه کند.


   مدیر مرکز رشد فناوری دانشگاه همچنین از دانشجویان شرکت کننده در این سمینار خواست تا ایده های خود را روی بوم کسب و کار ارائه بدهند تا از میان آنها، ایده های قابل اجرا از طریق مرکز رشد دانشگاه پیگیری شود.


    سمینار « آخرین دستاوردهای فناوری توانبخشی و صندلی چرخدار » که فردا (روز یکشنبه) نیز ادامه خواهد داشت، ضمن آنکه پذیرای مسئولان نهادهای دولتی و غیردولتی است، برای کارشناسان و متخصصان شرکت کننده، امتیاز بازآموزی درنظر گرفته است.


    نمایشگاهی از محصولات کمک توانبخشی شرکت های تولیدکننده داخلی و واردکنندگان نیز در حاشیه برگزاری این سمینار دو روزه، جهت استفاده عموم و متخصصان شرکت کنندگان برپا شده است.


    گفتنی است، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با بیش از 30 دپارتمان و مرکز تحقیقات، در سه حوزه سلامت (توانبخشی، سلامت روان ، و رفاه و سلامت اجتماعی)، ضمن تعلیم و تربیت نیروی متخصص، از طریق دو بیمارستان و دو کلینیک توانبخشی- پزشکی تحت پوشش، خدمات مورد نیاز بیماران و نیازمندان را ارائه می دهد.


انتهای پیام/


تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور



 


 

  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 15775
کلمات کلیدی

تصاویر

عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: