• 1401/09/02 - 08:39
  • - تعداد بازدید: 240
  • - تعداد بازدیدکننده: 6
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
در نشست شورای پژوهشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی:

سرپرست دانشگاه: مراکز تحقیقاتی، در حوزه فناوری متمرکز شوند

سرپرست دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی امروز (دوشنبه) در نشست شورای پژوهشی دانشگاه گفت: ورود مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در حوزه فناوری، متناسب تخصص مراکز تحقیقات دانشگاه، حائز اهمیت است.




















     به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دکتر سید علی حسینی سرپرست دانشگاه در جمع روسای مراکز تحقیقات دانشگاه افزود:  اگر مراکز تحقیقاتی در حوزه فناوری، هم متمرکز شوند و  این ورود در حوزه فناوری و مختص مراکز باشد، شاهد جریانات خوبی خواهیم بود.



   وی اظهار داشت: طی تجربه ده ساله  در وزارتخانه با چالش‌های مربوط به  گروه‌های آموزشی و مراکز تحقیقاتی و انتظارهای متعدد از سوی مرکز تحقیقاتی آشنا هستم که در راس آن، نیروی انسانی کارآمد مطرح می باشد .


   دکتر حسینی تصریح کرد: دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با یک هزار و ۷۰۰ دانشجو و ۱۶۰  عضو هیات علمی در  یکی از شاخص های برنامه ششم توسعه که شاخص استاد به دانشجو است، اوضاع خوبی دارد، برخی مواقع در وزارتخانه نسبت استاد به دانشجو، یک به بیست بوده و طبق مشاهده این شاخص باید به فکر کیفی سازی تولیدات و تحقیقات بیش از پیش باشیم و با مدیریت منابع انسانی  در این حوزه، دستاوردهای خوبی داشته باشیم.


    وی افزود: باید در راستای تقویت انگیزه اساتید گروه های آموزشی برای فعالیت در مراکز تحقیقاتی تلاش کنیم و با ارتباط بین بخشی گروه های آموزشی و مراکز تحقیقاتی، شاهد تولیدات و خروجی های هر چه بیشتر و بهتر باشیم.


    دکتر حسینی در خصوص بررسی پیشنهاد راه اندازی مرکز تحقیقات خصوصی " رشد، تکامل و توانبخشی کودکان  " وابسته به موسسه توانبخشی ولیعصر (عج) که یکی از موارد دستور جلسه بود، گفت: تعامل مراکز تحقیقاتی و راه اندازی این مرکز می‌تواند یکی از حوزه های تاثیرگذار و زمینه ساز توسعه تحقیقات باشد و می توانیم با بررسی قانونی و اجرایی برای آن برنامه داشته باشیم .


    سرپرست دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی همچنین اظهار داشت: مرکز تحقیقات و گروه آموزشی دو چیز جدا نیستند و باید مدیریت فضای گروه آموزشی و مرکز تحقیقات توامان باشد و  به جایی برسیم که دغدغه گروههای آموزشی و مرکز تحقیقات یکسان باشد.


    وی در ادامه و در مورد جذب گرنت افزود: باید جذب گرنت به سمتی باشد که گروه های آموزشی، از کانال مراکز تحقیقاتی وارد کار شوند و هم افزایی گروه های آموزشی و مراکز تحقیقاتی در این زمینه می تواند موثر باشد.


******


    در ادامه جلسه شورای پژوهشی دانشگاه، دکتر مسعود فلاحی خشکناب معاون معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه  در جمع روسای مراکز تحقیقاتی ضمن ارائه گزارشی از آمادگی برای برگزاری مراسم هفته پژوهش سال ۱۴۰۱ گفت:  همه ساله در تقویم از  ۱۸ آذر ماه لغایت ۲۵ آذر هفته پژوهش نام‌گذاری شده و در روز ۲۵ آذرماه که روز پژوهش است، مراسمی در وزارتخانه و دانشگاه خواهیم داشت.


     دکتر فلاحی در ادامه، تسهیل پذیرش دانشجویان دکترای پژوهشی در مراکز تحقیقاتی، تسهیل ساز و کارهای مقالات جهت جذب دانشجویان دکترای پژوهشی از سوی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه با پیگیری رئیس دانشگاه و معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه، چگونگی تشویق و امتیازدهی به اعضای هیات علمی آموزشی برای مشارکت حداکثری در فعالیت های مراکز تحقیقات دانشگاه، بررسی وضعیت فضای فیزیکی و اینترنت مراکز تحقیقاتی را از برنامه های کاری معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه ذکر کرد .


    وی همچنین ضمن تقدیر از خدمات و حمایت های دکتر خانکه رئیس پیشین دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در خصوص حمایت مالی و اعتبار بخشی به حوزه تحقیقات و فناوری، گفت: معاونت تحقیقات و فناوری همچنان با حضور رئیس جدید دانشگاه، حمایت لازم را از محققان خواهد داشت و نگاه دکتر حسینی هم حمایت و اعتباربخشی به تحقیقات و فناوری است.


******


    در ادامه این نشست، دکتر رباب تیموری مسئول دبیرخانه شورای پژوهشی دانشگاه، ضمن اشاره به‌ دستور جلسه شورای پژوهشی در خصوص هفته پژوهش و جلساتی که با معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه و زیرمجموعه های مذکور داشته است، گفت: شاخص هایی در سال های گذشته داشتیم که مجددا متناسب با شاخص های ارزشیابی فعالیت پژوهشی که در تیر ماه ابلاغ  شده، طراحی نمودیم .


    وی افزود: در ارزشیابی فعالیت های پژوهشی مواردی نظیر « اثرگذاری طرح‌ها، ترجمان دانش، خلاصه سیاستی، تولید رسانه، نوع مقاله و نوع ایندکس » مورد بحث و بررسی قرار گرفت و شاخص هایی را تدوین کردیم تا متناسب‌ هر حوزه برای هفته پژوهش اقدامات لازم صورت بگیرد.


    دکتر تیموری همچنین گفت: براساس دستورالعمل معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، مواردی نظیر « حمایت و تقویت مراکز تحقیقاتی، پژوهشکده ها و آزمایشگاه‌ها، لغو مراکز با عملکرد ضعیف و ناکارآمد و همچنین ادغام و تجمیع مراکز با همپوشانی موضوعی » مطرح شده است و  درصددیم  که درخواست های فوق که از معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت رسیده را با همفکری روسای مراکز تحقیقاتی دانشگاه جهت تصمیمات بهتر مورد بررسی قرار دهیم .


    وی افزود:  دستورالعملی از  معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، مبنی بر حمایت از پژوهشگران دانشگاه های علوم پزشکی کشور به ما رسیده است و خوشبختانه مقالات کار شده در مجلات معتبر و همچنین مقالات محصول محور نیز  از امتیازات خوبی برخوردار خواهند شد که این موضوع می‌تواند موجب تقویت انگیزه محققان شود .


    گفتنی است، در جلسه شورای پژوهشی دانشگاه، مواردی نظیر« تسهیل در بکارگیری نیروی انسانی متخصص، اختصاص دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای فعالیت در مراکز تحقیقاتی دانشگاه، بررسی ساز و کارهای لازم برای فعالسازی فیلدهای های بالینی، اولویت دهی به انجام پروژه های مورد نیاز مراکز تحقیقاتی، تدوین راهکار برای دریافت ردیف های هیات علمی پژوهشی، تشکیل کارگروه و توسعه ارتباطات گروه های آموزشی و اساتید برتر جهت ملحق شدن به مراکز تحقیقاتی، تقویت انگیزه اعضای هیات علمی از لحاظ مادی و معنوی جهت مشارکت در مراکز تحقیقاتی از سوی روسای مراکز تحقیقات دانشگاه » مطرح شد .


    همچنین در این نشست، « تقویت رنکینگ پژوهشی با نگاه به ارتباطات بین المللی، هم افزایی گروه های آموزشی و مراکز تحقیقاتی، توسعه تجهیزات و فضای فیزیکی مراکز تحقیقاتی، بهره مندی از توان علمی محققان بیرون از دانشگاه در مراکز تحقیقاتی دانشگاه، تعاملات بین بخشی از سوی روسای مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی بمنظور ارتقای بیش از پیش عملکرد مراکز » نیز مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.


انتهای پیام/


تهیه و تنظیم خبر: گلرخ – نعیمی پور


 







 

  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 24599
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: