• 1397/03/21 - 10:08
  • - تعداد بازدید: 1072
  • - تعداد بازدیدکننده: 3
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
اخبار پژوهشی

رونمائی از وبگاه دفتر تدوین، توسعه و ترویج استاندارد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

رئیس دفتر تدوین، توسعه و ترویج استاندارد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اعلام کرد که با همکاری و مشارکت واحد فناوری اطلاعات دانشگاه ، وبگاه دفتر تدوین، توسعه و ترویج استاندارد این دانشگاه به آدرس http://standard.uswr.ac.ir راه اندازی شد.

رئیس دفتر تدوین، توسعه و ترویج استاندارد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اعلام کرد که با همکاری و مشارکت واحد فناوری اطلاعات دانشگاه، وبگاه دفتر تدوین، توسعه و ترویج استاندارد این دانشگاه به آدرس  http://standard.uswr.ac.ir راه اندازی شد.


   دکتر "محسن پورصادقیان"در گفت وگو با خبرنگار وبدای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، افزود: دفتر تدوین، توسعه و ترویج استاندارد این دانشگاه، نخستین دفتر از بین دفاتر کل دانشگاه های علوم پزشکی کشور است که دارای سایت، لوگو، ساختار و آئین نامه مدون در این زمینه می باشد.


   وی تاکید کرد که این دفتر در نظر دارد تا با برگزاری جلسات آموزشی در جهت ترویج استاندارد در دانشگاه و نیز یافتن استعدادهای خاص در این زمینه و پیشبرد اهداف دانشگاه به سمت تدوین استانداد های تخصصی بین المللی و ملی در عرصه های علوم توانبخشی و بهزیستی گام بردارد، ضمن آنکه پایان نامه های دانشجویی و طرح های تحقیقاتی را به سمت تدوین استانداردهای جدید و یا توسعه استاندارد های قدیم هدایت کند.


   رئیس دفتر تدوین، توسعه و ترویج استاندارد دانشگاه همچنین افزود: در برنامه داریم تا در بازدید از مراکز تحت پوشش دانشگاه، انطباق امکانات ایمنی، ارگونومی تجهیزات و امکانات محیط، بهداشت محیط کار و ... با استانداردهای پروتکل های درمانی مورد بررسی قرار بگیرد.


   بگفته دکتر پورصادقیان، برگزاری دوره های آموزشی جهت دریافت کارشناسی استاندارد و کسب مجوز لازم برای تدوین استاندارد ملی، پیگیری برای عضویت کارکنان دانشگاه در حیطه های تخصصی مورد علاقه جهت جلب مشارکت آنان در کمیته های متناظر بین المللی و درج نظرات تخصصی در این زمینه، از دیگر برنامه های دفتر تدوین، توسعه و ترویج استاندارد دانشگاه است.


    وی درخصوص برنامه های اجرا شده دفتر تدوین، توسعه و ترویج استاندارد دانشگاه نیز گفت که سه استاندارد ملی در زمینه ارگونومی تعامل انسان – سیستم، در سال گذشته (۹۶) با همکاری اعضای هیات علمی دانشگاه تدوین شده است.


    توصیه های ارگونومی برای "کاهش خستگی دیداری ناشی از تماشای تصاویر برجسته نما ، راهنمای شخصی سازی نرم افزار  و  چارچوبی برای تعامل حس لامسه و هپتیک" استانداردهای تدوین شده در سال گذشته می باشد.


   دکتر پورصادقیان همچنین افزود: دو استاندارد در حیطه های ایمنی تجهیزات فیزیوتراپی نیز در دست تدوین نهایی است که بزودی لینک و مراحل انتشار آن اطلاع رسانی خواهد شد.

  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 12024
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: