• 1398/08/25 - 09:59
  • - تعداد بازدید: 417
  • - تعداد بازدیدکننده: 3
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی روابط عمومی ؛

رئیس دفتر فناوری سلامت وزارت بهداشت: ماموریت دانشگاه علوم بهزیستی، توسعه فناوری حوزه توانبخشی است

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت در نشستی با حضور مدیرکل تدوین استانداردهای ملی سازمان استاندارد ایران، رئیس دانشگاه علوم بهزیستی، معاون تحقیقات و جمعی از مدیران حوزه فناوری این دانشگاه، گفت: ماموریت دانشگاه علوم بهزیستی وتوانبخشی، توسعه فناوری در حوزه توانبخشی است.



   به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، دکتر"حسین وطن پور" با تاکید بر اینکه طی شش سال گذشته، دانشگاه های علوم پزشکی سطح کشور، ماموریت محور شده اند و در جهت ماموریت خاص هدایت می شوند، افزود: فعلا یک پروژه بزرگ مانند " بانک ژن اقوام ایرانی (ایرانوم) " در دانشگاه علوم بهزیستی درحال اجراست و ماموریت دیگر این دانشگاه، دستیابی به فناوری ویلچر استاندارد است، چرا که ۱۷ سال به عمر مفید افراد جامعه اضافه شده است و در آینده ای نه چندان دور با افزایش جمعیت سالمندان مواجه خواهیم شد که نیازمند اینگونه وسایل هستند.



   وی ادامه داد: متاسفانه هم اکنون اینگونه وسایل، وارداتی هستند و یا محدود می باشند و قریب به اتفاق تولیدکنندگان و معلولان جامعه معتقدند که ویلچر استاندارد در کشور تولید نمی شود و با توجه به پتانسیل علمی موجود در دانشگاه علوم بهزیستی، انتظار داریم متخصصان و فناوران دانشگاه، نسبت به این مهم اقدام کنند.



   دکتر وطن پور همچنین به عدم وجود استاندارد در برخی از حوزه ها، اشاره کرد و گفت: مثلا در حوزه دانش بنیان ها، به دلیل سرعت زیاد پیشرفت این حوزه، فعالیت های مربوط به تدوین استانداردها، نمی توانند همگام با سرعت رشد این حوزه، پیش بروند.


   وی افزود: در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، قطعات مختلف طراحی و ساخته می شود که با کمک سازمان ملی استاندارد، می تواند این قطعات دارای استاندارد شوند و حتی با کمک متخصصان و فناوران این دانشگاه می توان  مجموعه ای از استانداردهای لازم را تهیه و بصورت مکتوب منتشر کرد، و در اختیار اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت نیز قرار داد تا اگر سرمایه گذاران بخواهند در این بخش سرمایه گذاری کنند، استاندارد این وسایل مشخص باشد.


    رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت همچنین تصریح کرد که اگر سازمان ملی استاندارد لازم می داند که کمیته ای بمنظور تدوین استانداردهای ملی حوزه توانبخشی تشکیل بشود، مشکلی نداریم و با پشتیبانی مالی می توان این کمیته را تشکیل داد تا اعضای آن، خاص استانداردهای حوزه توانبخشی فعالیت کرده و مجموعه ای از استانداردها را برای این حوزه تدوین کنند.


    *****


   رئیس دانشگاه علوم بهزیستی: این دانشگاه، در زمینه تکنولوژی های توانبخشی تلاش می کند


   رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی نیز طی سخنانی در این نشست گفت: این دانشگاه، تلاش می کند تا در زمینه تکنولوژی های توانبخشی، در طراحی و تولید وسایل ساده تا مسایل پیچیده مانند هوش مصنوعی وارد شود.


    دکتر" امیرمسعود عرب " در این نشست که در سالن اجتماعات حوزه ریاست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد، از حضور دکتر وطن پور در جلسات فناوری دانشگاه و نگاه ویژه و حمایتی ایشان نسبت به حوزه فناوری دانشگاه تشکر و قدردانی کرد.


    وی ضمن معرفی دانشگاه و فعالیت آن در سه حوزه " توانبخشی، سلامت روان و سلامت اجتماعی"،  به فعالیت معاونت تحقیقات دانشگاه و حوزه فناوری این معاونت اشاره کرد.


    دکتر عرب تصریح کرد که فعالیت های فناورانه از طریق اعضای هیات علمی و حتی دانشجویان این دانشگاه بصورت جدی پیگیری می شود و اگر این فعالیت ها با مباحث استاندارد منطبق شوند، مطمئنا محصولات تولیدی نیز از شرایط مناسب تر برخوردار شده و در کسب مجوزهای لازم برای آنها، تسریع خواهد شد.


   وی در پایان سخنانش، ابراز امیدواری کرد، ماحصل تمامی فعالیت های متخصصان و فناوران دانشگاه که از حمایت های وزارت بهداشت برخوردار است، در رفع مشکلات جامعه موثر باشد.


انتهای پیام/


تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور



 


 

  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 15507
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: