• 1400/02/11 - 12:11
  • - تعداد بازدید: 253
  • - تعداد بازدیدکننده: 5
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

رئیس دانشگاه: مراکز تحقیقاتی، متناسب با برنامه پنج ساله خود، از هیات علمی ضریب K استفاده کنند

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی امروز (چهارشنبه) در نشستی با روسای مراکز تحقیقاتی که مدیر امور پژوهش نیز حضور داشت، گفت: روسای مراکز تحقیقاتی، برنامه پنج ساله مرکز خود را تدوین کرده و متناسب با این برنامه، از نیروهای ضریب K برای جبران کمبود نیروی متخصص در این مراکز استفاده کنند.


   به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دکتر حمیدرضا خانکه در همین راستا افزود: روسای مراکز تحقیقاتی می توانند با استعلام از اداره کارگزینی دانشگاه، ردیف های خالی مرکز خود را مشخص کرده و از فارغ التحصیلان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی که در جمع نیروهای ضریب K هستند، جهت فعالیت در مراکز تحقیقاتی استفاده کنند.


   وی، تصریح کرد که روسای مراکز تحقیقاتی، پیگیر تکمیل تشکیلات مراکز نیز باشند و براساس آن، تعداد نیروی متخصص و کارشناس مورد نیاز را درخواست کنند و مطمئن باشند که رئیس دانشگاه از توسعه مراکز، حمایت می کند.


   رئیس دانشگاه، ارتباط تنگاتنگ مراکز تحقیقاتی با گروه های آموزشی و همکاری های مشترک در اجرای پروژه های مهم را لازم دانست، ضمن آنکه روسای مراکز تحقیقاتی را به برقراری ارتباط با نماینده سازمان جهانی بهداشت WHO و یا نماینده منطقه مدیترانه شرقی، جهت اجرای پروژه های مشترک، توصیه کرد.


   پیش از سخنان رئیس دانشگاه، دکتر فریبا یادگاری مدیر امور پژوهش دانشگاه، " آئین نامه جدید دوره دکتری تخصصی پژوهشی / فناوری محور" را در اختیار رئیس دانشگاه و روسای مراکز تحقیقاتی قرار داد که با نظر همه روسای مراکز، بر اصلاح نکاتی در این آئین نامه متناسب با شرایط رشته های توانبخشی و رفاه و سلامت اجتماعی دانشگاه تاکید شد و پیگیری رسمی و انجام مکاتبات مربوط برای اصلاح آن به مدیریت پژوهش سپرده شد.


   در ادامه این نشست، دکتر دلبری رئیس مرکز تحقیقات سالمندی دانشگاه، برنامه " تبدیل این مرکز تحقیقات به پژوهشکده تحقیقات سالمندی کشور " را برای رئیس دانشگاه و همه شرکت کنندگان تشریح کرد.


   وی با اشاره به ضرورت توسعه فعالیت ها در حوزه سالمندی که در آینده ای نزدیک ، از جمله اولویت های یک تا پنج کشور خواهد شد و توجه به این حوزه در اسناد بالا دستی مربوط به جمعیت و خانواده و همچنین چند برنامه اخیر توسعه کشور، ظرفیت های علمی و اجرایی مرکز تحقیقات سالمندی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برای تبدیل وضعیت به " پژوهشکده " را برشمرد.


   دکتر دلبری تاکید کرد که با تبدیل شدن به پژوهشکده تحقیقات سالمندی کشور، توسعه همکاری های بین بخشی، ملی و بین المللی با سایر موسسات حوزه سالمندی در ایران و دیگر کشورهای جهان محقق خواهد شد.


   رئیس مرکز تحقیقات سالمندی دانشگاه، " چشم انداز پژوهشکده تحقیقات سالمندی کشور " و ساختار پژوهشکده را با تشکیل سه مرکز " تحقیقات روانی – اجتماعی سالمندی، تحقیقات بالینی سالمندی و تحقیقات نوروبیولوژی سالمندی "، برای مدیران شرکت کننده ترسیم کرد.


   وی همچنین، " تدوین اساسنامه این پژوهشکده، ایجاد بانک اطلاعات مربوط به حوزه سالمندی، چگونگی اعضای شورایعالی پژوهشکده با توجه به ساختار وزارت بهداشت، و برآورد منابع مالی مورد نیاز" را  از جمله اقدامات مرکز تحقیقات سالمندی طی ماه های اخیر ذکر کرد.


   دکتر خانکه رئیس دانشگاه، این برنامه را بسیار ارزشمند دانست و با توجه به مزایای ایجاد پژوهشکده یا انستیتو نسبت به مرکز تحقیقات، از مدیر امور پژوهش خواست تا ایجاد پژوهشکده یا انستیتو در حوزه علوم توانبخشی، را پیگیری کند.


   وی، ارتباط بیشتر میان مراکز تحقیقاتی و گروه های آموزشی و اجرای پروژه های مشترک را مورد تاکید قرار داد که دکتر یادگاری مدیر پژوهش، برنامه ریزی برای برگزاری نشست های مشترک ماهانه در سالجاری را عنوان کرد.


 


   رئیس دانشگاه همچنین با تاکید بر حمایت مالی از فعالیت های مشترک هیات علمی آموزشی با مراکز تحقیقاتی، پیگیری آن را در برنامه های مدیریت پژوهش قرار داد.



انتهای پیام/


تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور


  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 19032
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: