• 1401/03/28 - 08:30
  • - تعداد بازدید: 238
  • - تعداد بازدیدکننده: 6
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

رئیس دانشگاه: روابط عمومی، عامل دیده شدن و شنیده شدن مجموعه دانشگاه است

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در جمع مدیران و کارشناسان روابط عمومی های دانشگاه و دو بیمارستان تحت پوشش و همچنین رابطان و کاربران وب سایت های معاونت های دانشگاه، گفت: روابط عمومی، عامل دیده شدن و شنیده شدن مجموعه دانشگاه است.

 










    به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دکتر حمیدرضا خانکه در این نشست که به منظور تقدیر از خدمات مسئولان و کارشناسان واحدهای روابط عمومی در دانشگاه و مراکز درمانی تابعه دانشگاه و همچنین رابطان خبری معاونت های دانشگاه برگزار شد، افزود: روابط عمومی، باید با توجه به نیازهای زمان خودش فعالیت کند، زمینه مشارکت استادان، دانشجویان و کارکنان در فعالیت های دانشگاه را فراهم کرده و عامل ارتباط و مشارکت آنان در اجرای برنامه ها باشد.


   وی همچنین خطاب به کارکنان واحدهای روابط عمومی در دانشگاه و مراکز درمانی تحت پوشش، اظهار داشت: امسال، ماموریت های مشخص در سه حوزه توانبخشی، سلامت اجتماعی و سلامت روانی داریم و روابط عمومی می تواند با حضور در صحنه فعالیت ها، انعکاس و اطلاع رسانی سریع و همراه با شفافیت و صداقت داشته باشد.


   رئیس دانشگاه با اشاره به خدمات منحصربفرد دو بیمارستان روانپزشکی رازی و توانبخشی رفیده افزود: کدامیک از بیمارستان های کشور، خدمات کاملا تخصصی با تیم کامل روانشناسی، روانپزشکی و توانبخشی روان (با فعالیت در کارگاه های توانبخشی) را مانند مرکز روانپزشکی رازی ارائه می دهد و این وظیفه روابط عمومی است که خدمات این بیمارستان را به اطلاع مردم برساند تا نیازمندان بدانند که اولا وجود اختلالات روانپزشکی، معلولیت و محدودیت نیست، بلکه می توانند از بزرگترین بیمارستان روانپزشکی منطقه (رازی) بهترین خدمات تخصصی را از متخصصان و اساتید دانشگاه دریافت کنند.


    وی ادامه داد: روابط عمومی باید خدمات تخصصی و استاندارد تنها بیمارستان توانبخشی کشور (رفیده) را به جامعه معرفی کند و بیماران و توانخواهان بدانند که می توانند در صورت نیاز، این خدمات را با کمترین هزینه و با تعرفه دولتی از بیمارستان توانبخشی رفیده دریافت کنند.


    دکتر خانکه در بخش دیگری از سخنانش، تصریح کرد که بعضی اوقات باید ما را نقد کنید، فرصت ها و تهدیدها را به ما اطلاع بدهید و یا در انتقال مشکلات دانشگاه و مراکز درمانی در کمبود بودجه و امکانات به مسئولان ذیربط کمک کنید و در عین حال، همکاران داخل مجموعه ما باید بدانند که هیات رئیسه دانشگاه برای حمایت از آنان، چه می کنند و بویژه که با تامین منابع مالی که بسختی انجام شد، نگذاشتند حتی یک روز پرداخت مطالبات آنان به تعویق بیافتد.


    وی افزود: فعالیت هایی که برای تامین منابع مالی جهت پیشبرد طرح های عمرانی انجام می شود و یا فعالیت های خارج از دانشگاه برای توسعه خدمات توانبخشی در کشور و تثبیت مرجعیت دانشگاه در حوزه های توانبخشی و سلامت اجتماعی، مانند تغییر نگرش جامعه نسبت به حقوق افراد دارای معلولیت، تدوین سند ملی توانبخشی، ترغیب وزیر بهداشت و کسب نظر موافق ایشان با اختصاص پنج درصد تخت های بیمارستانی به خدمات توانبخشی، نیاز به اطلاع رسانی بیشتر دارد.


    رئیس دانشگاه تصریح کرد که دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی می تواند حرف اول را در منطقه بزند و این مهم، با کسب اعتماد عمومی حاصل می شود که بخشی از آن، با اطلاع رسانی سریع، دقیق و صادقانه امکانپذیر است تا بتوانیم در فضای مجازی پیشتاز باشیم، وگرنه فضای مجازی اگر با اطلاعات نادرست، از ما پیشی بگیرد، شایعات شکل می گیرند و با شکل گیری شایعات، اعتماد عمومی از دست می رود.


    دکتر خانکه با اشاره به اینکه فارغ التحصیلان این دانشگاه، ادبیات توانبخشی را در کشور تغییر دادند و در مسئولیت های مختلف سازمان بهزیستی و جمعیت هلال احمر بکار گرفته شده اند، تاکید کرد: باید دانشجویان را نسبت به آینده امیدوار کنیم و آنان به کشور خودشان و به دانشگاهی که در آن تحصیل می کنند، افتخار کنند و به اشکال مختلف، این احساس و نگرش را تقویت کنیم. از نماد دانشگاه در همه جا استفاده کنیم و همه، نقش خود در توسعه دانشگاه را بخوبی ایفاء کنند.


    وی در پایان سخنانش، افزود: به خواست خدا، دو سال شیوع بیماری کووید 19 تمام شد و هم اکنون دانشجویان، اساتید و کارکنان باید حضور مستمر در دانشگاه و مراکز درمانی داشته باشند و در جهت تحقق برنامه های تحول در دانشگاه و مراکز تابعه تلاش کنند.


    در ادامه این نشست، مسئولان و کارشناسان روابط عمومی دانشگاه و مراکز درمانی تابعه، و همچنین رابطان و کاربران وب سایت های معاونت های دانشگاه، طی سخنان کوتاهی، از برگزاری این جلسه تشکر کرده و  برخی از آنان نیز به برنامه های واحدهای خود اشاره کردند.


    رئیس دانشگاه در پایان این نشست، با اعطای لوح و هدیه، از خدمات و زحمات مسئولان و کارشناسان شرکت کننده تشکر و قدردانی کرد.


انتهای پیام/


تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور


 







  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 22907
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: