• 1400/02/15 - 19:18
  • - تعداد بازدید: 5
  • - تعداد بازدیدکننده: 5
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

رئیس دانشگاه: باید در انتخابات، مشارکت داشته و به وظیفه مان عمل کنیم/ برگزاری مراسم گرامی داشت مقام "استاد"

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در مراسم سالروز گرامی داشت مقام " استاد " و در جمع معاونان و اعضای هیات علمی این دانشگاه گفت: باید در انتخابات، مشارکت داشته و به وظیفه خودمان عمل کنیم.



   به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دکتر حمیدرضا خانکه در بخشی از سخنان خود به موضوع انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و افزود: شرکت در انتخابات، یک حق است و بعد، یک وظیفه است و باید از حقی که سالها برای آن مبارزه شد، استفاده کنیم. چرا که کشور مال ماست و همانطور که مقام معظم رهبری گفتند، باید انتخاب اصلح داشته باشیم و به برنامه و سوابق، رای بدهیم.


   وی تصریح کرد: معاونت دانشجویی با همراهی دانشجویان و همه اعضای هیات علمی در این مهم مشارکت کنند و با مشارکت حداکثری نشان بدهیم که کشور مترقی و بالنده ای داریم و لایق مردم سالاری دینی نیز می باشیم.


   وی در ابتدای سخنانش در این مراسم که بصورت حضوری و مجازی برگزار شد، شهادت امیرالمومنین علی (ع)، اعجاز آفرینش را تسلیت گفت و زندگی ایشان را الگویی نه تنها برای مسلمانان، بلکه مورد توجه دیگر ادیان و بهره گیری از زندگی آن بزرگوار دانست.


   دکتر خانکه با ارج نهادن بر مقام استاد، معلمی را برای خود افتخار دانسته و افزود: من با تمام وجود به این شغل علاقه دارم و چه چیزی بهتر از اینکه ما در یک محیط دانشگاهی کار می کنیم و برای آموزش و پرورش جوانان کشورمان تلاش می کنیم.


   وی با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در کشور که از یک سال پیش، شیوه زندگی مردم را تغییر داد و گروه های مختلف جامعه را متاثر ساخت، اظهار داشت: طی یک سال گذشته همه مردم در سختی بودند و خانواده ها یا مستقیما با بیماری و آسیب های روانی و اجتماعی آن روبه رو بوده و یا شاهد مشکلات در میان بستگان خود بودند.  


   رئیس دانشگاه تاکید کرد که مهمترین وظیفه دانشگاه، آموزش است. چرا که افرادی تربیت می شوند تا در آینده، کشور را توسعه بدهند و با توجه به اهمیت نقش معلمان و اساتید، شغل معلمی تعطیلی ندارد، همانطور که طی یک سال گذشته معلمان و اساتید شبانه روز در خدمت دانشجویان بودند، و با سختی دست از آموزش برنداشتند، و برای تولید شواهد علمی، به فعالیت های پژوهشی نیز پرداختند که جای تقدیر دارد.


   وی از دو ماموریت دانشگاه در دو حوزه " توانبخشی " و " سلامت اجتماعی " نام برد و گفت: این انتظار از دانشگاه ما است  که در سیاستگذاری توانبخشی فعالیت کند. ضمن آنکه با تغییر نام دانشگاه و پررنگ شدن ماموریت دانشگاه در حوزه سلامت اجتماعی، از 28 اسفندماه گذشته از سوی مقام عالی وزارت بهداشت، مسئولیت رصدخانه اجتماعی کووید 19 به دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی سپرده شد تا عوامل اجتماعی موثر بر بحران کرونا مورد بررسی قرار گرفته و شواهد علمی جهت سیاستگذاران و برنامه ریزان تولید شود.


   دکتر خانکه با اشاره به اینکه تاسیس اولین پژوهشکده سیاستگذاری توانبخشی، اولین پژوهشکده سالمندی و متولی گری شبکه تحقیقات اجتماعی کشور در برنامه دانشگاه است، خطاب به اعضای هیات علمی تصریح کرد: از این به بعد، ماموریت های دانشگاه، ملی است و انتظار است که اساتید نیز در تحقق آنها همکاری و مشارکت داشته باشند.


   وی، مروری بر فعالیت های معاونت درمان طی ماه های اخیر داشت و گفت: حوزه درمان در دوره کرونا، سربلند بوده و از طریق راه اندازی بخش های درمان کرونا در مرکز روانپزشکی رازی، تهیه تجهیزات سی تی اسکن و اکسیژن ساز و اجرای منظم و گسترده برنامه واکسیناسیون کرونا در مراکز درمانی و پوشش بالای 95 درصدی این برنامه، به وظیفه خود بخوبی عمل کرده است. با تلاش معاونت توسعه دانشگاه نیز مطالبات همکاران مراکز درمانی پرداخت شده، پروژه های عمرانی فعال شدند و بازسازی فضاهای فیزیکی داخل دانشگاه، تداوم یافت.


   وی همچنین از اعضای هیات علمی و کارشناسان در همه بخش های دانشگاه خواست تا برای متحول کردن دانشگاه مشارکت کنند و هیات علمی جوان با ارائه ایده های نو، در فعالیت های آموزشی و پژوهشی تحول ایجاد کنند.


   رئیس دانشگاه در پایان سخنانش، از اعضای هیات علمی، هیات رئیسه دانشگاه و بویژه دکتر سیدعلی حسینی و دکتر خرم خورشید که در حمایت از برنامه های دانشگاه بسیار تلاش کردند، و از دکتر خدایی معاون آموزشی و مدیران زیرمجموعه معاونت آموزشی که در انتخاب برترین های آموزشی و برگزاری این مراسم زحمت کشیدند، تشکر کرد.


*****


   در ادامه، حجت الاسلام عباسی معاون دفتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه طی سخنانی، گفت که در سالروز معلم و استاد که با ایام لیالی قدر مصادف شده است، از روح بلند امیرالمومنین علی (ع) استمداد می جوئیم که آنچه به خیر و مصلحت نظام و ملت است، قرار بدهند.


   وی از جایگاه ارزشمند معلم نزد ائمه اطهار گفت که حضرت علی (ع) فرمودند، " کسی که انسان فرهیخته را احترام بگذارد، به خداوند احترام گذاشته است " و همچنین گفتند " اگر انسان فرهیخته و دانشمندی را دیدید، او را تکریم کنید " .


   وی همچنین به خصوصیات اخلاقی شهید مطهری اشاره کرد و افزود: ایشان علاوه بر تدریس علم و دانش، همواره به تربیت شاگردان و نسل جوان توجه داشتند و امیدوارم که ما هم بتوانیم به وظایف خود عمل کرده و از خداوند بخواهیم که این فرصت خدمت را برای ما فراهم کند.


*****


   در ابتدای این مراسم، دکتر محمدرضا خدایی معاون آموزشی دانشگاه ضمن تسلیت به مناسبت شهادت مولای متقیان، از زحمات همه اعضای هیات علمی، اساتید و مربیان دانشگاه و همه افرادی که به نوعی در بخش آموزش مشارکت و همکاری دارند، تشکر کرد و گفت که در ایام کرونا، کار اعضای هیات علمی چند برابر شد، چرا که هم دغدغه دانشجویان را داشتند و هم سختی های فضای مجازی بلحاظ پاسخگویی نیازهای آموزشی را تحمل کردند.


   وی به اجرای برنامه واکسیناسیون کرونا برای اعضای هیات علمی دانشگاه اشاره کرد و افزود: براساس برنامه زمان بندی معاونت درمان، واکسیناسیون اعضای هیات علمی بتدریج انجام می شود.


   معاون آموزشی با توضیح کوتاهی از چگونگی انتخاب اساتید نمونه و برترین های حوزه آموزش، گفت: انتخاب ها براساس امتیازدهی به فعالیت های اساتید انجام شده است که توسط دکتر سجادی بصورت کامل بیان می شود و آنچه که امسال برای اولین بار انجام شده است، توجه به زحمات  کارشناسان و کارکنان حوزه آموزش است که در این روز مورد تقدیر قرار می گیرند.


*****


   در ادامه این مراسم، دکتر حمیرا سجادی مسئول واحد هیات علمی دانشگاه، با ارائه آماری از تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه و تعداد دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی، نحوه و ضریب امتیازدهی به فعالیت های اعضای هیات علمی جهت انتخاب استاد نمونه را توضیح داد.


   وی همچنین شاخص های ارزیابی فعالیت های آموزشی اعضای هیات علمی و شاخص های ارزیابی کیفی همکاری اعضای هیات علمی با واحد EDC را در انتخاب استاد نمونه، موثر دانست.


   دکتر سجادی، نحوه امتیازدهی به گروه ها و انتخاب گروههای نمونه  را توضیح داد، و افزود: بخشی از مراسم نیز به تقدیر از اساتید بازنشسته که فعالیت افتخاری با دانشگاه دارند، اساتید بازنشسته سال گذشته و افرادی که طی یک سال گذشته در زمینه کووید 19 فعالیت داشتند، اختصاص دارد.


   برهمین اساس، برگزیدگان و برترین های حوزه آموزش که توسط رئیس دانشگاه، معاون آموزشی و معاون دفتر نهاد رهبری در دانشگاه مورد تقدیر قرار گرفتند، عبارت بودند از:


n       دکتر امیرمسعود عرب -   رئیس سابق دانشگاه


n       دکتر آرش میراب زاده -   معاون سابق آموزشی دانشگاه


n       اساتید بازنشسته که فعالیت افتخاری با دانشگاه دارند ( دکتر روشنک وامقی – دکتر فربد فدایی )


n       دو عضو هیات علمی که سال گذشته بازنشسته شدند ( دکتر شعاعی از گروه مشاوره – دکتر رهگذر از گروه آمار زیستی )


n       اعضای هیات علمی که براساس امتیازدهی به فعالیت ها، بالاترین امتیاز را کسب کرده اند ( از هر گروه یک نفر انتخاب شده است) – ( دکتر فرحناز محمدی – دکتر طلیعه ظریفیان – دکتر غلامرضا امینیان – دکتر امیرحسین کهلایی – دکتر معصومه پورمحمدرضا تجریشی – دکتر مهشید فروغان )


n       استاد جوان نمونه با بالاترین امتیاز  ( دکتر مریم سلیمانی از گروه علوم پایه )


n       استاد همکار در تهیه بسته های تحول و دیگر فعالیت های معاونت آموزشی ( دکتر نازیلا اکبر فهیمی از کاردرمانی )


n       استاد فعال در زمینه کووید 19  ( دکتر بیژن خراسانی - گروه علوم بالینی )


n       استاد فعال در حوزه آموزش و پژوهش با امتیاز بالا ( دکتر فریبا یادگاری – گروه گفتاردرمانی )


n       استاد فعال در ارائه فرآیند نوآورانه آموزشی ( دانش پژوهی ) – ( دکتر معارف وند – گروه مددکاری اجتماعی )


n       گروه آموزشی نمونه ( گروه سلامت در حوادث و فوریت ها )


n       وب سایت نمونه ( گروه آموزشی گفتاردرمانی )


n       گروه های آموزشی فعال در حوزه کووید 19 ( روانپزشکی – رشد و پرورش کودکان پیش دبستانی )


n       همکاران پرتلاش معاونت آموزشی ( دکتر هما رضایی – خانم طیبه میرهاشمی – آقای سجاد کشاورز – آقای محمد محمدی )


n       اساتیدی که به تازگی ارتقای رتبه داشتند ( دکتر ارسلانی – دکتر طلیعه ظریفیان – دکتر نازیلا اکبرفهیمی و دکترمحمد صیاد نصیری )



انتهای پیام/


تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور


  • گروه خبری :
  • کد خبر : 19123
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: