• 1400/10/28 - 20:28
  • - تعداد بازدید: 296
  • - تعداد بازدیدکننده: 6
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

رئیس دانشگاه: بازنگری طرح تحول در معاونت ها ضروری است

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی روز دوشنبه در نشست هفتگی هیات رئیسه دانشگاه، از معاونان خواست تا نسبت به بازنگری طرح تحول معاونت ها اقدام کنند.


    به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دکتر حمیدرضا خانکه نمونه هایی از تغییر و تحول که در برنامه معاونت ها مورد توجه است، بیان داشت و گفت: با بازنگری برنامه تحول، " تدوین رشته های بین رشته ای و تغییر در شیوه های آموزشی " ، از سوی معاونت آموزشی، " تاسیس پژوهشکده ها و ارائه طرح های ملی و کاربردی و تغییر سیاست ها در جهت رونق پژوهش و تولید علم " توسط معاونت پژوهشی، " تحول در مراکز درمانی مثلا درآمدزایی بیمارستان روانپزشکی رازی و تبیین کارکردهای جدید برای این مرکز روانپزشکی و یا تحول در خدمات بیمارستان توانبخشی رفیده و انجام جراحی های بیشتر توانبخشی " از سوی معاونت درمان، قابل پیگیری و برنامه ریزی است.



   دکتر خانکه، " تحول در ساختار خوابگاه ها و ایجاد خوابگاه متاهلین " را از برنامه های معاونت دانشجویی ذکر کرد و با اشاره ای به انتصاب های جدید در سطح معاونت ها، افزود: نیت از این جابجایی ها، تحول و جانشین پروری است و در ادامه آن، معاونان محترم با انتخاب های درست در سطح مدیران، با حوصله و بتدریج، نسبت به جایگزینی مدیران با نیروهای جوان و تازه نفس اقدام کنند و همانطور که به ما فرصت داده شد، این فرصت را به جوان ها بدهند، تا در کنار خودشان، نیروهای جوان برای جایگزینی با مدیران فعلی پرورش یابند.


   وی همچنین خطاب به اعضای هیات رئیسه دانشگاه گفت: دانشگاه ما تاکنون رتبه های خوبی کسب کرده است اما کافی نیست، چرا که ما در سند مرجعیت، در 8 حوزه تعهد کردیم که به مرجعیت برسیم و این، نیاز به تحول دارد که معاونان باید به آن توجه کنند.


   در ادامه این نشست، عزیزی مدیر جدید حوزه ریاست، دستور جلسه را قرائت کرد و براساس آن، گزارش چگونگی بازگشایی ترم جدید دانشجویان توسط دکتر حمیدرضا خرم خورشید معاون آموزشی دانشگاه ارائه شد.


   وی با اشاره به اینکه امتحانات چهار درس عمومی دانشجویان از ترم گذشته به صورت غیرحضوری و مابقی براساس دستورالعمل وزارت بهداشت، بصورت حضوری برگزار می شود، گفت که هنوز دستورالعمل مشخصی برای چگونگی برگزاری کلاس های ترم آینده دریافت نکردیم، اما با توجه به افزایش مبتلایان به ا.میکرون، رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری در کلاس ها و خوابگاه های دانشجویی، و اطمینان از واکسیناسیون کامل دانشجویان ضروری است.


   دکتر سعید خانجانی معاون فرهنگی – دانشجویی دانشگاه نیز به آخرین وضعیت خوابگاه ها و ظرفیت تکمیل شده آنها اشاره کرد و برنامه ای را با نظر معاونت آموزشی برای چگونگی اجرای ترم آینده، پیشنهاد داد.


   وی خواستار تمهیدات لازم برای تلقیح نوبت سوم واکسن کرونا جهت همه دانشجویان شد.


   دکتر خانکه رئیس دانشگاه از معاونان دانشگاه بویژه معاونان آموزشی و دانشجویی خواست تا با تشکیل کمیته ای تحت عنوان " بازگشایی "، هماهنگی لازم انجام شده  و ضمن برآورد نیازها، نسبت به برنامه ریزی برای این موضوع انجام شود.


   در ادامه، دکتر بیژن خراسانی معاون درمان دانشگاه، آمادگی بیمارستان توانبخشی رفیده برای تزریق دز سوم واکسن کرونا جهت دانشجویان و کارکنان را اعلام کرد.


   سپس، حجت الاسلام والمسلمین افشاری مسئول دفتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه به دو موضوع مطرح شده در کمیته اجرایی حوزه فرهنگی در خصوص مراسم بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی (دهه فجر) و عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: مراسم دهه مبارک فجر از دو رویکرد قابل برنامه ریزی و اجراست.


   بگفته وی، رویکرد اول، انتخاب و انعکاس خبرهای خوش معاونت های دانشگاه ست، ضمن آنکه رونمایی از تلویزیون اینترنتی دانشگاه نیز به مناسبت دهه فجر انجام خواهد شد.


   وی، رویکرد دوم را استفاده از یک رسانه قوی برای امیدآفرینی در جامعه ذکر کرد و افزود: مسائل مختلفی را می توان با دیدگاه امیدآفرینی، انتخاب و از طریق یک رسانه قوی و بزرگ منعکس کرد.


   مسئول دفتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه، به موضوع عفاف و حجاب اشاره داشت و برای تفهیم هرچه بیشتر دانشجویان، بازخوانی آئین نامه ها و دستورالعمل ها در این ارتباط را ضروری خواند.


   حاج آقا افشاری، طرحی را در این ارتباط ارائه، و توضیحات لازم در خصوص آن را بیان داشت.


   رئیس دانشگاه نیز در پایان این نشست، حضور تمام وقت را از مدیران و معاونان دانشگاه خواست و تغییرات مدیریتی را با نیت تحول و توسعه دانشگاه لازم دانست.


 



انتهای پیام/


تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور



 

  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 21590
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: