• 1398/04/12 - 11:38
  • - تعداد بازدید: 601
  • - تعداد بازدیدکننده: 3
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی روابط عمومی ؛

دپارتمان مشترک ایران و آلمان در حوزه "سلامت در حوادث و بلایا" در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تشکیل می شود

رئیس گروه آموزشی و مرکز تحقیقات " سلامت در حوادث و بلایا " دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ضمن گذراندن دوره " فلوشیپ محققان برجسته" از سوی بنیاد علمی معتبر بین المللی در آلمان، مقدمات تشکیل دپارتمان مشترک ایران و آلمان در این حوزه را فراهم کرد.


    دکتر " حمیدرضا خانکه " یکی از معدود افرادی است که بیش از یک سال ارزیابی سوابق علمی-پژوهشی از بین بیش از ۱۰۰ دانشمند از سراسر دنیا برای این دوره انتخاب و پروژه پیشنهادی اش توسط بنیاد علمی بین المللی "Alexander von Humboldt Foundation "، برای گذراندن این دوره علمی – پژوهشی  انتخاب شد. تاکنون ۵۵ تن از افرادی که تحقیقات علمی را تحت نظر این بنیاد علمی انجام داده اند، موفق به دریافت جایزه نوبل شده اند.



    دکتر خانکه با توجه به نیاز کشور در حوزه بلایا، اجرای پروژه " کاهش خطر حوادث و بلایا در تهران از طریق افزایش اعتماد و ادراک خطر (  Disaster Risk Reduction in Tehran (Capital of Iran) by improving disaster Risk understanding and social trust  ) را به بنیاد مذکور پیشنهاد داد که مورد پذیرش کمیته اجرایی این بنیاد قرار گرفت.


     این تحقیق طی چند ماه اول، در کشور آلمان و در دانشگاه فغای برلین اجرا می شود و ادامه این فعالیت تحقیقاتی به طور متناوب، بخشی در داخل کشور و در مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایا دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و بخش دیگر در دانشگاه فغای برلین انجام خواهد شد.


    رئیس مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایا دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی پس از اجرای موفقیت آمیز این پروژه، تصمیم دارد، از این بنیاد، امتیاز دریافت بودجه ای قابل توجه برای اجرای پروژه جدید و بزرگتر را درخواست دهد، تا با تشکیل دپارتمان مشترک ایران و آلمان در حوزه " سلامت در حوادث و بلایا " در دانشگاه علوم بهزیستی، پروژه های تحقیقاتی مورد نیاز کشور در این حوزه و مدیریت بحران را اجرا کند.


    دکتر "حمیدرضا خانکه " در گفت وگو با خبرنگار وبدای دانشگاه علوم بهزیستی ضمن تشریح برنامه کاری مشترک با محققان آلمانی، افزود: متاسفانه تصویری که از کشورمان بلحاظ توانایی علمی در خارج از مرزها به نمایش گذاشته می شود، کشوری توسعه نیافته و کم توان است و لذا، هدف نهایی ام از گذراندن این دوره تخصصی و ارتباط با محققان مراکز علمی بین المللی، نشان دادن توانایی علمی محققان و متخصصان ایرانی به دنیاست.


    وی تاکید کرد: همانطور که بارها به همکاران و دانشجویانم گفته ام، تک تک ما اساتید و متخصصان حوزه های مختلف وظیفه داریم تا در مقابل جبران هزینه ای که زمانی کشور برای رشد علمی ما صرف کرده است، توان علمی و دانش خود را در خدمت رفع نیازهای جامعه صرف کنیم.


    وی در پایان سخنانش تصریح کرد: با توجه به اعتقادی که به توانایی متخصصان و محققان ایرانی و مراکز علمی کشورم دارم، هیچگاه برای انجام فعالیت های علمی، کشورم را ترک نخواهم کرد، بلکه برای اجرای برنامه تحقیقاتی با محققان آلمانی نیز، بصورت موقت و متناوب و فقط برای چند ماه به کشور آلمان سفر می کنم و برای ادامه این فعالیت علمی، به طور متناوب به کشورم باز می گردم.


    گفتنی است، بنیاد علمی "Foundation  Alexander von Humboldt"، هیچ سهمیه خاصی برای کشور و رشته تخصصی ویژه ای قائل نمی شود و کمیته مجری، تمام اعضای هیات علمی کشورهای مختلف را از تمامی رشته های تخصصی مورد مقایسه قرار می دهد و تصمیم مستقل و نهایی خود را بر اساس پرونده آکادمیک هر متخصص اعلام می کند. 


    همچنین لازم به ذکر است، مرکز تحقیقات " سلامت در حوادث و بلایا " دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی یکی از هشت مرکز تحقیقاتی و گروه آموزشی مربوطه نیز جزو ۲۲ گروه آموزشی این دانشگاه است که همه ساله نسبت به پذیرش دانشجو جهت دوره های تحصیلات تکمیلی ( ارشد و دکتری)، اقدام می کند و در اجرای پروژه های داخل و خارج از کشور نیز مشارکت دارد.


انتهای پیام /


تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور



 

  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 14727
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: