• 1397/08/19 - 10:16
  • - تعداد بازدید: 641
  • - تعداد بازدیدکننده: 3
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی روابط عمومی ؛

دومین همایش ملی "کتابداران و اطلاعات سلامت"، ۲۴ آبان ماه در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار می شود

دومین همایش ملی "کتابداران و اطلاعات سلامت"، ۲۴ آبان ماه جاری همزمان با سالروز "کتاب و کتابخوانی"، به همت مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و با همکاری و میزبانی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در سالن شهید احمدی روشن این دانشگاه برگزار می شود.

    دومین همایش ملی "کتابداران و اطلاعات سلامت"، ۲۴ آبان ماه جاری همزمان با سالروز "کتاب و کتابخوانی"، به همت مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و با همکاری و میزبانی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در سالن شهید احمدی روشن این دانشگاه برگزار می شود.


     " فرشته مخبر دزفولی " سرپرست کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و دبیر اجرایی این همایش کشوری، درباره آن به خبرنگار وبدای دانشگاه، گفت: این همایش یک روزه در راستای تقدیر از خدمات کتابداران برتر دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور برگزار می شود که جمعی از آنان در این همایش معرفی ، و مورد تقدیر قرار می گیرند.


     وی افزود: علاوه بر حضور مسئولان وزارت بهداشت و روسای کتابخانه های دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، جمع بزرگی از کتابداران و اساتید پیشکسوت کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی در این همایش شرکت می کنند.


    ******


    "مرضیه گلچین" کارشناس مسئول بانک های اطلاعاتی و علم سنجی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و دبیر علمی این همایش ، درباره چگونگی انتخاب کتابداران برتر گفت: با ارسال فرم های مربوط به انتخاب برترین ها برای کتابداران دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، بررسی مستندات مربوط به آن با نظارت وزارت بهداشت و انطباق آن با شاخص های استاندارد این وزارت ، افرادی که بیشترین امتیاز را کسب کرده باشند، برگزیده می شوند.


    وی افزود: برگزیدگان تحت چهار عنوان " کتابدار برتر کتابخانه دانشگاه ، کتابدار برتر کتابخانه بیمارستانی، کتابدار برتر پژوهشی و رئیس برتر کتابخانه مرکزی " ، مورد تقدیر قرار می گیرند.


    گلچین همچنین اظهارداشت: از پیشکسوتان بازنشسته حوزه کتابداری دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور نیز در این همایش قدردانی می شود.


    بگفته وی، برگزاری سخنرانی های علمی توسط اساتید بنام رشته کتابداری نیز از دیگر برنامه های دومین همایش ملی "کتابداران و اطلاعات سلامت" خواهد بود.


    لازم به ذکر است، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با ۲۲ گروه آموزشی و هشت مرکز تحقیقات در رشته های خاص سه حوزه سلامت ( رفاه و سلامت اجتماعی ، سلامت روانی و توانبخشی ) همچون " مدیریت رفاه و سلامت اجتماعی، رشد و پرورش کودکان پیش از دبستان، مددکاری اجتماعی ، مشاوره و روانشناسی بالینی، سلامت در حوادث و بلایا ، و همچنین روانپزشکی ، روانشناسی ، پرستاری توانبخشی و ... "، ضمن تعلیم و تربیت نیروی متخصص ، در طراحی و اجرای پروژه های ملی و منطقه ای مشارکت دارد.


    این دانشگاه منحصربفرد که تحت نظارت وزارت بهداشت فعالیت می کند، در برخی از رشته ها بعنوان تنها برگزارکننده ، و در برخی از آنها نیز بعنوان اولین برگزارکننده دوره های تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) در داخل کشور و کشورهای خاورمیانه شناخته شده است.


    کتابخانه دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی غنی ترین کتابخانه کشور بلحاظ منابع حوزه های توانبخشی و سلامت اجتماعی است که هم اکنون دارای حدود ۱۸ هزار و ۱۸۸ عنوان کتاب فارسی، ۱۱ هزار و ۲۹۱ عنوان کتاب لاتین و دو هزار و  ۵۶۹ عنوان پایان نامه می باشد.


    کتابخانه به صورت قفسه باز اداره می شود و تمامی دانشجویان و اعضای هیات علمی امکان استفاده مستقیم از مخازن را دارند.


انتهای پیام /


 


تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور

  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 13000
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: