• 1398/02/16 - 08:59
  • - تعداد بازدید: 541
  • - تعداد بازدیدکننده: 3
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی روابط عمومی ؛

دومین جلسه کارگاه آموزشی " ثبت اختراع پیشرفته " در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد

دومین جلسه کارگاه آموزشی " ثبت اختراع پیشرفته " (ثبت پتنت) در دو سطح مقدماتی و پیشرفته با تاکید بر ثبت us patent وeuropean patent امروز (شنبه) به همت دفتر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و با همکاری کانون پتنت ایران در سالن دکتر شاملو دانشگاه برگزار شد.



گالری تصاویر


      به گزارش وبدای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، این کارگاه با شرکت قریب به ۶۰ تن از اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی وتوانبخشی و سایر دانشگاههای علوم پزشکی و فنی مستقر در تهران، برگزار شد.


    این کارگاه آموزشی طی دو روز ۷ و ۱۴ اردیبهشت ماه جاری برگزار شد و مباحثی همچون " مفاهیم دارایی فکری، حقوق و تعاریف مالکان و مخترعان پتنت، موارد قابل ثبت و غیر قابل ثبت، مراجع ثبت اختراع، قوانین بین المللی مالکیت فکری، تفاوت کشف واختراع، شرایط اصلی پتنت شدن یک اختراع، اطلاعات قانونی و فنی پتنت و کدهای پتنت " را به شرکت کنندگان ارائه داد.


    این کارگاه آموزشی براساس تفاهم نامه منعقده میان دفتر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم بهزیستی با کانون پتنت ایران، برگزار شده و کارشناسان این کانون نسبت به تدریس مباحث مربوطه اقدام کردند.


    شرکت در این کارگاه، رایگان بود و در پایان نیز گواهینامه معتبر از سوی کانون پتنت ایران و دفتر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برای شرکت کنندگان صادر می شود.


    گفتنی است؛ کانون پتنت ایران به عنوان واحد مالکیت فکری ستاد ویژه " توسعه فناوری نانو " از سال ۱۳۹۳ با موافقت "معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری " فعالیت خود را در امور مرتبط با حوزه مالکیت فکری و به ویژه ثبت اختراع در تمامی حوزه های علم و فناوری آغاز کرد.


     دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی نیز تحت نظارت وزارت بهداشت، با ۲۲ گروه آموزشی تخصصی و هشت مرکز تحقیقات، ضمن تعلیم و تربیت بیش از یک هزار و ۸۰۰ نیروی متخصص در حوزه های " رفاه و سلامت اجتماعی، سلامت روانی و توانبخشی"، همچون " کاردرمانی، گفتاردرمانی، ارتوپدی فنی، ارگونومی، فیزیوتراپی، مددکاری اجتماعی، رفاه اجتماعی، روانشناسی، مشاوره خانواده و سالمند شناسی "، در اجرای پروژه های ملی و منطقه ای مشارکت دارد.


    این دانشگاه همچنین با توسعه مرکز رشد فناوری سلامت و شرکت های دانش بنیان و فناور تحت پوشش آن، به عنوان قطب طراحی و تولید تجهیزات پزشکی، توانبخشی و اندام مصنوعی در کشور شناخته شده است.


انتهای پیام/


تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور


  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 14238
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: