• 1400/10/17 - 19:05
  • - تعداد بازدید: 136
  • - تعداد بازدیدکننده: 6
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
در هیات رئیسه این هفته دانشگاه مطرح شد؛

دعوت از مدیران گروه های آموزشی و روسای مراکز تحقیقاتی برای حضور در کنگره رصد اجتماعی کووید 19

دبیر علمی اولین کنگره ملی « رصد اجتماعی پاندمی کووید 19» و معاون توسعه مدیریت دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی امروز (دوشنبه) در نشست هیات رئیسه دانشگاه ضمن ارائه گزارشی از چگونگی برگزاری این کنگره در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده (19 و 20 دی ماه)، از مدیران گروه های آموزشی و روسای مراکز تحقیقاتی برای حضور در این کنگره دعوت کرد.


 



    به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دکتر مهرداد فرخی در گزارش خود از چگونگی برگزاری اولین کنگره ملی « رصد اجتماعی پاندمی کووید 19»، به هیات رئیسه دانشگاه، افزود: این کنگره طی دو روز به صورت مجازی و حضوری، شش پنل تخصصی را توسط اساتید و متخصصان دانشگاه ها برگزار می کند و سخنرانان این پنل ها از متخصصان بنام و دارای مقالات علمی در ژورنال های معتبر بین المللی می باشند.


   وی با اشاره به اختصاص امتیاز بازآموزی برای شرکت کنندگان این کنگره، از همه اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه دعوت کرد که با ثبت نام در سامانه جامع آموزش مداوم پزشکی کشور و یا وب سایت کنگره، برای شرکت در کنگره و بهره مندی از امتیاز مربوطه اقدام کنند.


*****


   دکتر حمیدرضا خانکه رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در ابتدای این نشست با تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س)، و دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: سردار سلیمانی نماد مقاومت و مبارزه با ظالمان بود، ایشان می توانست تبدیل به چهره سیاسی شود و فعالیت های اقتصادی داشته باشد، ولی مرد میدان بود و اگر امثال ایشان نبودند، ما باید با چالش داعش برخورد داشته باشیم، و افرادی مانند ایشان در تمام دنیا مورد احترامند.


   وی افزود: جالبه که کشوری به خودش اجازه می دهد که ژنرال کشور دیگری را در جایی ترور کند و ادعای حقوق بشر هم داشته باشد. بهرحال هم حیات ایشان منشاء خیر و برکت بود و هم شهادت ایشان خیر خواهد داشت و ان شاالله توفیق داشته باشیم تا پیرو راه ایشان باشیم.


   وی با اشاره به جمله ای از ایشان که گرایش های سیاسی افراد را ملاک همکاری برای اهداف نظام نمی دانست، تاکید کرد: این گفته سردار سلیمانی مصداق شرایط کنونی کشور را دارد که چپ و راست بودن، اصولگرا یا اصلاح طلب بودن، نباید مانعی برای استفاده از همه ظرفیت ها در کشور باشد، بلکه ظرفیت ها محدود است و باید از همه ظرفیت ها استفاده شود و همه کمک کنند و قطعا در دولت همچین اراده ای وجود دارد.


   رئیس دانشگاه در ادامه سخنانش، به تغییر و تحولات در سطح مدیریتی دانشگاه و درخواست دکتر شاکری برای بازنشستگی و جایگزینی دکتر خانجانی برای مسئولیت معاونت فرهنگی – دانشجویی ، اشاره کرد و گفت: همه اعضای یک خانواده هستیم و همه نیت خیر داریم و می توانیم با کمک همدیگر، دانشگاه را رشد بدهیم، قدردان همکارانی که خدمت کردند، هستیم و دکتر شاکری همچنان عضو تیم مدیریتی دانشگاه و عضو هیات رئیسه دانشگاه هستند. هدف، گردش مدیریتی، ایجاد تحول و تازه نفس کردن سیستم، ارتقای سیستم، استفاده از ظرفیت های جدید و جانشین پروری است و دانشگاه باید آمادگی داشته باشد تا افراد جدید بیایند و جای ما را بگیرند و ظرفیت سازی داشته باشیم و جانشین تربیت کنیم.


   دکتر خانکه در بخش دیگری از سخنانش، به ملاقات خود با دکتر ناصحی رئیس سازمان بیمه سلامت کشور اشاره کرد و گفت که امیدوارم در توافقات جدید با این سازمان، بیمه خدمات توانبخشی، بیمه بیماران روانی، بیماران مجهول الهویه مرکز رازی به سرانجام برسد.


   وی افزود: با مذاکراتی که با معاونان وزارت بهداشت شده، ادغام خدمات توانبخشی در نظام شبکه بهداشت و درمان کشور که از اهداف مقام عالی وزارت بهداشت بوده است، پیگیری می شود.


   رئیس دانشگاه همچنین با اشاره به حضور معاون توسعه مدیریت دانشگاه در مرکز روانپزشکی رازی برای انجام برخی امور، در مورد پرداختی های پرسنل مرکز روانپزشکی رازی نیز گفت که پرداختی های مرکز رازی حداقل به میزان 30 درصد بیشتر از دانشگاه است و پرداختی مربوط به کرونا و یا کارانه آنان بیش از دیگر مراکز درمانی تابعه دانشگاه می باشد.


   دکتر خانکه، تدوین طرح تحول آموزشی، درمانی و پژوهشی دانشگاه را لازم دانست و افزود: باید به سمت شکل گیری پژوهشکده ها، تدوین رشته های جدید و بین رشته ای، و افزایش ظرفیت دانشجو درمقاطع تحصیلات تکمیلی، برویم.


*****


   در ادامه، براساس دستورجلسه این نشست، دکتر حمیدرضا خرم خورشید معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه و قائم مقام معاونت تحقیقات وزارت بهداشت، گزارشی از چگونگی برگزاری جشنواره رازی که 25 بهمن ماه امسال برگزار می شود، ارائه داد.


    وی گفت که طبق برنامه ریزی که تا کنون انجام شده، این جشنواره در پنج بخش « محققان ایرانی، محققان جوان دانشجو با توجه به محدوده سنی مشخص شده، صاحبان اختراع، صاحبان پژوهش های برتر و صاحبان پژوهش های اثرگذار » برگزار خواهد شد.


    دکتر خرم خورشید، سامانه علم سنجی را از جمله امکانات فوق العاده در فعالیت های علمی و پژوهشی خواند که بخشی از نتایج فعالیت این سامانه و اطلاعات ثبت شده در آن، در جشنواره رازی مشخص می شود.


*****


   سپس، معاون فرهنگی – دانشجویی دانشگاه گزارش کوتاهی از فعالیت های اخیر این معاونت ارائه داد و گفت که بنا بر درخواست عده ای از دانشجویان برای برگزاری جلسات رفع اشکال و آمادگی هرچه بیشتر آنان جهت شرکت در امتحانات آخر ترم، با هماهنگی معاونت آموزشی و با توجه به برنامه گروه های آموزشی، امکانات خوابگاهی افزایش داده شد تا عده بیشتری از دانشجویان شهرستانی به تهران عزیمت کرده و با اساتید خود جلسات رفع اشکال داشته باشند.


   وی افزود: با تمهیداتی که برای اقامت، تغذیه و ایاب و ذهاب دانشجویان پیش بینی شد، حدود 150 دانشجوی دیگر به دانشجویانی که برای حضور در دوره های کارورزی در خوابگاه ها ساکن بودند، اضافه شدند و هم اکنون تعداد دانشجویان ساکن در خوابگاه های دانشگاه، به حدود 300 تن رسیده است.


   وی در ادامه، اهم فعالیت های اخیر ادارات تعالی فرهنگی، تربیت بدنی، رفاهی، مرکز مشاوره،  شورای انضباطی و روابط عمومی معاونت فرهنگی دانشجویی را گزارش داد.


*****


   همچنین، دکتر مسعود فلاحی مسئول دبیرخانه مشارکت های اجتماعی دانشگاه در گزارش کوتاهی، از فعالیت اخیر خیریه بیمارستان روانپزشکی رازی، اهدایی های جدید سرمایه ای نیکوکاران به خیریه و آغاز عملیات بازسازی بلوک شش بیمارستان رازی گفت.


    وی، تاریخ برگزاری مجمع عمومی سالانه خیریه بیمارستان روانپزشکی رازی را 30 دی ماه اعلام کرد.


*****


   در پایان این نشست، حجت الاسلام والمسلمین محمد افشاری مسئول دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، به جمله مقام معظم رهبری اشاره کرد که فرمودند، اگر بخواهیم در مورد سردار سلیمانی بگوئیم، باید از ایشان به عنوان یک مکتب یاد کنیم.


   وی افزود: جمله ایشان مانند جمله ای است که حضرت امام (ره) در مورد شهید بهشتی گفتند. و این جمله را برای هیچ کس دیگری بیان نکردند.


   حاج آقا افشاری تصریح کرد، ماموریت ویژه ای که سردار سلیمانی در پرچمداری جبهه مقاومت به عهده داشتند، در دنیا به عنوان « مکتب سلیمانی » مطرح شده است و کلیپ هایی که از افراد خارجی منتشر می شود، گویای عشق و علاقه همه مردم جهان و حتی معتقد به ادیان مختلف، به مکتب سردار سلیمانی است.


   وی اظهارداشت: سردار سلیمانی از جمله افرادی بودند که بدلیل وظیفه پرچمداری جبهه مقاومت، فضیلت یک شهید را داشتند و مکتب ایشان در راستای انقلاب 57 بود.


   وی افزود: ایشان قطعا عقبه ای از تلاش و از خودگذشتگی داشتند، بطوری که خودشان به خانواده گفته بودند، " 40 سال برای ملت، خواب آرام نداشتم " . ان شاالله که ما هم بتوانیم توفیق خدمت داشته باشیم و تلاش هایمان روزافزون شود.


 



انتهای پیام/


تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور



 

  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 21468
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: