• 1400/01/14 - 08:32
  • - تعداد بازدید: 359
  • - تعداد بازدیدکننده: 5
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
در نشست هیات رئیسه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی اعلام شد؛

دبیرخانه و کمیته کشوری رصدخانه اجتماعی کووید 19 تشکیل می شود

هیات رئیسه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی روز سه شنبه ضمن تشکیل اولین نشست این هیات در سال جدید، راه اندازی دبیرخانه و کمیته کشوری " رصدخانه اجتماعی کووید 19 " را اعلام کرد.


    به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، دکتر حمیدرضا خانکه رئیس دانشگاه با مروری بر آخرین وضعیت شیوع کووید 19 در کشور، به ابلاغ مقام عالی وزارت بهداشت و واگذاری مسئولیت " رصدخانه اجتماعی کووید 19 " به دانشگاه اشاره کرد و از اهمیت ابعاد اجتماعی و روانی این موضوع در ایران و دیگر کشورهای جهان و تاثیرات آن بر مدیریت و کنترل بیماری، گفت.


    وی اظهار داشت: دبیرخانه این رصدخانه بزودی شکل می گیرد و در ادامه، کمیته کشوری آن تشکیل می شود، چرا که چهار محور ماموریتی نیاز به مشارکت همه متخصصان حوزه سلامت اجتماعی، مجریان و صاحبنظران این حوزه دارد.


    دکتر خانکه، صدور این ابلاغ برای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی را به فال نیک گرفت و تاکید کرد که همه گروه های آموزشی و مراکز تحقیقاتی باید تمام فعالیت ها را به سمت و سوی ابعاد اجتماعی کووید 19 حرکت بدهند و تا دریافت منابع اختصاصی این بخش از وزارت بهداشت، حجمی از منابع مالی از سوی معاون توسعه مدیریت دانشگاه به این سمت سوق داده خواهد شد.


   وی، اجرای " کهورت گذشته نگر و کهورت آینده نگر" را در این خصوص پیشنهاد داد و همچنین از تدوین کتاب " مدیریت جامع خطر رخدادهای بیولوژیک در نظام سلامت، با تاکید بر کووید 19 " گفت که پس از تایید مقام عالی وزارت بهداشت، به چاپ خواهد رسید.


   رئیس دانشگاه از اعضای هیات رئیسه خواست تا ضمن ارائه پیشنهادهای خود در ارتباط با فعالیت رصدخانه اجتماعی کووید 19، برنامه های سال جاری در معاونت های مختلف دانشگاه را اعلام کنند.


*****


   در ادامه این نشست، حجت الاسلام والمسلمین افشاری مسئول دفتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه، ضمن عرض تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه و آغاز سال نو، ابلاغ مسئولیت رصدخانه برای دانشگاه را اتفاق مبارکی دانست و در عین حال، بر " آینده پژوهی " در برنامه دانشگاه تاکید کرد.


   وی افزود: موضوع کووید 19 تنها موضوع این رصدخانه نخواهد بود، بلکه در آینده، موضوع های دیگر هم می تواند محور کار این رصدخانه باشد.


*****


   دیگر اعضای هیات رئیسه دانشگاه نیز ضمن عرض تبریک به مناسبت انتخاب دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و رئیس دانشگاه برای مسئولیت رصدخانه اجتماعی کووید 19، بررسی ابعاد اجتماعی کووید 19 را بسیار ارزشمند، و نتایج آن را برای سیاستگذاران، برنامه ریزان و مجریان مداخلات در جامعه، بسیار ضروری دانستند.


   اعضای هیات رئیسه دانشگاه بر فعالیت جدی و همه جانبه بر این موضوع از سوی اعضای هیات علمی و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی در گروه های آموزشی و مراکز تحقیقاتی حوزه های سلامت اجتماعی و روانی تاکید کرده و مشارکت همه گروه ها، سازمان ها، دانشگاه ها و مراکز علمی مرتبط با سلامت اجتماعی و موضوع کووید 19 را در پیشبرد فعالیت ها و دسترسی به همه ابعاد اجتماعی موضوع را لازم دیدند.


*****


   دکتر حمیدرضا خرم خورشید معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه و قائم مقام معاون تحقیقات وزارت بهداشت طی سخنانی در این نشست، گفت که از آبان ماه 99، اتفاقات خوبی برای دانشگاه افتاده است، چنانچه اثرات آن را در وزارت بهداشت می بینیم.


   وی، « تغییر نام دانشگاه، واگذاری شبکه تحقیقات اجتماعی کشور، واگذاری رصدخانه اجتماعی کووید 19، فعالیت مرکز تحقیقات ژنتیک و رصد تغییرات ژنومیک کووید 19 که با روش خاصی غیر از دیگر مراکز علمی اجرا شده است، استقلال مرکز تحقیقات سالمندی بلحاظ دریافت اعتبارات و مشارکت در کهورت سالمندی در کشور » را از جمله اتفاقات خوب طی ماه های اخیر ذکر کرد.


    معاون تحقیقات دانشگاه با اشاره به محورهای کاری رصدخانه اجتماعی کووید 19 که برپایه مطالعات و تحقیقات استوار است، تسریع در تکمیل و بازگشایی مرکز رشد فناوری دانشگاه را لازم دانست و افزود: این مرکز می تواند سانتر یک سری از تحقیقات کشوری باشد و دانشگاه ها و مراکز علمی دیگر نیز همکاری و مشارکت در اجرای تحقیقات را از این طریق انجام بدهند.


*****


   دکتر بیژن خراسانی معاون درمان و توانبخشی دانشگاه نیز در سخنانی از آمادگی کامل برای دریافت دستگاه سی تی اسکن جهت نصب در مرکز روانپزشکی رازی گفت که با پرداخت هزینه دولتی آن، دریافت و نصب خواهد شد.


   وی همچنین از دریافت سومین بخش از سهمیه 200 دوز واکسن کووید 19 به دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی خبر داد و افزود: 100 دوز آن به افراد واجد شرایط براساس دستورالعمل مشخص تزریق می شود و 100 دوز آن برای نوبت دوم و یادآوری همین گروه از افراد نگهداری خواهد شد.


   معاون درمان دانشگاه، اجرای برنامه نوبت دوم و یادآوری واکسیناسیون گروه دوم از همکاران کادر درمان را در تاریخ 24 فروردین ماه جاری ذکر کرد.


*****


   دکتر خانکه رئیس دانشگاه در پایان این نشست، بر همکاری گروه ها و مراکز تحقیقات حوزه سلامت اجتماعی با تغییر نگرش اعضای هیات علمی و دانشجویان دکتری تاکید کرد و افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، امسال، سال تولید است و باید تلاش بیشتر برای تولید شواهد علمی داشته باشیم.


   وی همچنین شرکت در انتخابات را وظیفه و حق مردم دانست و از همه اعضای هیات رئیسه خواست تا مشارکت مردم در انتخابات را تقویت کرده و از همه گروه های زیرمجموعه خود برای دوری از هرگونه هیجان زدگی در این دوران، مراقبت کنند.



انتهای پیام/


تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور


  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 18811
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: