• 1401/11/03 - 09:00
  • - تعداد بازدید: 222
  • - تعداد بازدیدکننده: 7
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
سرپرست دانشگاه در جلسه قرارگاه جوانی جمعیت و تعالی خانواده:

دانشگاه منبع تصمیمات دانشگاهی و فرادانشگاهی با نگاه توانبخشی، سلامت اجتماعی، سلامت روان است

سرپرست دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، امروز (شنبه) ضمن تشکیل جلسه قرارگاه جمعیت جمعیت و تعالی خانواده با حضور متولیان قرارگاه جوانی جمعیت و تعالی خانواده، گفت: دانشگاه منبع تصمیمات دانشگاهی و فرادانشگاهی با نگاه توانبخشی، سلامت اجتماعی، سلامت روان است.




















   به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دکتر سیدعلی حسینی سرپرست دانشگاه افزود: موضوع تعالی خانواده و جمعیت از موضوعات مهم و از دغدغه‌ها و منویات مقام معظم رهبری است. ضمن آنکه  موضوع جوانی جمعیت موضوعی مهم و سیاسی در دنیاست و چاره ای جز پرداختن به آن نداریم و باید در تمام ابعاد و در حد توان برای آن برنامه ریزی و اقدامات عملیاتی داشته باشیم.


    وی گفت: با توجه به عدم فعالیت معاونت بهداشتی در دانشگاه، مذاکراتی با معاونت درمان وزارت بهداشت انجام شده و با توجه به تکالیف بهداشتی،  توانبخشی و پیشگیری، درصدد ایجاد واحد مدیریت بهداشت در دانشگاه هستیم، اما در سطح تخصصی حوزه توانبخشی می توانیم در کمیته ها، کارهایی را انجام دهیم که در این راستا  باید فعالیت مدیران دوچندان شود و شاهد ارائه گزارش فعالیتها در سایت دانشگاه باشیم.


     وی همچنین اظهار داشت: در کمیته‌های علمی و معاونت تحقیقات نیز لازم است، ارائه پیام توانبخشی در عرصه جوانی جمعیت و تعالی خانواده در قالب بسته آموزشی، محتوای علمی، پمفلت و غیره آماده و در سایت بارگذاری شود و در بحث جوانی جمعیت و تعالی خانواده نباید صرفا به دنبال گزارش باشیم، بلکه گزارش و فعالیت‌های ما باید سطح کشور را پوشش دهد و گره گشا باشد .


    دکتر حسینی گفت: یک سری پروژه ها و پیام های تخصصی توانبخشی در کشور می‌تواند توسط دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی انعکاس پیدا کند. همانطور که در اجلاس روسای دانشگاهها که با محوریت دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد، دیدیم که پیام های مهم از جایگاه علمی تخصص توانبخشی و ماموریت های دانشگاه به دانشگاه های سراسر کشور رسید و هم اکنون نیز شاهد تعامل و هم افزایی دانشگاه ها هستیم.


    سرپرست دانشگاه، شناسایی اساتید توانمند و دغدغه‌ مند در حوزه تعالی خانواده و جمعیت، تدوین و تولید بسته های آموزشی، محتوایی، سخنرانی،  کارگاه ها با فعالسازی کمیته ها به ویژه با مشارکت اعضای هیات علمی در کمیته های قرارگاه جوانی جمعیت و تعالی خانواده را موضوع مهمی دانست .


    وی با اشاره به تعامل با شهرداری و سایر نهادها در حوزه‌ خانه های سلامت شهر تهران برای ارائه خدمات خوب به جامعه، گفت: با توجه به اهمیت موضوع تعالی جمعیت و خانواده، باید از پایان نامه ها و پروژه هایی که با محور تعالی خانواده و جمعیت اجرا می شوند،  حمایت لازم از سوی  معاونت پژوهشی دانشگاه انجام شود که بنده نیز در این عرصه حمایت لازم را خواهم داشت و باید در راستای حمایت از پایان نامه ها و انتشار پایان نامه ها، اطلاع رسانی ها در سایت انجام شود.


    دکتر حسینی افزود: اصل داستان قرارگاه تعالی خانواده و جمعیت در تعامل با مردم و در خانه های بهداشت انجام می گیرد،  اما دو مرکز درمانی بیمارستان توانبخشی رفیده و بیمارستان روانپزشکی رازی ( تحت پوشش دانشگاه ) نیز در حد بضاعت در این امر مشارکت خواهند داشت.


    وی گفت: دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی می تواند تصمیمات دانشگاهی و فرادانشگاهی با نگاه توانبخشی، سلامت اجتماعی، سلامت روان داشته باشد و  پیشنهاد دهنده  در سطح منطقه ای و ملی باشد تا در حدتوان، ماموریت های دانشگاه را محقق کند.


******


    حجت الاسلام والمسلمین محمد افشاری مسئول دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم توانبخشی وسلامت اجتماعی در این نشست گفت: در حیطه کار قرارگاه در دو بخش می توان ایفای نقش کرد، در گام اول در بخش درون دانشگاهی، خانواده دانشگاهیان که حدود ۵ هزار نفر هستند، می توانند جامعه آماری خوبی باشند و با برنامه های ویژه درون دانشگاهی که کوتاه مدت، عملیاتی و زود بازده است، کارهایی انجام شود.


    وی، راه اندازی مهد کودک در دانشگاه، با توجه به دغدغه دانشجویان متأهل و پرسنل را از مصادیق کارعملیات زودبازده از طریق قرارگاه دانست .


    حجت السلام والمسلمین افشاری افزود:  با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص جوانی جمعیت، آنچه مهم است کارهای زودبازده و کوتاه مدت است که باید روی آن برنامه ریزی کنیم و امیدواریم با کارهای کوتاه مدت زودبازده  و با بهره‌مندی از ظرفیت دانشگاه، شاهد فعالیت های درآمدزا برای دانشگاه باشیم که در این مسیر می توانیم از کمیته های مرتبط بیرون از دانشگاه نیز مشورت تخصصی بگیریم .


******


     دکتر حمیرا سجادی عضو هیات علمی و دبیر قرارگاه جوانی جمعیت و تعالی خانواده دانشگاه نیز طی سخنانی ضمن تشریح ساختار قرارگاه های دانشگاه های علوم پزشکی در سراسر کشور و بررسی ابلاغ اصلاحیه دستورالعمل کار قرارگاه جوانی جمعیت گفت: هدایت موضوع پایان نامه ها و تحقیقات با محور فرزندآوری و تعالی خانواده و جمعیت، موضوع اساسی است، ضمن آنکه در بحث ارتقای اساتید، انتخاب دانشجویان نمونه، تخصیص خوابگاه و ارائه سایر تسهیلات نیز می تواند از شاخص ها باشد .


     وی با اشاره به ساختار و تشریح وظایف قرارگاه تعالی خانواده و جوانی نیز اظهار داشت: با توجه به اینکه ما معاونت بهداشتی نداریم، می‌توان این قرارگاه را در داخل یکی از معاونت‌های دانشگاه تعریف کرد تا دارای ساختار، فرایند و پرسنل باشد و کارها بهتر پیش برود.


     دکتر سجادی افزود: در حال بررسی آیین نامه و دستورالعمل های موجود هستیم و با بارگذاری آن در سایت و همچنین بارگذاری گزارش کارهای انجام شده و پژوهش ها و پایان نامه های مرتبط نیز اطلاع رسانی فعالیت های قرارگاه را انجام می دهیم .


    وی، راه اندازی واحد ترجمان دانش در قرارگاه را عامل مهمی در پیشبرد اهداف قرارگاه دانست.


 ******


    خانم فرشته مخبر دزفولی مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان نیز در سخنانی ضمن ارائه فعالیت های انجام شده، از پیگیری های انجام شده برای راه اندازی مهدکودک در دانشگاه گفت و ایجاد مهدکودک را زمینه ساز کاهش دغدغه‌ های کارکنان خانم در این خصوص دانست .


   گفتنی است در این نشست، دیگر اعضای قرارگاه تعالی خانواده و جوانی جمعیت نیز به ارائه نظر در راستای پیشبرد اهداف قرارگاه پرداختند.


انتهای پیام/


تهیه و تنظیم خبر: گلرخ – نعیمی پور


 







 

  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 25214
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: