• 1400/05/15 - 21:09
  • - تعداد بازدید: 211
  • - تعداد بازدیدکننده: 5
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، مجاز به تاسیس اولین آزمایشگاه جامع در حوزه توانبخشی شد

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی ضمن اعلام دریافت مجوز تاسیس آزمایشگاه جامع از سوی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این آزمایشگاه را اولین آزمایشگاه جامع کشور در حوزه توانبخشی خواند.



  به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، دکتر حمیدرضا خرم خورشید این مطلب را در نشست هفتگی هیات رئیسه دانشگاه اعلام کرد و افزود: هم اکنون فقط ده آزمایشگاه جامع در حوزه های مختلف، در کشور فعالیت می کنند و قرار است که آزمایشگاه های جامع کشور، در قالب شبکه ای سراسری در کشور فعالیت کنند.



   وی تصریح کرد که با دریافت مجوز تاسیس آزمایشگاه جامع در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، آماده سازی فضای فیزیکی و امکانات این آزمایشگاه براساس استانداردهای لازم، مورد ارزیابی مرحله به مرحله کارشناسان وزارت بهداشت قرار می گیرد.


 اجرای برنامه واکسیناسیون دانشجویان در تهران و شهرستان ها در حال پیگیری است


   دکتر حمیدرضا خانکه رئیس دانشگاه طی سخنانی در این نشست، در مورد واکسیناسیون دانشجویان گفت: ما تاکنون سهمیه ای برای واکسیناسیون دانشجویان نداشتیم، ولی با دکتر لاری معاون دانشجویی و دکتر رئیسی معاون بهداشتی وزارت بهداشت هماهنگ شده تا طبق ارزیابی و لیستی که مدیر امور آموزشی دانشگاه (اسامی دانشجویان واکسینه نشده)، تهیه می کند و مکاتبه ای که با این معاونان انجام می شود، واکسن دانشجویان در تهران و شهرستان محل سکونتشان تامین شود.


    وی همچنین افزود: با روند شیوع کرونا در کشور، پیش بینی می شود که کلاس های درس برای ترم پائیز هم بصورت مجازی برگزار شود و واحدهای عملی دانشجویان با هماهنگی معاونت های آموزشی و دانشجویی دانشگاه، بصورت حضوری و فشرده اجرا شوند.


   رئیس دانشگاه در مورد چگونگی حضور همکاران در دانشگاه نیز گفت: تهیه پروتکل دورکاری لازم است، چرا که برای عده ای از همکاران، دورکاری با کار نکردن، یکی شده است. ضمن آنکه دوشنبه و سه شنبه ها نیز فرایندهای خاص فعال هستند.


   دکتر خانکه همچنین تاکید کرد، افرادی که علائم سرماخوردگی و مشابه دارند، در محل کار حضور پیدا نکنند تا در صورت ابتلا به بیماری کرونا، همکاران دیگر نیز مبتلا نشوند.


   در ادامه، دکتر محمدعلی محسنی بندپی معاون امور بین الملل دانشگاه، ضمن اشاره به فواید آموزش مجازی در مراکز آموزشی و دانشگاهی و دورکاری کارکنان، پیشنهاد داد که کمیته ای برای بررسی نقاط ضعف آموزش مجازی و دورکاری کارکنان تشکیل شود تا با رفع این نقاط ضعف، بتوان از محسنات آموزش مجازی و دورکاری کارکنان که با صرفه جویی هزینه ها همراه است، استفاده کرد.


   دکتر مهرداد فرخی معاون توسعه مدیریت نیز در این نشست، با اشاره به برخی از اقدامات این معاونت که در دست اجراست، نظر اعضای هیات رئیسه در خصوص این برنامه ها را کسب کرد.


   نهایتا، درخواست ماموریت اعضای هیات علمی به عنوان یکی از بندهای دستور جلسه مطرح شد که با نظر اکثریت اعضا، پس از استعلام از گروه آموزشی و یا مرکز تحقیقاتی مربوطه، تصمیم نهایی براساس نتیجه مذاکرات معاونان آموزشی و درمان اتخاذ می شود.


    چگونگی محاسبه و ارزیابی خدمات داوری پرونده ارتقای مرتبه اعضای هیات علمی و اطلاع رسانی به هیات علمی از این اقدام، دیگر مصوبه هیات رئیسه در نشست این هفته بود.


 



انتهای پیام/


تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور



 

  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 19916
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: