• 1401/09/29 - 10:49
  • - تعداد بازدید: 174
  • - تعداد بازدیدکننده: 6
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در مراسم گرامی داشت هفته پژوهش:

دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، حائز رتبه اول طرح های اثرگذار شد

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی بعد از ظهر امروز (دوشنبه) در مراسم گرامی داشت هفته پژوهش، بنقل از گزارش منتشر شده وزارت بهداشت از عملکرد معاونت های تحقیقات و فناوری همه دانشگاه های تیپ ۲ علوم پزشکی کشور، اعلام کرد: دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در محور طرح های اثرگذار در بین دانشگاه های تیپ 2 علوم پزشکی کشور، حائز رتبه اول شده است .


   به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دکتر مسعود فلاحی خشکناب در این مراسم که با حضور سرپرست دانشگاه، معاونان، روسای مراکز تحقیقاتی، محققان، اعضای هیات علمی پژوهشی و کارشناسان معاونت تحقیقات و فناوری برگزار شد، افزود: دو نوع ارزشیابی با عنوان طولی و عرضی انجام شده است که با توجه به ارزشیابی طولی به معنای مقایسه عملکرد خودمان از گذشته تا اکنون و همچنین ارزشیابی عرضی به معنای مقایسه خودمان با مراکز مشابه در سطح کشور، از  موقعیت خوبی برخورداریم .



    وی ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته پژوهش و تشکر از استادان، پژوهشگران، دانشجویان و کارشناسان معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه، اظهار داشت: در محور تولید دانش، امتیازات ما در مجموع، پیشرفت خوبی داشته و برای اولین بار بالاترین نمره را در بحث طرح های اثر گذار در بین دانشگاه علوم پزشکی کشور اخذ نمودیم و ۵۰۰ امتیاز از ۴۰۰۰ امتیاز  را دریافت کردیم که حاصل زحمات فراوان محققان و همکاران معاونت تحقیقات دانشگاه است.


    دکتر فلاحی، با ارائه جدول عملکرد پژوهشی در سه سال اخیر، افزود: خوشبختانه در مباحث طرح پژوهشی شاهد حمایت مطلوب دکتر خانکه رئیس سابق دانشگاه و  دکتر حسینی سرپرست کنونی دانشگاه هستیم که امیدواریم در جذب گرنت در سال ۱۴۰۱ نیز تلاش بیشتر و نتایج بهتری داشته باشیم .


    وی همچنین از افزایش طرح های مصوب مراکز تحقیقاتی خبر داد و گفت: در طرح های کمیته تحقیقات دانشجویی نیز باید فعالسازی دانشجویان را در اولویت قرار دهیم، ضمن آنکه خوشبختانه کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه در کنگره ملی تحقیقات دانشجویی اردبیل حائز  رتبه برتر شد و با  توجه به اینکه کمیته تحقیقات دانشجویی به تازگی کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی نامگذاری شده، درصدد فعالسازی دانشجویان در عرصه فناوری نیز هستیم .


    دکتر فلاحی با اشاره به وضعیت مطلوب کارگاه های اخلاق، کارگاههای آموزشی، ارتقای سامانه پژوهان و ... اظهار داشت: مرکز تحقیقات مدیریت رفاه اجتماعی از حیث تعداد مقالات و طرح‌های پژوهشی، بیشترین جذب گرنت را داشته و امیدواریم در سال‌های آتی شاهد موفقیت سایر مراکز تحقیقاتی باشیم .


    وی در ادامه، فعالیت و عملکرد مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی را در مقایسه با سه سال گذشته، مطلوب عنوان نمود و گفت: عملکرد مدیریت اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی، مدیریت فناوری سلامت و ترجمان دانش هم مطلوب است و امیدواریم با توجه به اهمیت فناوری، در بحث مدیریت فناوری سلامت شاهد مشارکت حداکثری استادان و دانشجویان باشیم.


    وی، تجدید چاپ کتاب‌های اختصاصی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی را موضوعی ارزشمند دانست و افزود: این نکته بیانگر توان اعضای هیات علمی است که نشان می‌دهد، کتاب های تجدید چاپ شده  عناوین مشابهی ندارند و کاربردی هستند.


    معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه همچنین تالیف کتاب " استانداردهای کتابخانه های بیمارستانی دانشگاه " که برای اولین بار در کشور کارکنان حوزه پژوهش در آن نقش آفرینی کرده اند را ارزشمند دانست .


    دکتر فلاحی، با توجه به میزان استنادات به مقالات مجلات دانشگاه، گفت: استنادات مقالات ما در اسکولار  پیشرفت خوبی داشته و امیدوارم شاهد نتایج پرباری باشیم .


   وی در ادامه با توجه به ماموریت های دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در حوزه فناوری، ادغام فعالیت های آموزشی، پژوهشی و فناوری،  تقویت مراکز بالینی از حیث پژوهشی و فناوری، رویکرد فعالیت های بین المللی، بین بخشی و چند مرکزی، رویکرد موضوع محور به جای رشته محوری، و رویکرد دپارتمان محور  را از جمله سیاست ها و استراتژی های اتخاذ شده جهت ارتقای پژوهش و فناوری در دانشگاه دانست.


    وی در خصوص  استراتژی های اتخاذ شده جهت ارتقای پژوهش و فناوری در دانشگاه، گفت: توانمندسازی اعضای هیات علمی، کارشناسان و دانشجویان، تقویت فناوری در حوزه های استادان و دانشجویان،  پایان نامه های محصول محور و طرح های پژوهشی اثرگذار نیز در این عرصه مهم است .


   دکتر فلاحی، توجه به فرا تحلیل داده های موجود در سامانه های دانشگاه، مقایسه گروه ها و مراکز تحقیقات بر اساس شاخص های مختلف را بعنوان برخی دیگر از سیاست ها و استراتژی های اتخاذ شده در جهت ارتقای پژوهش و فناوری عنوان کرد.


   وی در پایان سخنانش، افزود: حوزه معاونت تحقیقات و فناوری از حوزه های تخصصی و زمانبر است و  کسب موفقیت ها و آمارهای مطلوب، بیانگر زحمات همکاران، استادان و کارشناسان حوزه پژوهش و فناوری است که امیدواریم با توجه به ماموریت های دانشگاه، شاهد کسب امتیازات بالاتر و موفقیت های بیشتر باشیم.


انتهای پیام/


تهیه و تنظیم خبر: گلرخ – نعیمی پور



 

  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 24908
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: