• 1402/05/28 - 09:04
  • - تعداد بازدید: 131
  • - تعداد بازدیدکننده: 8
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در جلسه هیات رئیسه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی مطرح شد:

دانشگاه‌ علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در جمع بهترین دانشگاه های کوچک جهان

جلسه هیات رئیسه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی ، ضمن اعلام خبر قرارگرفتن این دانشگاه‌ در جمع بهترین دانشگاه های کوچک جهان، در روز دوشنبه 23 مرداد سال جاری در سالن اجتماعات رياست دانشگاه برگزار شد.

  به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دکتر سید علی حسینی رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، ضمن تسلیت  به مناسبت ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و همچنین حادثه تروریستی در حمله مجدد به مرقد امام «احمد بن موسی بن جعفر» علیهم السلام در شهر شیراز  که منجر به شهادت و مجروح شدن مردم بی‌گناه شد، این اقدام را محکوم کرد.


وی در ادامه ضمن اشاره به رتبه بندی جهانی تایمز در یکی از جدیدترین نسخه های رتبه بندی خود و معرفی بهترین دانشگاه های کوچک جهان(شاخص تعداد دانشجویان کمتر از 5 هزارنفر) در سال ۲۰۲۳ و قرارگرفتن دانشگاه‌ علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در جمع بهترین دانشگاه های کوچک جهان، این موفقیت را به خانواده دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی تبریک گفت و افزود:سه دانشگاه ایرانی در جمع بهترین ها حضور دارند و در این میان، دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با رتبه ۵۴  در مقام اول، به ترتیب دانشگاه مراغه با رتبه ۵۶ و دانشگاه دامغان با رتبه ۷۳ در فهرست بهترین دانشگاه‌های کوچک دنیا در نظام رتبه بندی تایمز قرار دارند و با توجه به پتانسیل بالای این دانشگاه، چاپ مقالات متعدد در مجلات معتبر جهانی، کارهای متعدد علمی تحقیقاتی و ...امیدواریم شاهد درخشش هرچه بیشتر  نام دانشگاه در عرصه های ملی و بین المللی باشیم.


رئیس دانشگاه در جمع اعضای هیات رئیسه تصریح کرد:رتبه بندی تایمز یکی از مشهورترین نظام‌های رتبه بندی بین المللی است که هر ساله دانشگاه‌های برتر دنیا را بر اساس ۱۳ شاخص عملکردی در قالب ۵ معیار کلی آموزش، پژوهش، استنادات، درآمد صنعتی و وجه بین المللی جهت انجام مقایسه‌های جامع و متوازن مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار می‌دهد.


 


دکتر حمیدرضا خانکه معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، قرارگرفتن دانشگاه‌ در جمع بهترین دانشگاه های کوچک جهان را مرهون خدمات علمی خانواده دانشگاه در طی عمر 31 ساله دانشگاه دانست.


وی اعتبار پژوهشی اعضای هیات علمی، سوق دادن آموزش دانشجویان به سوی تحقیقات و پژوهش، نمایه مقالات متعدد و ... برخی از چشم اندازهای معاونت تحقیقات عنوان کرد.


دکتر غلامرضا معصومی معاون درمان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی ضمن تشریح وضعیت بیمارستان روانپزشکی رازی، بیمارستان توانبخشی رفیده از قبیل مسائل فنی و عمرانی، بررسی کارانه پرستاران، تجهیزات بیمارستان وهمچنین تشریح وضعیت مراکز تابعه دانشگاه، عملکرد آموزشی و پژوهشی دانشگاه را باعث افتخار دانست و ورود دانشگاه به عرصه تجهیزات توانبخشی و مارکتینگ را امری موثر برای جامعه هدف دانست.


وی با توجه به ظرفیت مطلوب خدمات توانبخشی دانشگاه ومنحصربفرد بودن خدمات بیمارستان روانپزشکی رازی در خاورمیانه، پیشنهاداتی در خصوص بهره مندی هرچه بیشتر این خدمات برای افراد جامعه و سایر کشورهای همسایه ارائه داد.  


 گفتنی است در این جلسه از هیات رئیسه مواردی نظیر بازنشستگی تعدادی از مدیران مسئول و سردبیران مجلات دانشگاه و امکان همکاری این اساتید با مجلات، بخشنامه تعالی نظام ارائه خدمات توانبخشی، ساماندهی قرائت خانه کتابخانه مرکزی دانشگاه و ..بحث و بررسی شد .

  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 26902
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: