• 1401/07/10 - 09:14
  • - تعداد بازدید: 154
  • - تعداد بازدیدکننده: 6
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
رئيس بیمه سلامت ایران در همایش روز جهانی سالمند:

خدمات توانبخشی و سالمندی در شبکه ادغام می شود

رئيس بیمه سلامت ایران روز شنبه در همایش روز جهانی سالمند که در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد، گفت: تلاش هایی در سطح وزارت بهداشت انجام شده که خدمات توانبخشی و سالمندی در شبکه ادغام شود و این کار مهم از اقدامات بزرگ توانبخشی است.


    به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، دکتر ناصحی افزود: دنیای امروز و کشور ما به سمت سالمندی پیش می رود و با اجرای سیاست های جمعیتی دهه های بعد یک پنجم جمعیت سالمند بالای ۶۰، ۶۵ سال داریم و در مراکز مرتبط باید همه ارکان از قبل آماده می بودند و کارهایی می کردند و این تلنگرها توسط مراکز علمی نظیر این دانشگاه که از افتخارات نظام برای تربیت دانشجویان در زمینه توانبخشی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است و  فارغ التحصیلان موفقی در اقصی نقاط کشور داشته ایجاد شده است.



    وی ضمن تقدیر از خدمات  دکتر خانکه رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و اساتید برگزار کننده این همایش، گفت: بحث سالمندی و بحث تفکر تاب آوری زنان  برای ما حائز اهمیت است، در جامعه ما زنان سالمند تنها، ۴ برابر مردان هستند و این یک آسیب برای جامعه است، زیرا این جمعیت زنان سالمند در آینده نیازمند مراقبت دارند،  در این زمینه اندیشه تاب آوری در مقابل ناملایمات ها، بیماری های مزمن، مشکلات، از دست دادن ها باید جوری تقویت شوند که امکان رشد را داشته باشند و این مهم با افزایش سواد سلامت، همیاری و همکاری در سالمندی اتفاق می افتد


   دکتر ناصحی افزود: در سالمندی فراز و فرودهای زیادی داریم . در حوزه بیمه سلامت با توجه به اینکه  یکی از بیمه های اصلی کشور است،  45 میلیون و 700 هزار نفر را تحت پوشش داریم که نزدیک به ۹ درصد آن را جمعیت سالمند تشکیل می دهد. این جمعیت کم نیست، جمعیت فعال ما سه میلیون و 780 هزار و  212 نفر در ۵ صندوق بیمه سلامت قرار دارند .


    وی افزود: در سطح  یک با همکاری معاونت بهداشتی وزارت خانه مراقبت های اولیه فشارخون، دیابت و ...را داریم و در سطح دو و سه خدمات مختلف انواع جراحی ها، خدمات توانبخشی، مشاوره روانپزشکی، سرطان ها ، سمعک، و عموم بیماری ها را پوشش می دهیم که  سازمان بیمه سلامت در بخش بستری  ۹۰ درصد و در سرپایی ۷۰ درصد پرداخت می کند .


    دکتر ناصحی گفت: با توجه به سالمندی جامعه باید شاهد همت جامعی باشیم،  باید همه متولیان، وزارت بهداشت، سازمان تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و  شرکت های خصوصی در تدوین برنامه هفتم کشور، همکاری کنند  .


    در بیمه سلامت کارگروه های ما در کمیته های برنامه هفتم در حوزه توانبخشی و برای اتیسم پنجره هایی را باز کردیم و در بحث توانبخشی آنها نهادینه کردیم و امیدواریم با همکاری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، نظام پزشکی کشور و مجلس شورای اسلامی افقی را ترسیم کنیم و برنامه جامع پیشنهاد کنیم که چطور در بحث پیشگیری می توان گام برداشت


    وی افزود: وجود فرد پیر سالم و با نشاط زمینه اش قبل پیری و سالمندی است، بیمه باید وظایف پیشگیری را در حوزه ورزش، داروهای کمک کننده و ... ایجاد کند تا  در سالمندی، کمتر درگیر اختلالات اسکلتی عضلانی ، بیماری های مختلف و مزمن که هزینه اش چندین برابر سال های پیشین زندگی است، بشود.


   دکتر ناصحی تصریح کرد: در بحث نیروهای مسلح هم فعالیت خوبی شده ، کار مشاوره ای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با مجموعه های گوناگون و تعامل بیمه و مجلس شورای اسلامی داریم و کاری در آینده نزدیک و در برنامه هفتم  خواهیم داشت، همکاری همه جانبه فعالان و انجمن هاست که دغدغه سالمندی را درهمه سطوح ایجاد کنیم . از سطح سیاستگذاری تا عموم جامعه پیگیر مطالبات این گروه ها باشیم.


    وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با همت متولیان امر بتوانیم موثر باشیم، بیمه سلامت مطالعاتی را با سازمان های بین المللی دارد تا متناسب شرایط خودمان خدمات خوبی را ارائه بدهیم.


انتهای پیام/


تهیه و تنظیم خبر: گلرخ – نعیمی پور



 

  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 23885
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: