• 1398/03/13 - 13:08
  • - تعداد بازدید: 443
  • - تعداد بازدیدکننده: 3
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی روابط عمومی ؛

حمایت صددرصدی شرکت "شناسا" از اجرای طرح فناوران دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

اجرای طرح فناورانه " طراحی و ساخت مفصل شش محوره ران " ، مورد حمایت صد درصدی شرکت شناسا (شرکت سرمایه گذاری بانک پاسارگاد) قرار گرفت و در دوره شتابدهی این شرکت مستقر شد.


    به گزارش وبدای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی بنقل از دفتر فناوری سلامت، این مفصل آناتومیکی ران از نوع مفاصل گوی و کاسه ای با شش درجه آزادی حرکت می باشد که با توجه به نیاز ارتزی به دنبال جراحی ها و همچنین پیشگیری از درفتگی یا نیمه درفتگی احتمالی، نسبت به تعویض این مفصل اقدام می شود تا مفصل در راستای مشخص قرار گرفته و محدودیت و آزادی حرکت مشخصی داشته باشد.


    این گزارش حاکیست که هم اکنون چنین مفصلی روی بریس نصب نمی شود و صرفا به صورت محدود و با قیمت بسیار بالاتر در دسترس می باشد، درحالی که با اجرای طرح " ساخت مفصل شش محوره ران " توسط متخصصان و پژوهشگران دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی که طراحی متفاوتی از آن به صورت پروتوتایپ انجام شده و پس از تولید انبوه در اختیار حوزه ارتز و پروتز قرار می گیرد، ارتزهای نصب شده روی ناحیه ران به استاندارد قابل قبول می رسد.


   لازم به ذکر است، بخش فناوری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با توسعه مرکز رشد فناوری و از طریق شرکت های دانش بنیان و فناور زیرمجموعه خود، هدف طراحی و تولید تجهیزات پزشکی، توانبخشی و اندام مصنوعی در کشور را پیگیری می کند.


    دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تحت نظارت وزارت بهداشت، با ۲۲ گروه آموزشی و هشت مرکز تحقیقات، ضمن تعلیم و تربیت نیروی متخصص در سه حوزه سلامت (توانبخشی، سلامت روانی و سلامت اجتماعی)، در طراحی و اجرای پروژه های ملی و منطقه ای مشارکت دارد.


انتهای پیام /


تهیه و تنظیم خبر: حلاج – نعیمی پور


  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 14496
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: