• 1401/07/12 - 09:04
  • - تعداد بازدید: 159
  • - تعداد بازدیدکننده: 5
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
مدیرعامل سازمان بازنشستگی خدمات درمانی نیروهای مسلح در همایش روز جهانی سالمند:

حمایت از حوزه سالمندی و توانبخشی در سازمان های بیمه گر کشور

مدیرعامل سازمان بازنشستگی خدمات درمانی نیروهای مسلح در همایش روز جهانی سالمند که در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد، از حمایت سازمان های بیمه گر کشور از حوزه سالمندی و توانبخشی گفت.


     دکتر امید نوروزی اظهار داشت: بسته های خدمتی مرتبط با حوزه سالمندی و توانبخشی بین سازمان های تامین اجتماعی، بیمه سلامت و نیروهای مسلح صورت گرفته با نظر مساعد وارد شورای عالی بیمه شده و فاز اول خدمات مرتبط با  اتیسم تحت پوشش هر سه سازمان بیمه گر قرار گرفته است و اگر بیمه ورود نکند، عملا خدمتی را افراد دریافت نخواهند کرد، زیرا از نظر سنی و جایگاه اجتماعی توان پرداخت هزینه هایشان را ندارند که امیدواریم با اقداماتی که انجام می شود، بتوانیم برای گروه های هدف، نتایج مطلوبی را شاهد باشیم.



   وی افزود: ما قوانین و آئین نامه در کشور زیاد داریم، بهتر است حرکتی را آغاز و یک قدم جلو برویم ، سازمان بازنشستگی خدمات درمانی نیروهای مسلح برخلاف سازمان های بیمه گر پایه ، بطور همزمان بیمه پایه و مکمل پوشش دهندگان را تامین می کند .


   دکتر نوروزی گفت: بسته های خدمتی جدید در قالب بیمه مکمل درمان گنجانده و پیاده سازی شده است ، از سال ۹۸ با مشورت دکتر دلبری و اساتید حوزه سالمندی برای اولین بار در کشور، بسته خدمات بالینی مراقبت در منزل را تحت پوشش قرار دادیم، بحث شناسایی سالمندان نیازمند مراقبت را در سازمان شروع کردیم  و نتایج بسیار خوبی به دست آوردیم. با توجه به محدودیت بودجه ای دنبال کار خارق العاده نیستیم، اما همزمانی پوشش بیمه ای جریان خوبی است


    وی تصریح کرد: سرفصل خدمات بستری کاهش بسیار خوبی پیدا کرد، در عوض سرفصل ICU  در منزل را تحت پوشش قرار دادیم ، پدران و مادران سالمند که به سنین سالمندی رسیده اند و درگیر بیماری های صعب العلاج شده اند و پزشک جواب می کند و با پوشش بیمه ای این گروه‌ها در منزل می مانند و با بسته خدمتی در منزل تحت پوشش قرار می گیرد .


   دکتر نوروزی گفت سه جز در سازمان داریم که سازمان بازنشستگی و سازمان عمر و حوادث هستند ، یکی ‌از مطالبات نیروهای مسلح ، توانمندسازی فرزندانشان است و با جهاد دانشگاهی دانشگاه شهید بهشتی با طراحی کوریکولوم آموزشی و شناسایی سالمندان نیازمند مراقبت، آموزش هایی دادیم، هزینه های مراقبتی را سازمان تحت پوشش قرار داد و از سال ۹۹ تعداد ۱۲۵ نفر را آموزش دادیم و تحت نظر سازمان خدمت ارائه می دهند.


    وی گفت: موضوع دیگر بحث مراقبت های طولانی مدت بیمه ای است که در سطح ستاد کل نیروهای مسلح به تصویب رسیده و بیمه عمر سازمان مسئولیتش را عهده دار است و بازنشستگان که ۳۰ سال خدمت داشته اند و در سال های پایانی کاری نیازمند خدمات هستند، مشمول این خدمات می شوند .


    دکتر نوروزی افزود: طی دو سال خدمات گوناگون مراقبتی و کمک هزینه نگهداری برای افراد بوده که بیماران ناتوان و کم توان خدماتشان تحت پوشش قرار گرفته و فردی که بازنشسته بوده و سربار تلقی می شده، ماهیانه مبالغی را به عنوان کمک هزینه نگهداری، برای سرپرست واریز می کنیم تا  احساس ناخوشایند فرد بازنشسته از بابت هزینه ها، کاهش یابد.


انتهای پیام/


تهیه و تنظیم خبر: گلرخ


  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 23915
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: